[Byggtråd] Cube Stereo 170 Raw/Custom

trampapådå

Aktiv medlem
Nytt projekt på gång, kommit över en Cube Stereo 170 ram. Efter mycket funderande så kletades främre delen på ramen in i färgborttagning och in i plast, en gång raw alltid raw?
Kommer liksom inte ifrån grejen med att de är så sjukt smidigt med rå alu på en cykel som går mycket park, ingen lack att oroa sig för ?? Sen är det ju dessutom jäkligt snyggt!
20201112_205451.jpg

Men denna gång blir det en liten twist på det hela! Baktriangeln och länkage ska in på lack under nästa vecka, det blir svart Metallic med lite flakes i som kontrast till det råa.
Komponenter kommer bli en blandning av nytt och sånt som jag redan har, borde dimpa ner lite delar under veckan och förhoppningsvis har jag något cyklingsbart till nästa helg om allt går som det ska!
Fortsättning följer!

Lite paket har anlänt, saknar fortfarande hjul, styrlager och vevlager. Hoppas de kommer innan helgen!
Svingen är på lack borde vara klar imorgon, ändrade mig och körde på sidenmatt svart istället!
Bilder kommer! ?

Snyggr jobbat med kydexen! Hur höll du den på plats för formning? När jag lajjade med dt förut tyckte jag det var svårt att få snyggt, man saknade liksom ett gäng armar till :)

Fastnar den av sig själv när den är uppvärmd eller måste man använda någon form av dubbelhäftande tejp??
Nej plasten blir hård när den svalnat, fäst det med 3m dubbelhäftande tejp ?

Jag har använt Rustoleum Paint stripper, på denna ramen lossnade de väldigt lätt men på tidigare cykel var de ett rent helvete! Förra var pulverlackad denna våtlack!
efter de är den bara upppolerad med svinto ?

Mycket snyggt med den råa avskalade looken. Var svingen svart eller är den omlackad?
Jag var spekulant på din förra ram men var för sen på bollen där☹
Köpte en Nuk Mega på CRC:s rea, grå med svart text. När jag ser din blir jag sugen på att strippa den. Får funta lite, det är ett vinterprojekt så det är ingen panik. Nu är parken och stigarna översnöade ändå så det är skidor som gäller ett halvår framåt.

Mycket snyggt med den råa avskalade looken. Var svingen svart eller är den omlackad?
Jag var spekulant på din förra ram men var för sen på bollen där☹
Köpte en Nuk Mega på CRC:s rea, grå med svart text. När jag ser din blir jag sugen på att strippa den. Får funta lite, det är ett vinterprojekt så det är ingen panik. Nu är parken och stigarna översnöade ändå så det är skidor som gäller ett halvår framåt.
tack så mycket, svingen är lackad. Hela cykeln var grön från början ?
Ja den såldes fort som tusan ??
Kör den ett år annars och dra av de nästa vinter om du är osäker, men raw är helt rätt och så skönt att slippa vara så försiktig i liftar på när den ska på stället bakom bilen ??

Tillbaka
Topp