[Byggtråd] Hardtail V6

Nytt jobb, eller nytt och nytt Vi blev uppköpta av Momentum Industrial!

Där är det cykling som gäller, mest xc så min 160 slagiga toklåga för långa cykel funkar inte alls, första och enda turen blev en flopp!

På måndag är det dags för en mysig kundaktivitet där vi cyklar hemfärden runt, ca 4 mil och jag fick ännu mera anledning att bygga en ht som jag funderat på ett tag.

Började i tisdags kväll att justera in jiggen, det blev:
63,5° HA
305mm BB höjd
510 reach

Resten av veckan gick och idag lördag kröp stressen på! dags att sätta fart om jag ska vara klar på måndag.

Bilder:

DSC_0242.JPG

Fuskade och tog en befintlig baktriangel, bytte senare ut sadelröret till ett större inv.

Start idag, lördag.
DSC_0257.JPG

DSC_0260.JPG

Notchen jag byggt funkar fortfarande toppen.

DSC_0262.JPG

Färdigkapat.

DSC_0263.JPG

DSC_0264.JPG

Måttar ut för att svetsa bromsoksfäste.

DSC_0267.JPG

Färdigsvetsat.

DSC_0271.JPG

Lack, svart och guld fanns närmast till hand.

DSC_0272.JPG

Började montera innan färgen torkat.

DSC_0274.JPG

DSC_0275.JPG

Kom hit idag!
Det som är kvar är att justera växlar, i med dropper 170mm

Paco

Aktiv medlem
När man läser dessa trådar så känner man sig rätt kass som beställer en ram från Peru som nån annan får svetsa ihop åt en?

Grymt jobbat(som vanligt)!

Tack!
Den här är drygt 7cm kortare axel till axel.
5cm kortare reach
Och ca 6cm högre BB om man mäter med sag.

Ganska stor skillnad tycket jag ?
Dessutom ht och kortare kedjestag.

Sa aldrig att jag skulle bygga en xc utan att jag är sugen på en ht. Kvarntorpshögen är fortfarande min favorit!

Senast ändrad:
Färdig och provcyklad, gick riktigt bra! Har inte testat särskilt hårt i skogen ännu men av de fyra mil vi gjorde i måndags känns geometrin toppen och cykeln känns bra!

Köpte en oneup dropper också 170mm slag känns fint!

Letar efter en onoff stoic stam helst 10mm men verkar vara slut på varenda shop!
Tips mottages tacksamt!

DSC_0293.JPG

DSC_0292.JPG

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer