[Byggtråd] Solid Strike - Nedförsraket

Cuprinol sa:
Coolt bygge!

Personligen tycker jag det blir för mkt om man jagar samma färgtema på varenda komponent. Gult/Svart på hjul och ram skriker lagom högt, sen kör man svart på resten. Blir snabbt smaklöst annars.

jfall649 sa:
Håller med, kör på svart :) Det gäller att sluta vid ett lagom tillfälle med färgerna :D

Svart it is! :)

Har byggt lite till :D

20180202_160405.jpg

20180203_112241.jpg

20180203_102639.jpg

20180203_101725.jpg

20180203_112104.jpg

Riktigt fint! Älskar allt det gula!

Röstar lätt för svarta däck, hade varit smutt med ett par Conti med orange logga för att plocka upp färgen från bakdämparen =)

Slängde på däcken bara för att. Tycker det blev skitfett :D Kanske behåller det så här då hemmabacken inte är direkt stenig. Vi får se, det är inte vår än :) Har dragit bromsslangarna men behöver fortfarande lite grejer till växelvajern.

20180205_094610.jpg

20180205_154347.jpg

Bergwerk80 sa:
Slängde på däcken bara för att. Tycker det blev skitfett :D Kanske behåller det så här då hemmabacken inte är direkt stenig. Vi får se, det är inte vår än :) Har dragit bromsslangarna men behöver fortfarande lite grejer till växelvajern.

Jag håller med! Det ser riktigt bra ut, cykeln är ju lite crazy och däcken passar fin fint till övriga färger! Grym hoj!

Jimel sa:
Vad kör Brandon för däck här? https://www.redbull.com/int-en/brandon-semenuk-inertia
Är ju skinnwall iaf, verkar hålla för lite också men man vet ju inte om han bytte däck mellan tagningarna.

Några av dom däringa har ju specialhojar med chainstays för 26" och dom finns i DH-casing om jag minns rätt. Men tyckte nog det där såg ut som 650B. Kan så klart ha fel. Sen så kanske han har fått nån specialare av Maxxis med. Men har sett andra DH-hojar från vanliga dödliga personer med skinwall så finns ju dom som kör på det. Den som lever när våren kommit får se vad jag valt. Beslutsångest deluxe! :D

HJÄLP! Har en riktig nybörjarfråga :D För att få vajerhöljet att sitta fast, hur gör jag då? Skruvar man så spänner man väl bara vajern?

20180210_195514.jpg

Bergwerk80 sa:
HJÄLP! Har en riktig nybörjarfråga :D För att få vajerhöljet att sitta fast, hur gör jag då? Skruvar man så spänner man väl bara vajern?
Du behöver inte sätta fast den på något sätt. Om du har heldraget hölje kommer det sitta när du spänner upp kabeln i bakväxeln :) annars sitter det när du har trätt in höljet i hållarna i båda ändarna

jfall649 sa:
Bergwerk80 sa:
Du behöver inte sätta fast den på något sätt. Om du har heldraget hölje kommer det sitta när du spänner upp kabeln i bakväxeln :) annars sitter det när du har trätt in höljet i hållarna i båda ändarna

Tänkte så först med men kollade på enduron som också har Shimano och där sitter den fast men det kanske bara är att den är spänd. Litar på dig och pillar vidare! :)

Bergwerk80 sa:

Det där såg betydligt bättre ut än vad jag hade kunnat föreställa mig (med avseende på skinwall-däcken). Riktigt snygg hoj.

Shit, var det så länge sedan jag uppdaterade här i :P Hur som helst så är hojen klar nu. Tog liiiiite längre tid än beräknat men den som väntar på nåt gott...

Här är hon äntligen, one of a kind ^^,

IMG_20180730_190518_112.jpg

Kommer fler, finare bilder, framöver. Nu är det bara att ställa in gaffel och bakdämparen och ha hur skoj som helst!

Full spec:
Ram: Solid Strike (Loose Riders)
Gaffel: Marzocchi 380 c2r2 Titanium
Stänkskydd: Marsh Guard
Bakdämp: Fox DHX2
Bakdämpskydd: Reverse Mudfender Carbon
Bromsar: Shimano Zee
Drivlina: Shimano Zee
Hjul: Mavic Deemax Ultimate 27,5"
Däck: Maxxis Highroller II
Styre: Chromag Fubars OSX 780mm
Styrstam: Chromag Director
Sadel: Chromag Lynx DT
Sadelstolpe: Chromag Dolomite
Sadelstolpsklämma: Chromag NQR
Handtag: DMR Deathgrip
Pedaler: DMR V12
Headset: Reverse Base...
BB: Reverse (Ceramic)
Bashguard: Blackspire Crusher
Ramskydd: Lizardskinz

Senast ändrad:
glitch sa:
Hade skippat fälgdekalerna men den vart cool!

Dom sitter ju på från fabrik så är ju inget jag satt på, och matchar ju ramen bra :)

Edit: Eller menar du dom små röda? För dom vet jag ej om dom är på från fabrik. Köpte dessa hjul beggade.

Senast ändrad:
bergwerk80 sa:
glitch sa:

Dom sitter ju på från fabrik så är ju inget jag satt på, och matchar ju ramen bra :)

Edit: Eller menar du dom små röda? För dom vet jag ej om dom är på från fabrik. Köpte dessa hjul beggade.

Jo jag vet, men jag hade tagit bort dem (om de inte är inlackade) men smaken är som baken:)

glitch sa:
bergwerk80 sa:
glitch sa:

Jo jag vet, men jag hade tagit bort dem (om de inte är inlackade) men smaken är som baken:)

Hade jag inte kommit över dessa så hade det blivit Hope, Spank eller Novatec-hjul. Svarta då med skinwall. Men när dessa dök upp för grymt pris var jag tvungen pga färgmatchningen och att dom sägs vara bra skit. Återstår att se :D

Detta gick ju inte riktigt som jag tänkt mig... Efter att inte cyklat på hojen på ganska exakt ett år pga ryggproblem (två spruckna diskar i bröstryggen, ej mtb-relaterat) så har tankarna gått mer och mer åt att sälja denna i princip nya cykel. Känns väl sådär men då det inte ger med sig och läkaren säjer "att det kan ta tid innan det läker ihop, om det nu gör det av sig själv" så känns det som att det är onödogt att sitta på denna då den bara tappar i värde. Och cyklar ska ju cyklas på. Och cykla stök är inte rekommenderat enligt honom, jag får dock cykla på platten och lättare stigar så inte 100% missär.

Sååå, undrar lite vad som är bäst: sälja komplett, eller sälja i delar?

Har bara cyklat 4 åk á ~90 sekunder på den. Inga vurpor, inga hopp, bara ställt in dämpningen efter vad jag vill ha. Hann med en pedal strike så ena veven är lite repig och sen så var det en liten bula på bakhjulet (köpte ju hjulet beggade) som jag såg först nåt däcket kom på. Inget jag kännt när jag cyklat. Mycket medveten om att jag inte får tillbaka allt jag lagt ut men räknade på det här om dagen och allt som allt så har den kostat 45k.

Tillbaka
Topp