Byggtråd stålram

Byggtråd stålram
Tackar, slipade till drivsida nu också.
199EA3F5-9FB3-4035-B830-383D6318EF4C.png

Byggtråd stålram
Inte hunnit göra särskilt mycket. Den nya jiggen verkar komma i februari så jag tog och byggde klart fuljiggen som är helt byggd med spillbitar och material som varit gratis.
01BF4C56-C397-450E-8A0D-9A358619A5FD.jpeg

Tänker att det borde funka att fälla ner sadelrörshållaren bakåt när framtriangeln är klar och fästa dummy-axeln på den fyrkansprofilen.

Byggtråd stålram
Mycket snyggt, jag blir väldigt sugen på att försöka bygga en ram själv men att komma över tröskeln för att lära mig löda känns hög. Säg till om du vill sälja fuljiggen när finjiggen anländer, det kanske räcker för att jag ska komma över starttröskeln.

Byggtråd stålram
Nä, köpedropouts och inte heller svarvat vevlagerhylsa. Tänkte att rambygget är nog med gds just nu.

Får se vad jag gör med den här jiggen när den nya kommer.

Tänkte nog punkta ihop framtriangeln till helgen.

Byggtråd stålram
frankfurt sa:
Nä, köpedropouts och inte heller svarvat vevlagerhylsa. Tänkte att rambygget är nog med gds just nu.

Får se vad jag gör med den här jiggen när den nya kommer.

Tänkte nog punkta ihop framtriangeln till helgen.

Det var inte menat så :). Visste inte ens att det fanns ramdelar (annat än standardrör då) att köpa men sökte runt lite och det fanns ju en hel del. Funderar och funderar på att bygga en egen ram men det finns f**n inte tid för det :(.

Byggtråd stålram
Byggde om jiggen så att det stag som tidigare höll sadelröret nu kan hålla dummy-axeln.
2A58FB4A-6B04-4549-9F5F-B543C5F57780.png

Fräste ett spår som var 12,5 mm/halvtum.
7D6D68ED-0E25-4CBA-A808-C6870AF01CE1.jpeg

Slipade bort massor av stål tills kedjestagen satt tight.
Han med ett kort stag mellan tt och st också.

Nästa vända borde bli lite lödande.

Byggtråd stålram
Härligt!!!
Bara en undran varför är sadelröret så långt, man kan ju korta det så det får plats en längre dropper :)

Byggtråd stålram
Jag sitter på 84 cm. det är tre cm kvar ovanför klämman som kan kapas, då blir sadelröret 49 C-T nu är det 52. Dom flesta ramar i min storlek har 50-52 ST.
Den här ramen är ju dessutom byggd för att ersätta min xc-ram :)
Jag har en dropper som är 410 eller 420, med den är det lugnt men inte jättemarginal. Nästa ram blir bikepark-ht.

Tillbaka
Topp