[Byggtråd] The Football Factory

Det handlar alltså om en hoj som lyckats kombinera två av de töntigaste namnen i den italienska cykelhistorien: Ramen heter ”VIP” och gaffeln ”Flash”. Suck.

Men jag tycker ju att den är hejdlöst vacker med sitt raka överrör och sina smäckra linjer, vilka accentueras av den svarta färgen med bara en liiiten antydan till metallic. Ramen är byggd i Columbus Altec 2 aluminiumrör (där överrörets form är inspirerat av Colnagos tidigare modell Tecnos); gaffeln har rör i cr-mo, dropouts i alu och ben i kolfiber.

Den här genren, alltså toppmodeller i aluminium från tidigt 2000-tal, har blivit en av mina absoluta favoriter. Cyklarna är styva, lätta men ändå relativt traditionella då de är hantverksmässigt byggda i ganska små serier. Dessutom är de ovanliga i dag. Själv har jag aldrig tidigare sett en Colnago VIP eller Dream (bättre namn) i Sverige sedan jag blev cykelintresserad på riktigt. Det finns förstås exemplar undanstoppade här och där, men de kan inte vara många.

Visa bilaga 843991
Visa bilaga 843992
Låt mig gissa! Kan det vara en Colnago?

Nu jävlar 2.
IMG_2783.webp

- He's only fallen asleep, Tameka!
- Same here, Shian. Little fuckers.
- Shame. He's hung like a pike in here.
Efter att ha bott tre år i Hull, aka the chav capital of the UK, har jag ofta trott att mitt behov av våldsbenägna ynglingar i träningskläder är mättat för gott. Men istället kan jag stundvis få nostalgikänningar..

Efter att ha bott tre år i Hull, aka the chav capital of the UK, har jag ofta trott att mitt behov av våldsbenägna ynglingar i träningskläder är mättat för gott. Men istället kan jag stundvis få nostalgikänningar..
Skulle snarare vilja påstå att det är Watford som förtjänar detta vackra epitet.

Gotta lavv it.

In the crap bits of Watford
they say “Fifty you hot!”
They like me, I want them to lavv me
like lesbian pop
But go to Hemel-Hempstead
and they’ll tell you I’m crazy
‘cause I once got drunk
and humped the statue of a lady

Senast ändrad:
Nu fattas bara TPU-slangar, så ska jag förhoppningsvis komma under 7,9 kilo också, i första steget. Colnago har ju aldrig gjort särskilt lätta cyklar, men på sikt ska jag väl kunna klå kolfibermonstret Y1RS i alla fall.

Den där Flash-gaffeln är ju för jäkla tung alltså, synd att den är snygg.

Senast ändrad:
Lite tröst Måste det vara med den nya cykeln
Hoppas att du blir nöjd med den i sin egen rätt och inte enbart som en halvdan ersättare för de stulna.

Precis som @bokaj rekommenderar jag minst en spårningsbricka. Tom Råd&Rön har testet spårningsbrickor
Bäst i deras test blev en modell som skall funka både med iPhone och Android
Chipolo POP

Det finns även hållare som döljer spårningsbrickan under ett flaskställ
Googlad bild, jag har ingen egen erfarenhet av den
81phAtEk5YL._AC_SX679_.jpg

Jag har ingen egen erfarenhet av spårningsbrickor öht,
men jag kanske måste skaffa mig.

Oavsett hoppas jag att du blir nöjd med din nya cykel och att du får behålla den.

<REDIGERAT>
Du verkar redan vara på väg ned i spårningsbricketräsket
Jag använder sådana på två cyklar, funkar bra.
På övriga cyklar (t.ex. de utan flaskbultar) fäster man trackerenheten under sadeln mellan sadelskenorna med två buntband. Undersöker man inte den mörka undersidan noggrant med fingrarna och lampan, går det inte ens att se grejen där, det är t.o.m. ännu mer diskret placering än under flaskhållaren där saken syns tydligen.

Lite tröst Måste det vara med den nya cykeln
Hoppas att du blir nöjd med den i sin egen rätt och inte enbart som en halvdan ersättare för de stulna.

Precis som @bokaj rekommenderar jag minst en spårningsbricka. Tom Råd&Rön har testet spårningsbrickor
Bäst i deras test blev en modell som skall funka både med iPhone och Android
Chipolo POP

Det finns även hållare som döljer spårningsbrickan under ett flaskställ
Googlad bild, jag har ingen egen erfarenhet av den
81phAtEk5YL._AC_SX679_.jpg

Jag har ingen egen erfarenhet av spårningsbrickor öht,
men jag kanske måste skaffa mig.

Oavsett hoppas jag att du blir nöjd med din nya cykel och att du får behålla den.

<REDIGERAT>
Du verkar redan vara på väg ned i spårningsbricketräsket
Chipolo Pop säljs nu i 4-pack för 899SEK

Tillbaka
Topp