[Byggtråd] Världens fulsnyggaste/fränaste räser?

• Trådstartare Trådstartare Paco
  • Start datum Start datum
Slängde på rätt kassett och vevpartiet. Väntar som sagt på delar från UK.

1E2C0ACC-CDAD-411B-9DFD-7877CB297C08.jpeg

Ska bli intressant att se hur vikten på räsern står sig mot stålgraveln ?

A4D46AE5-80AD-4DB0-8373-E6BB2408B5CF.jpeg

Nu när bikepacking är poppis så infinner sig ju frågan var man monterar ramväskan? ??
Synd att @Cyklist endast jobbar med coolfiber. Annars hade han kunnat få trixa till en swat-lucka. Känns som att det borde finnas rätt mycket utrymme i ramen för att ersätta en ramväska ?

Den där ramen är verkligen en avskyvärd skapelse men lite fräck ändå! Den är ju lättare än man tror dessutom!

Min svägerska har en såndär som brorsan har byggt ihop fast med typ ett b-tema komfortstyre, den är garanterat mer ful än snygg men ändå ganska fräck (jag tilltalas av det helt hänsynslösa stilmordet med komfortstyret)!

Den där ramen är verkligen en avskyvärd skapelse men lite fräck ändå! Den är ju lättare än man tror dessutom!

Min svägerska har en såndär som brorsan har byggt ihop fast med typ ett b-tema komfortstyre, den är garanterat mer ful än snygg men ändå ganska fräck (jag tilltalas av det helt hänsynslösa stilmordet med komfortstyret)!
pic or it didn't happen! :)

I väntan på att engelsmännen ska leverera det lilla framdrevet så passade jag på att väga monstret. Kedja, bakbroms och pedaler har kommit på sedan sist så det som fattas är vajrar, höljen, styrlinda och ett 22t drev.

B75EB44C-AD3B-496A-AD4D-EA464952BD0E.jpeg

Har för mig att stålsmurfen vägde in på 10.4kg så det blir nog tajt. Iof så ska sadelstolpen kortas med 2dm ?

Kapa bort lite överflödig vajer vid bakväxeln och fimpa ventilhattarna så spar du något gram.

Jag gillar den men jag kan inte riktigt förklara varför.
Kanske skulle den passa hos GCN? Frågan är bara vilket segment, "Screw riding up grades, buy upgrades" eller "Hack/Bodge"...

Vad hände med det här projektet då?

@Berk tyckte den skulle bli snygg som SS så jag blev tvungen att testa och eftersom framdrevet är en gammal dh klinga från Blackspire så var jag tvungen att korpa ett guidehjul från en trasig kedjestyrare från samma märke ?
B211EFCD-8856-4539-B95E-F1D7ABB6A84B.jpeg

Blev väl inte skitsexigt egentligen så en snorgrön halvlänkskedja är beställd.

D2AA58EF-44E3-4BB1-A609-010F916BEBA2.jpeg

Tyvärr så är inte väder för odubbade räserdäck här än men om nån skåning(psst @marr ) har lust att adoptera en lagom tjock man i sina sämsta år så hojen kan provköras iaf.

Bortse gärna från pedalerna på bilden. Nya pedaler kommer med den nya kedjan.

Vad hände med det här projektet då?

@Berk tyckte den skulle bli snygg som SS så jag blev tvungen att testa och eftersom framdrevet är en gammal dh klinga från Blackspire så var jag tvungen att korpa ett guidehjul från en trasig kedjestyrare från samma märke ?
Visa bilaga 534394
Blev väl inte skitsexigt egentligen så en snorgrön halvlänkskedja är beställd.

Visa bilaga 534395

Tyvärr så är inte väder för odubbade räserdäck här än men om nån skåning(psst @marr ) har lust att adoptera en lagom tjock man i sina sämsta år så hojen kan provköras iaf.

Bortse gärna från pedalerna på bilden. Nya pedaler kommer med den nya kedjan.

Inte dålig alls!
Tycker dock att det skulle vara mycket snyggare utan guide. Du skulle kunna välja lite större eller mindre drev fram och bak så att den inte behövs. Men då behövs det kanske ändå när kedjan sliter?

Inte dålig alls!
Tycker dock att det skulle vara mycket snyggare utan guide. Du skulle kunna välja lite större eller mindre drev fram och bak så att den inte behövs. Men då behövs det kanske ändå när kedjan sliter?
Tänkte att det går att slippa guiden med halvlänkar. Funkar inte det så får jag testa med olika drev.

Tyvärr är det snö även i Skåne och Marr är väl höglandsskåning(?)

EDIT. Önskar lite mer tryck i cyclepro-tråden

Tillbaka
Topp