Byta BOA-spänne, delen som sitter i skon

bearthefear

Aktiv medlem
På ett par nya skor var den delen av BOA-spännet som sitter i skon trasigt. Efter kontakt med företaget jag köpte skorna av (Lake) skickade dom nya delar till skorna, som vilken skomakare som helst kan byta. Allt väl, även om det är tråkigt att behöva reparera ett par nya skor.

Nu kom dock delarna efter ca en vecka och det visar sig att dom skickat delar till fel BOA-system. Så, min fråga är om någon känner till någonstans i Stockholm där man kan få tag på delar till BOA-system över disk. Själva tavlorna och skosnörena verkar finnas att köpa lite överallt, men övriga reservdelar verkar svårare att hitta.

Jag har självklart ställt krav på Lake att åtgärda detta, men eftersom det börjar dra ut på tiden så vill jag försöka göra det bästa jag kan själv också. Jag behöver mina nya skor...

IMG_1733.JPG

Det är inte alltid en standard, utan det är mera funktionen som menas med namnet BOA.

Finns det någon återförsäljare av Lake där du bor så kanske de har hemma?

evirob sa:
Det är inte alltid en standard, utan det är mera funktionen som menas med namnet BOA.

Finns det någon återförsäljare av Lake där du bor så kanske de har hemma?

Boa är ett varumärke. Som sen säljer sitt system till olika skotillverkare. Precis som plexiglas egentligen är ett varumärke. Men de kan vara så att de ä specefika för just de skorna ja. Men vill minnas att boa har livstids garanti på sitt system, vad de nu menar med en livstid

Det där ser ut som BOA S1 eller S1M det sitter på äldre Specializedskor Cykelcity i Stockholm har en låda med sånt jox

mickescott sa:
Det där ser ut som BOA S1 eller S1M det sitter på äldre Specializedskor Cykelcity i Stockholm har en låda med sånt jox

Tack för det! Får ta ett besök vid tillfälle.

Tyvärr säljs ju inte Lake-skor av så många återförsäljare i Sverige. Ibland får man bita i det sura äpplet när man internet-shoppar...

bearthefear sa:
mickescott sa:

Tack för det! Får ta ett besök vid tillfälle.

Tyvärr säljs ju inte Lake-skor av så många återförsäljare i Sverige. Ibland får man bita i det sura äpplet när man internet-shoppar...

Får jag fråga om du var i kontakt me lake själva eller butiken där du köpte? Jag har nämligen köpt lake mtb skor av dem oxh de skickades från seras kontor i Holland. Extremt hjälpsamma var de

Jag har beställt direkt från Lake och varit i kontakt med Lake i Holland. Det är dom som strulat med delarna, men har varit mycket tillmötesgående och snabba på att svara på mail.

Som det verkar nu så är det nya skor på gång till mig i början på nästa vecka. Tråkigt men det verkar i alla fall lösa sig på ett bra sätt.

Skorna var ju helt nya och trasiga i kartongen när jag öppnade den. Dom erbjöd sig då att skicka nya delar och stå för kostnaderna för reparationen, vilket lät som en smidig lösning. När delarna som kom fram inte var till rätt system så tröttnade jag dock.

Jag fick också full förståelse från Lake som valde att skicka nya skor till mig istället.

Bra hanterat av Lake tycker jag, även om jag såklart hellre haft ett par fungerande skor redan vid första leveransen.

Misstag kan alltid uppstå. Viktiga ä att det sköts snabbt o snyggt. O verkar så skett. Vilket även ä min erfarenhet av dem. Tanken me byta delar var ändå god även om de borde vetat vilka delar

Tillbaka
Topp