Café/glassställe/restaurang kring Linköping?

emas

Ny medlem
Hej

Har ni tips på cafe, glasställe alt restaurang som är trevligt att cykla till från Linköping? Lagom avstånd är väl 0-3 mil bort.

Inne i Linköping har jag hittat trivsamma glasställen och caféer, men saknar ställen som ligger i utkanter eller en bit bort för att det ska bli lagom cykelutflyktsställe.

Tipsa på!
emma

Du kan ju alltid åka ut till bergs-slussar, där finns det ett antal glassinköps ställen i trevlig miljö(men jag har inte ätit glass där på länge så jag kan inte säga vilket som är bra eller dåligt). Kan inte vara mer än nån mil dit från Linköping.

Edit: Det är cykelväg dit ut också så man slipper trängas med bilarna.

Senast redigerad av en moderator:
Smultronstället i Söderköping, blir ju klart lite längre än de tänkta tre milen och man riskerar att få i sig så mycket glass att man inte klarar av att cykla hem igen :-)

Slussfiket eller vad det kan heta vid kanalen i Norsholm är rätt najs. Två mil dit och två mil hem tror ja de blir ganska exakt.

Bjärka-Säby ca 2 mil söder om Linköping finns ett fik på slottet där uteservering ligger fint.

Fikar gör man på Kapten Bille´s===>
<http://www.svenskaturistforeningen.se/upptack/Omraden/Ostergotland/Vandrarhem/STF-Vandrarhem-NorsholmKaptenBilles/>

Tack för bra tips! Finns lite att utforska under vårens helger :)

Kommer ni på fler tips - så fyll gärna på!

Tillbaka
Topp