Camber Comp 2016 Framtida Upgrades!

MtbPantherX

Ny medlem
Nu har jag min Camber Comp 2016 hemma, vad ska jag rikta mig in på för framtida upgrades för att få den lättare,

-Tips på bra Riser Bars

-Hjul som är lätta

Och andra bra upgrades uppskattas,

Vill gärna dra ner vikten,

Satsa 100% på roterande vikt och ju längre ut från centrum på den roterande axeln desto viktigare. Dvs, fälgar är där mesta krutet bör läggas men vikten i tex pedaler kan också vara av intresse (om än inte lika mycket). Rensa däcket på slang ger mindre vikt och bättre egenskaper. Men den första uppgraderingen vore en dropper, för visst finns inte det original?

Du menar en dropperpost, precis det finns ej på comp, Inget jag funtat på just nu, kör flat pedaler nu specialized bennies. Skulle vilja köpa en carbon riser bar,

Är det inte bättre att cykla lite innan du tänker på vad du ska byta? ;)

Varför vill du ha ett kolfiberstyre med rise? Sitter du dåligt? Det är 10mm rise på det som sitter på.

Finns en Camber-tråd här på forumet där det stöts och blöts om det mesta just denna modellen.

Och som flera andra här sagt så är lätta och styva hjul en av de roligare uppgraderingarna man kan göra.
Finns en uppsättning Roval Carbon till helt rätt pris i Köp/Sälj, inte lätta SL modellen men justa carbonhjul till priset av en uppsättning tyskbyggda alu-hjul i samma viktklass.

Välkommen in i Camberdjungeln :-)

Ja precis, dropperpost menar jag. Har du en gång provat finns det ingen väg tillbaka, men så länge du inte fått smak för det kan du väl vänta :)

Jo Ax3l, dropperposten är nog väldigt bra, blir kanske i framtiden en upgrade på det, just nu ser jag inte det som nödvändigt dock:P Har däremot lite pimp känsla på o byta styre till nått grönt för o piffa upp hojjen lite.

Tillbaka
Topp