campagnolo chorus 11 speed 2014 kompatibla

hej har en cykel med chorus 11 speed set...alltså allt e chorus.
skulle en superrecord eller record kasset från 2015 passa.? verkar som de har ändrat ngt med seten 2015. tycker det är förvirrrande,
ngn som vet?

Tror inte det. Jag tog i alla fall det säkra före det osäkra och köpte en "gammal" ny Recordbakväxel för att bara säker på att mina chorus-reglage från 2013 skulle fungera. Nästan 3000 för en iofs lyxig bakväxel kändes rätt oprisvärt...

Kassetterna är desamma, men växlar och reglage ändrades. Tyvärr även vajerdraget/utväxling enligt vad jag läst mig till.

Läste slarvigt, kassett är desamma. Det är reglage och växlar som inte är kompatibla.

(Köpte en ny chorus-kassett för två veckor sedan och den funkar utmärkt med min grupp från 2013.)

alla 11 växlad kassetter funkar mellan alla leverantörer. Och Campagnolo 11 kassetter är 100% kompatibla mellan åren och modeller

M_Gehrisch sa:
alla 11 växlad kassetter funkar mellan alla leverantörer. Och Campagnolo 11 kassetter är 100% kompatibla mellan åren och modeller

Så om jag kör Ultegra eller DA kassette med Chorus 2016 grupp så funkar det perfekt?

Kollar inför framtida bygge - sugen på Chorus men har fina hjul med Shimano och inte sugen på att byta body.

micro553 sa:
M_Gehrisch sa:

Så om jag kör Ultegra eller DA kassette med Chorus 2016 grupp så funkar det perfekt?

Kollar inför framtida bygge - sugen på Chorus men har fina hjul med Shimano och inte sugen på att byta body.
Yes, det fungerar.
Jag kör med förra Chorus och en Ultegrakassett på mina tävlingshjul utan några som helst problem.

Tillbaka
Topp