Canyon Nerve XC 9.0

oakhammer

Aktiv medlem
Canyon Nerve XC 9.0
Här har ni lite bilder på min nya cykel!

Tillbehör

Mycket bubblor blir det

Snyggt ställ

Klipp klipp....

The smell of ny cykel!

Snygg, min första carbonstolpe

Litet paket

Prylarna, kul med instruktion till alla tillbehör. Får man inte ofta.

Framhjul Crossmax ST

Bakhjul

Mer prylar

Alla prylar som var med

Fram med mekstället

Under plasten fanns mer plast

Billig momentnyckel

Satan va brett det var, som att köra HD

Ahhhh, 15QR kommer passa mig fint!

Lite justering på bromsen.

Men faaaaan, skar mig utav helvete på skivan.

Standard 9mm bak.

På med sadeln.

Färdig!

Och så lite detaljer för oss som tycker om sånt!

Canyon Nerve XC 9.0
Nu har cykeln testats vilt och brett i det vilda. Allt ifrån intervaller på grusväg, stig och lite offroad. Måste säga att ställa in dämparna efter spec funkar mycket bra för mig och Fox är nog lite vassare än min gamla Reba.
Gungar inte så mycket man kan tro, i låst läge. Men jag brukar skita i att låsa och köra öppet uppför också. Särskilt när det är lite tekniskt.
Nedför har jag inte funnit begränsningarna än. Det är bara att släppa på, den sväljer allt hittils. Iförsig så är jag ingen högfartsfantom, men ändå.
Däckvalet NobbyNic är klockrent just nu iallafall. Bra fäste och inte allt för tungrullat. Kan eventuellt sättas ett RacingRalph bak när det blivit torrt. Cykeln var väk ihop skruvad och det ändå som justerats var bromsoket fram och ett bromshandtag.
Den är en "kusin" till Canyon Nerve MR som testades i kadens och fick även den goda betyg. Min har bara 20mm mer slag och väger halvkilot mer. Så jag kan bara rekommendera denna cykel. Tycker den ger mycjet för pengarna helt klart.

Det var mina korta rader om en ny kärlek!

Canyon Nerve XC 9.0
Fan vad najs. SJälv valde jag instegsmodellen 4.0 och hoppas på ett paket om några veckor.

Vilken storlek är det på ramen och är du nöjd med den?

Mvh

Kristoffer

Canyon Nerve XC 9.0
Jag kör en L , är 185cm. Men den känns smidig. Bara ovant att "kliva" av, då den är märkbart högre än min gamla HT. Har hållit på att ramla i urklicks momentet flera ggr.

Canyon Nerve XC 9.0
Får man fråga vad en sådan kostar med leverans och ev tull och allt det där som man ibland missar att tänka på=(.
Blev ju dödligt sugen på att skaffa nytt.......

Canyon Nerve XC 9.0
OK. Låter bra. Har varit orolig (varför kan man undra) över att en XL skulle vara för stor för mig, men en L för dig på 185 och en XL för mig på 197 verkar lovande.

Cykeln är redan på väg! Med Lastbil :-)

/Kristoffer

Canyon Nerve XC 9.0
Japp, fin som få. Har inte du något liknande. Erol

landade på en 26k totalt med frakt. Ingen tull inom EU, kan bara lovorda Canyon. Snabb leverans och trots att de missade att leverera gaffelpumpen. Så kom den starx efter och idag så fick jag ett brev, där de frågade om jag var nöjd med cykeln och beklagade misstaget med pumpen. Samt så fick jag en "buff" som plåster på såren.......faktiskt den mest serviceminded butiken jag någonsin handlat av. LBS inräknat.

Canyon Nerve XC 9.0
oakhammer skrev:
-------------------------------------------------------
> Japp, fin som få. Har inte du något liknande.
> Erol
>
> landade på en 26k totalt med frakt. Ingen tull
> inom EU, kan bara lovorda Canyon. Snabb leverans
> och trots att de missade att leverera
> gaffelpumpen. Så kom den starx efter och idag så
> fick jag ett brev, där de frågade om jag var
> nöjd med cykeln och beklagade misstaget med
> pumpen. Samt så fick jag en "buff" som plåster
> på såren.......faktiskt den mest serviceminded
> butiken jag någonsin handlat av. LBS inräknat.

Njae..hade en Nerve ES 6 men den dog ramdöden efter en vurpa i Gesunda i höstas. Snickrar på en Reign X, men det går trögt.

Håller med angående Canyon, överlag har jag väldigt bra erfarenheter.

//Erik

Tillbaka
Topp