carerra jump linder

• Trådstartare Trådstartare Xel
  • Start datum Start datum

Xel

Ny medlem
carerra jump linder
Är det någon som har erfarenhet av denna ram; carerra jump linder ? Ja har en Cykelram Avanti Pro Series Competitor och han vill byta den mot sin carrera jump linder och lägga 500 spänn emellan. Ja ska köra dirt o lite freeride sådär.. Någon som har tips o komma med ?

Tacksam för svar!

carerra jump linder
Är inte carrera ett skitmärke i stil med peak osv.?
Skulle inte bytt, du får nog en kass y-ram (formad som ett y mellan styrrör och sadelrör)som väger ton, om det är som jag tror.

carerra jump linder
eat_dirt har rätt, det där är skräp. Behåll din Avanti!

Italienska Carrera gör väldigt fina ramar, men bara racer.
www.carrera-podium.it

carerra jump linder
Xel skrev:
-------------------------------------------------------
> 5-7 kg är det mycket för den? Den väger någonstans där emellan..

För hela cykeln eller bara ramen?

carerra jump linder
har du ingen bild?

carrera gör fina racerramar som säljs ECI men de mtb jag sett med carerra skrivet på har alla varit Y-ramar och sålts i av butiker som inte riktar sig till seriösare cyklister.

carerra jump linder
Där är den :)

Bilagor

• Bild 2.jpg
    Bild 2.jpg
    19.3 KB · Besök: 11
carerra jump linder
Måste få passa på att bringa reda i den här förvirringen angående Carrera! Jag tror i alla fall att jag har koll - men man kan bli överraskad, förvisso! Alltså: Carrera är ett italienskt märke, man tillverkar underbara ramar för Racer, inga andra discipliner vad jag vet. Sedan finns det något Peak-liknande som jag har sett när jag sökt på "Carrera" under rubriken "cyklar" på t. ex. blocket.se, och där rör det sig om något fuskmärke som kallar en modell Carrera, med y-ram och annat konstigt. Har intenting, ingenting alls med fina racer-Carrera att göra. Carrera är italienska för "karriär" alt. "framgång", skulle jag tro. Därför finns ordet med, flitigt använt, i många modellnamn i olika sammanhang, även inom bl. a. bilbranschen. Allt det här skapar förvirring. Själv går jag i allvarliga tankar på att inköpa en härlig Carreraram och sedan utrusta den, och vill minsann inte att den skall blandas ihop med någon ryslig y-ram! ;)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp