Cervelo BBright avinstallera

Här ser du, gängorna sitter i mittenhylsan:

Du byter bara lagren, låt hylsan sitta kvar i ramen.
modellen säkerställer att lagren linjerar perfekt vilket inte är fallet på många vanliga pressfit.
Bra skit?

Tack for snabbt svar.

det är Cervelos egen kina grej... (JY-BB 22/24) det är sönder- kunna köpa nya lejer men tydligen många problem med dem så har redan köpt WheelMFG;-) men skal ha det gamla av först.

Prover att skruva på det

Har någon tips på hur man får ur skålarna på cervelo origina? Det är rotor skålar. Jag behöver få ur dem för att kunna dra di2 kablarna förbi vevlager. Har knackar med parktool 30,4 så hårt jag vågar och ser inte att något rört sig det minsta ?

skal bytta min bortom baracker på min Aspero.
Interwebz säger det är pressfit. Innan jag börja slå på den vill jag dobbeltkolla - tycker inte att det bara ser ut som pressfit?
Ja det är tänkt att användas med presspassade lagerkoppar, men du ser ut att ha ett lager från Wheels Mfg där kopparna gängas in i varandra. Så du skall absolut inte försöka knacka ut dem utan behöver två verktyg som passar respektive fattning och dra åt motsatta håll.

Urge to merge

Nu vet jag inte om du ref til aspero? Men tror du skal avmontera sten skyddet som sitter fram for BB. Du kommer inte åt det genom BB

Nu vet jag inte om du ref til aspero? Men tror du skal avmontera sten skyddet som sitter fram for BB. Du kommer inte åt det genom BB
Ok jag kollar om det finns något mer att lossa. Jag har alltså inte samma som TS utan rotor press ditt skålar med lagren inpressade som vanligt. Men tack för input kollar om jag missat lossa något ?

vilken trådsoppa:)

och vevhuslager är en soppa det med. ta väl hand om det du har så du slipper byta. de håller normalt cykeln ut. om man inte har tvättnoja vill säga.

Tillbaka
Topp