[COCKpit] deore broms + xt shifter alt bettleri

jofahjalm

Aktiv medlem
Jag minns min blomstrande ungdom då jag hade nuvarande version av xt broms och xt-framväxelreglage spelade i harmoni med varandra genom den gemensamma nämnaren i-spec. Sedan kom kraschen och allt förändrades. Jag knäckte xtbromsen och hade en ny deoreframbroms liggandes hemma. Jag monterade deorebromsen och nu lyckas jag inte få fast xtframväxelreglaget på bromsen. Använder jag för lite våld eller har dom olika versioner av i-spec? Dessutom har de två bultarna (ffa den minsta bulten som går in genom hålet i röret från sidan [jag har inte längre en förhoppning om att detts ska vara begripligt]) som fäster shiften gått förlorade under kraschen. Går det att få tag på dessa löst? Om så var?

Vad gör jag annars? Måste jag ha ett deorereglage till deorebromsen? Är det någon som har ett framväxelreglage liggades och skräpandes? Då gärna med bultarna som fäster det i i-spec bromsen. Jag kan tänka mig att byta mot finöl, pengar eller sexuella tjänster. Jag skulle naturligtvis älska att ha lite xtr-bling som matchar min deore-sunk om det går tvinga dessa till att spela tillsammans.

Äh! Beställ nu en ny XT I-spec brom med expressfrakt (som jag tipsade om tidigare...)
Kvällens TisdagsRajd kan du väl köra utan framvxl resp broms ;)
BTW skruv o bult har jag i mängder, bara vi kan klura ut vilken kvalisort.
// L

Jag kan kanske sträcka mig till att byta så att jag har xt-oket till deorelevern, men då bara för ökad status och mekpoäng. Seriöst så tror jag inte jag kommer känna någon skillnad alls mellan deore och xt. Jag har inte freestrokefunktionen som inte gör något, samt att jag måste använda en insex för att justera reachen. Det känns inte som livets tyngasta börda att leva med.

Den lilla skruven som saknas tror jag är något konstig variant som är jätteliten och gängad halvvägs för att sedan övergå till slät och något större diamter, men jag är inte säker. Den andra skruven är den vi tidigare fulmekade med en skrivbromsskruv.

Det f Inns två olika versioner av I-Spec, A och B. Beroende på hur nya/gamla grejjerna är så kan du ha två olika på dina fästen.

Tillbaka
Topp