Cotic Soul - Hjälp!

• Trådstartare Trådstartare LOK
  • Start datum Start datum

LOK

Medlem
Cotic Soul - Hjälp!
Har precis lagt en beställning på en Cotic Soul Classic (1000 spänn billigare och fanns i svart).

Nu behövs det lämplig gaffel + hjul, styrstam och styre. Vad ska jag välja? Tacksam för tips. OBS! Soul Classic har 1 1/8 styrlager.

Växlar och bromsar blir SLX (2x10).

Cotic Soul - Hjälp!
RS Reba RL, 120mm
Stans Arch EX på Hope Pro Evo II
50-60mm styrstam valfritt märke
720-750mm styre, valfri rise, valfritt märke (jag gillar Funn, bra pris kontra vikt)

Cotic Soul - Hjälp!
Läs lite i min tråd, din ram är rätt lik min och kanske kan reda ut ett och annat.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1935108/page=2

Mikael

LOK skrev:
-------------------------------------------------------
> Har precis lagt en beställning på en Cotic Soul
> Classic (1000 spänn billigare och fanns i svart).
>
>
> Nu behövs det lämplig gaffel + hjul, styrstam
> och styre. Vad ska jag välja? Tacksam för tips.
> OBS! Soul Classic har 1 1/8 styrlager.
>
> Växlar och bromsar blir SLX (2x10).

Cotic Soul - Hjälp!
Surt nog var Soulen slut hos Cotic.

Givetvis finns den nya Soul3, men bara i ankäggsblå och grön (orange är slut). Vad tycker smakråden på Happy? Vänta tills Cotic inser att svart är en bra färg igen eller satsa på en blå? För grön är helt enkelt inget alternativ.

/Linus

Bilagor

• souls-boxes.jpg
    souls-boxes.jpg
    9.8 KB · Besök: 18
Cotic Soul - Hjälp!
Svalgis, har du en svart i Small så kanske jag kan hjälpa dig att finansiera en ankäggsblå?

Glömde att tacka för tipsen i mitt förra inlägg så gör det nu. Tack!

/Linus

Cotic Soul - Hjälp!
Tyvärr kör jag med Medium, och var väl inte helt seriös med mitt förslag heller - fick tag på ett demoexemplar riktigt billigt, alldeles för billigt för att jag ska kunna rättfärdiga att köpa en ny oavsett hur fin färg det råkar vara. :)

Ingen fara. Själv kör jag med Sektor DPC 140mm och Flow EX och känner väl såhär i efterhand att det kanske blev lite overkill för min vikt och åkning. Jag tror nästan att jag ska slå till på en Reba RL från Merlin, tror det passar både mig och ramen bättre.

Fälgarna får stanna så länge, är väl inte helt fel med lite marginal där plus att den extra bredden gentemot Crest/Arch känns bra, men hade jag köpt igen så hade det blivit Arch EX. De ska visst börja levereras färdigbyggda från fabrik (Hope Hoops) från och med i vår någon gång vilket kommer pressa ner priset lite, så vänta tills dess om du kan.

Cotic Soul - Hjälp!
svalgis skrev:
> Tyvärr kör jag med Medium, och var väl inte
> helt seriös med mitt förslag heller - fick tag
> på ett demoexemplar riktigt billigt, alldeles
> för billigt för att jag ska kunna rättfärdiga
> att köpa en ny oavsett hur fin färg det råkar
> vara. :)
>

Var det du som köpte mitt demoex?

Senast ändrad:
Cotic Soul - Hjälp!
Kan mycket väl stämma - köpte den här på K&S efter att först ha svarat på en annons för en annan svart Soul i nästan nyskick som redan sålts?

Cotic Soul - Hjälp!
svalgis skrev:
> Kan mycket väl stämma - köpte den här på K&S
> efter att först ha svarat på en annons för en
> annan svart Soul i nästan nyskick som redan
> sålts?

Japp, då var det min du köpte. :)

Tillbaka
Topp