Crafts olika padding C1, C2 respektive C3. Vad har ni för erfarenheter?

Bele

Aktiv medlem
Enligt rubriken. @HåkanC vill jag minnas har positiva erfarenheter av C2.

Det skiljer en del i pris mellan de olika modellerna. Jag får viss rabatt, men undrar om det är värt skillnaden? Förstår att det är subjektivt, men tar gärna del av era erfarenheter. Jag har flera Craft bibs sen tidigare, så passform och storlek funkar för mig.

Enligt rubriken. @HåkanC vill jag minnas har positiva erfarenheter av C2.
Jag köpte både några med C1 och C2 i början av förra sommaren,
båda var bättre än de gamla med C3 jag hade, men det kan iofs bero på att bibsen med C3 var använda under några år. Ngn tydlig skillnad mellan C1 och C2 har jag inte märkt, men det är inte heller ngt jag har letat efter

Craft säljer ofta(?) bibs till bra pris på sin egen hemsida
Men eftersom det är ett såpass vanligt märke finns det ofta till xtrapris hos många handlare
tex

Enligt en kamrat är det C1 Infinty som gäller när det kommer till padding från Craft.

C1 och C2 tycker jag funkar bra båda två, klart bättre än C3/C4. C1 är något fastare än C2 säger min röv (jag har några av varje). Jag föredrar personligen C2, har kört två långsamma VR utan problem med baken utöver att jag använder dem på majoriteten av alla cykelpass till vardags.

C1 funkar bra för mig. C2 funkar på MTB där man inte sitter hel tiden. C3/C4 funkar inte alls för mig.

Måste ha en superröv för jag tycker C3 är ”good enough” egentligen. Men det är en märkbart tunn padding. Har det i mina långbibs jag köpte på rea för typ 500 kr. På sommaren kör jag POC som huvudbibs och skillnaden är otrolig. Det är både form och tjocklek som gör skillnaden, har för mig att C1 ska vara liknande? Det här svaret kanske inte gav dig så mycket egentligen, men om du får dom billigt är det bara att testa egentligen.

Lite blandade erfarenheter mao. C1 och C2 bättre än C3.

Jag har flera äldre Craft bibs och gillar en med tunn padding bättre än en som har tjockare padding med zoner med olika densitet.

Under vintern har jag tyckt att C2 har fungerat bra på mina runt-timmen-pass på KickrBiken men C3 har, särskilt under de lite längre passen, inte gett tillräcklig komfort. Jag kan dock inte minnas att jag under föregående säsongs utecykling hade några problem med mina C3.

Här är en guide från Craft själva. Ja C1 och C2 är premium. Lägre siffra = mer premium, därmed är C1 mest premium.

Tillbaka
Topp