Crash shorts tips?

glitch

Aktiv medlem
Crash shorts tips?
Inför stundande utlandsresa tänkte jag kitt med ett par crash shorts innanför de vanliga.
Vill ha några som är smidiga nog för att kunna trampa med.

Köptr ixs hack då jag varit nöjd med deras grejer tidigare men dessa ger för lite skydd känns det som. Bara ett gäng paneler som känns som gelinlägg på en handske. Så jag kommer skicka tillbaka dem och leta efter nåt med 30d material.

Står nu mellan Leatt Dbx 4.0, Race face flank liner och endura mt500, men verkar bara som race face har löstagbara pads vilket känns rätt relevant för att kunna tvätta.
Vad har ni för erfarenheter?

Crash shorts tips?
Jag köpte ett par Fox titan. VÄLDIGT små i storlek så gå upp. De är tyvärr lite väl varma, framförallt chamoisen som är lite väl tjock och styv.. Sidoskydden känns rätt ok med bra densitet.

Crash shorts tips?
Kul med cykelresa!
Jag har ett par nästan oanvända Poc-skydd.
Nästan oanvända just för att de känns rätt stela när jag sätter dem på mig, men när man haft dem på sig en stund så mjukar de upp sig och är rätt ok.
Having said that så använde jag dem ändå inte en enda dag på Madeira trots att det inte var överdrivet mycket trampande.

Men jag tror att ska skydden skydda så kommer de kännas när man trampar, drar man i höfterna så gör man det med en hel del kraft.

Crash shorts tips?
Appropå tvätta så har jag kört mina POC Joint VPD knäskydd från 2011 i tvättmaskinen många gånger och VPDn har fungerat vid vurpor efter tvätt. Dock tvättat på 40 grader.

Crash shorts tips?
Startgas sa:
Appropå tvätta så har jag kört mina POC Joint VPD knäskydd från 2011 i tvättmaskinen många gånger och VPDn har fungerat vid vurpor efter tvätt. Dock tvättat på 40 grader.

Det där verkar lite hit and miss, vissa håller tvätt, andra verkar smula sönder då det känns ändå vettigt att kunna ta ut för tvätt.

Crash shorts tips?
Jag kostade på och köpte TLD.

Fungerat skitbra, man har mest myst runt i de under vintern alltså inte känt de som besvärliga.

Crash shorts tips?
Rockingman sa:
Jag har ett par race face flank, mycket nöjd med dem. Skydden har helt klart hjälpt vid ett par vurpor.

Typ vad jag ville höra. Ixs shortsem hade dessutom inga silikonresår så de håller sig på plata. Hur är det på flank? Sitter dem still?

Tillbaka
Topp