CRC eller Wiggle?

elmaco

Ny medlem
CRC eller Wiggle?
Bägge har free shipping till Sverige, det totala priset är billigare hos CRC, vilket borde avgöra (många olika prylar som beställs).

Dock är jag lite skeptisk efter att ha läst att folk haft lite problem (leveranser, kommunikationen, osv) med CRC.

Är det några här som haft bra erfarenheter från CRC?

Vad rekommenderar ni?

CRC eller Wiggle?
Jag har ingen erfarenhet av Wiggle, men de gånger jag beställt från CRC har det funkat bra (har fått tips från flera håll att bara beställa sånt som finns i lager dock då det annars kan bli väldigt lång leveranstid). Det jag beställt har skickats dagen efter jag lagt beställningen, någon gång har det strulat med leveransen (stort paket och jag kunde inte vara hemma och ta emot) men då är det snarare Schenker som felat...

/j

CRC eller Wiggle?
Jag är helt ny på att handla på nätet och såhär gick går det för mig från CRC:
Beställde vid 01.30 den 23/5. Den 26/5 var min order packad och skickad, men trackingnumret fungerade inte. Jag mailade CRC igår och fick en "blablabla" ursäkt om att något blivit fel till svar (inom tio minuter på mail!) och trackingnumret funkade helt plötsligt. Idag 28/5 ligger grejjerna kvar i Belfast. Jag tror CRC har för mycket att göra. Go LBS!

CRC eller Wiggle?
Tycker båda butikerna är bra.
När jag beställde med fri frakt från Wiggle kom en man från posten och knackade på dörren.
När jag beställde med fri frakt från CRC blev det strul med Schenker.
Sist jag beställde från CRC valde jag Royal mail för 130 spänn trots att jag kunde få gratis frakt med schenker.

CRC eller Wiggle?
Jag mailade och frågade en gång om de kunde skicka den cykel till Sverige, men vägrade.

Vad gäller CRC så har alla min beställningar (kanske 4-5) gått helt problemfritt. Allting har kommit på utsatt tid och har nog tagit mellan 4 och 8 arbetsdagar varje gång tror jag.

De är snabba på mail, och det verkar alltid hända grejer när man mailar. Paketen bli packade osv.

CRC eller Wiggle?
Wiggle har fungerat klockers för mig. De skickade tom. en påse wiggle-vingummi en gång när jag beställde, det skulle avgjort till deras fördel för mig. :-)

CRC eller Wiggle?
Ok! Så 2 saker sticker ut:
1. Schenker inte alltför pålitliga
2. Beställa det som finns i lager

Jag får nog kolla beställningen igen för de artiklar som finns/ej finns i lager. Hade en hel del som kunde skickas om "mellan 2-7 dagar"... Är pappaledig just nu, så vara hemma och häcka går (även om det är råtråkigt när det är så fint väder ute), bara Schenker inte levererar till Belfast.

Cakeman: "Beställde vid 01.30 den 23/5", beslutsångest och en j#vla massa surfande eller?... ;)

CRC eller Wiggle?
Haha....sömnlöshet och en förhoppning om att ha grejjerna innan helgen.

Asså, jag slutar lipa...med tanke på att jag sparar nästan 1500 spänn så kan man väl vänta ett par dagar extra.

CRC eller Wiggle?
Jag har beställt från båda och det har aldrig varit några problem, tycker båda brukar ta drykt en vecka innan paketet når mig vilket jag tycker är helt ok. Ska man vara petig så brukar original kartonger/förpackningar ofta saknas på de saker man beställer från CRC, kanske för att spara utrymme vid packning. Kommer alltid att beställa mina delar för min LBS är inte alls bra, väldigt dåligt utbud och höga priser.

CRC eller Wiggle?
Sant, de verkar plocka bort kartonger och annat. Paketen burkar helt klart vara intressant förpackade. Ihopstuvade i packplast. Det kan väl också vara så att de köper in mycket i bulk och att grejerna kommer från leverantörerna utan kartong, vilket är bra, för när var liten fick jag lära mig att säga åt mamma och pappa att köpa tandkrämstuben som kom utan extra kartong runt.

CRC måste ha ett stort lager, det verkar vara mycket grejer i det iallafall.

CRC eller Wiggle?
Hur funkar det med Wiggle om man inte är hemma när paketet kommer? Aviseras det och tas över av posten eller? Väntar på ett paket som skickades för knappt en vecka sen så det borde ju dyka upp nu :)

CRC eller Wiggle?
Har fått avi från posten att hämta hos mitt lokala postombud varje gång, funkar skitbra (har dessutom returnerat felbeställd vara till Wiggle, tog 6 dar från jag postade paketet så fanns pengarna på kontot trots att Wiggle hade sagt upp till 2 veckor) Å andra sidan tycker jag CRC funkar lika bra, det viktiga är att det du beställer finns på lager -annars kan det ta lång tid... :-/ T:-)

CRC eller Wiggle?
Jag har beställt tre gånger från wiggle. Alla gånger har jag fått paketet den 4:e arbetsdagen efter att jag beställt.

CRC har strulat för mig, beställde en cykel för 1 månad sedans, sen försvann den plötsligt från lagersaldo. :S Så jag skulle få vänta länge. Jag cancelera ordern och har fortfarande inte fått några pengar tillbaka. drygt 2 veckor nu... :/ 15 arbetsdagar kunde det ta... Så dumpa CRC. SEGA!

/M.

CRC eller Wiggle?
Jag har beställt två gånger från CRC med fri frakt och då tog det tio dagar i bägge fallen. Vid tidigare beställningar där jag har betalt för frakten har det gått betydligt fortare. Ha inte allt för bråttom om du skall ta fri frakt.

CRC eller Wiggle?
Jag har precis beställt från Wiggle. Det enda strul var att de skickade beställningen som tre paket, men ett av dem blev ett dygn försenat på grund av trafikproblem i Malmö, men det kan man knappas skylla på Wiggle. Wiggle ringde dessutom upp mig direkt när det såg avvikelsen och beklagade. Det kan man väl kalla någon form av service om inte annat. Paketen skickades via DPD och kom till Postens företagsservice (efter ha varit hemma och knackat på mitt på dagen hos mig).

Wiggle skickade även med ett par wigglekapsylöpnare :)

CRC har iofs också funkat bra. När brittiska posten strejkade i höstas ringde de upp mig och lade en order manuellt och så fick jag 30% rabatt utan någon anledning.

Edit: Att CRC kommer med Schenker är ju iofs synd och skam eftersom Schenker oftast är riktiga babianarslen. De lämnade ju ut min senaste leverans till en köksinredningsaffär på samma gata där jag bor eftersom jag inte var hemma mitt på dagen (duh!) Sedan kunde de inte säga var eller till vem de lämnat paketet när min trackinginformation visade att paketet var utlämnat och kvitterat!

Senast redigerad av en moderator:
CRC eller Wiggle?
En annan grej som är lite irriterande med CRC är ( igentligen är det inte deras fel utan snarare jag som är för velig) att när jag beställer så brukar jag titta runt på deras sida under några dagar och lägga saker i min "önskelista" tills jag är säker på att jag kommit på allt jag behöver. Under tiden jag gör detta så brukar alltid någon av sakerna jag vill ha bli slut, men så är det när man är velig. Jag antar att dom säljer hur mycket saker som helst, men jag önskar att dom hade ännu mer av sina saker i lager.

CRC eller Wiggle?
Wiggle är bra.
CRC är bra.
CRC skickar med Schenker.
Schenker är bättre än cancer men sämre än herpes.
Det är dåligt.

CRC eller Wiggle?
Har nog beställt > 10 ggr från CRC genom åren. Har alltid beställt sådant som funnits i lager och det har aldrig varit några problem. Bra svar på mailfrågor. Leveranserna med Schenker varierar. Brukar komma iväg bra från CRC, men brukar ibland fastna ett antal dagar i Danmark. Speciellt om man råkar tajma någon storhelg eller röd dag i Danmark kan det bli bortåt en vecka där... Men paketen har alltid kommit fram till sist.

CRC eller Wiggle?
Det slutade med att jag beställde från bägge, eftersom allt fanns inte på lager hos CRC. Beställde igår kväll kl. 00:09 och har redan fått ett mail från Wiggle om att ordern är packad och skeppas senast imorgon.

Återkommer när jag fått hem allt! Kanske i "vänta på paket" tråden :)

CRC eller Wiggle?
ginnfilt skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som fått Wiggle att skicka en cykel till
> Sverige? Omöjligt?

Har fått hem en Giant NRS ram från Wiggle.
Men det är en bit kvar till en komplett cykel.
Köpte Hope Mono Mini och fick Moto style utan att veta att det fanns. Skickade i retur och skulle få vanlig standard. Fick Moto style igen och sålde den på Happy istället.

CRC eller Wiggle?
nisseson skrev:
-------------------------------------------------------
> Wiggle har fungerat klockers för mig. De skickade
> tom. en påse wiggle-vingummi en gång när jag
> beställde, det skulle avgjort till deras fördel
> för mig. :-)

Jag har fått wiggle-vingummi 2 TVÅ!! gånger när jag beställt prylar. Allvarligt talat så har
wiggle fungerat alldeles utmärkt när jag beställt. No problems. Rekommenderas!!

CRC eller Wiggle?
CRC har blivit söligare att ge orderbekräftelse/sändningsbekräftelse med tillhörande tracking-nummer.

Dom har ju återigen ett expressalternativ på frakten, vilket är mycket berendeframkallande. För nån hundring eller två får man prylarna till dörren via UPS på 1,5 - 2 dagar.
Jag kör aldrig parcel forece/ schenker. Smörja! Mitt förra paket fanns att hämta ut mitt i sthlm city på nån obskyr konfektyr butik. Jag bor i södertälje. Inte riktigt samma postnummer... Tog en arbetsvecka för dom att rätta till problemet.

CRC eller Wiggle?
CRC sitter verkligen i skiten just nu. Så otroligt mkt att göra. Jag vill dock ge dem en eloge, i måndags runt lunch la jag en order på ett par customhjul som inte ens gick att bygga i deras wheelbuilder, på tisdag runt lunch hämtades paketet av ups och borde vara här i em eller imorrnbitti. DET kallar jag bra service! (kan tillägga att jag mailat och kollat om det gick att skynda på lite eftersom jag behöve dem snabbt, la dessutom till den snabbaste ups-frakten)

CRC eller Wiggle?
Uppföljningen: Jag beställde som sagt en massa godis från både CRC och Wiggle(för att vara säker på att grejerna var i lager):
styre, styrstam, grip locks, sadelstolpe, hjul, sadel, framväxel, avluftningskit, däck, mm

Allt beställdes den 29/5 kl. 0008, utnyttjade fri frakt.

Idag kom allt: från Wiggle direkt till dörren (tur att min fru var hemma...), från CRC via Schenker till mitt serviceställe.

Det jag fick var precis det jag beställde, levererat rätt så snabbt!

Bra betyg till både CRC & Wiggle!

Nu är det bara ramen som saknas :(

CRC eller Wiggle?
Wiggle är några dagar snabbare än mig för att Schenker envisas med att skicka mitt paket till Hudiksvall innan jag får det. Med Wiggle -> Posten går det Örebro -> Ljusdal direkt.

Wiggle slänger med lite godis det är alltid trevligt!

CRC eller Wiggle?
Wiggle är klart bättre om det är något som inte finns i lager. De skickar det som finns och för över det andra på en ny order (och skickar allt efterhand som det kommer). Om man beställer från CRC så skickas ingenting förrän allt kommit in, alt. att man kancellerat det som inte finns/fanns i lager.

Tillbaka
Topp