Cross igen. Vad tror ni om denna?

men inte till det priset lundatok. 6750 kr kostar den på CykelCity.

Jag tycker fortfarande att ser ut som kurbitsmålning på Cicli B'n. Men jag luter iofs ändå mot en sådan eftersom jag vill ha en hel.

Vi har ju alla olika smak, vissa tycker om hojar i diskreta färger men jag föredrar helt klart lite mer om en 'skrikig' färgsättning, ramen nedan från CC tycker jag är helt ok både till utseende och pris (5495:- ink. gaffel).

//Markus

Bilagor

• AIR037-50.jpg
    AIR037-50.jpg
    16.4 KB · Besök: 24
Senast redigerad av en moderator:
Är det nån skillnad på dem? Eller är det bara olika färg? 4500 är ju ett hyffsat pris.
Sen när heter du Jaz, Justus? :) Jaz the jizzle is da shizzle..
/J

De Rosa gör cykelcrossar, vit såklart för det är ju det som kommer att vara hett nu...

Vet inte vad den kostar men om du tredubblar budgeten så kanske :-)

Skulle jag köpa ram nu, så skulle jag köpa Uncle John från Planet-X, med kolfibergaffel och styrlager kostar kalaset 324 pund. sen tillkommer frakt, men där har väl du lite kontakter vid det här laget :o

UJ_side_500.jpg

CarbonCrossForkCO_1.jpg

Halloj!
Var inne på CukelCity i Gbg igår och de hade en Avanti CX ihobyggd med Veloce-grupp och något Campa-hjulset. Kostade elvatusen-någonting komplett. Vet inte vad själva ramen kostar, men den kan ju vara värd att kolla upp. Annars är ju Surly Cross-check inte så dyr.

Oncle John är också intressant. De Rosas cross är ju ren porr. Skulle cykla omkring med "pinne" om jag hade en sån. ;o)

Mollo: Jag vet inte vad det är för skillnad mellan 2004orna och 2005orna. PMa mig din emailaddress så kan jag skicka över ett tyskt cx-test där 2004 års modell är med.

Rock:
De Rosa Cross Cross carbon pro Rahmenset mit Gabel Steuersatz und Sattelstütze 1.900 €
De Rosa Cross Cross carbon pro Record 10v, Laufräder Fulcrum R 1 4.790 €

/Jaz

Senast redigerad av en moderator:
Jag surrade precis med Cykel o fjäll om Ridleyn.

1. Den har alugaffel
2. Den fanns inte i den vita färgen
3. Det gick inte att ramen utan gaffel
4. Det var en -05

Det blir till att stryka den.

Snack snack snack snack snickesnack. Kom till scott (!) nån gång.

Ring och snacka lite med Sivert om du nu absolut inte vill hålla på med flyttbestyren, han kan nog skaka fram nåt mulligt.

Alla gnäller ju på Sivert. Han har väl bara gamla mögliga hojar? Eller vadå, har han kanske nån svimullig cross som längtar ut till Hässelby?

bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Alla gnäller ju på Sivert. Han har väl bara gamla
> mögliga hojar? Eller vadå, har han kanske nån
> svimullig cross som längtar ut till Hässelby?

Jag tror du blandar ihop Sievert Hägg med Gefvert på söder. =)

Va bigmollo??
Gav du 18500:- för den därna avantiramen?
Titta på Cicli B Prime+ ram.. Hmmm Gjord av Colombus Airplane rör.. Hmmm.. Colombus carbon bak och fram... Ser väääldigt lik Avantin... :-)
Vad köstar den ? Få se Hmm...699€ inklusive Ritchtey WCS sadelstolpe, styrstam och styre..

Ja se där, Cicli B Prime muscle 550€ och muscle gaffel 175€. Det är ju vanliga rörsatser från Columbus. De finns i många olika skepnader. Den där Ciclin är riktigt prisvärd. Supermullig ram.
/J

Har nån hört talas om märket Blue? Den ser ganska fin ut och kostar inte så väldans mycket. 4500.- ink kolfibergaffel från Häggs.

CX55_Front_01.jpg

<http://www.rideblue.com/cx55.html>

/J

nej. jag pluggar numera. kommer nog inte jobba alls innan vinteruppehållet.

men skicka ett mail till Miche och hör efter.

Tillbaka
Topp