Cube eller Canyon? Vad tycker ni?

Vafalls inget sedvanligt velande om storlek? snabbt jobbat hoppas du blir nöjd!

Edit: to slow

Senast redigerad av en moderator:
Haha nu blir det veligt iallafall! Den var slut och de skickar mig 2010:an för samma pris. Den har dock Dart 3 fjädring, det vill man ju inte ha eller? är 185 lång m långa ben så kör på 20" i size eller?

Darten är ju sämre men inte så mycket sämre. Det är fortfarande en prisvärd cykel. Jag säger köp, gaffel går att uppgradera i efterhand om du skulle vilja göra det.

cykla2010 skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt sjukt, nu skickar killen cykeln trots att jag
> mailat 4 ggr och sagt att jag inte vill ha den.
> Som att prata med en vägg.

Ring. De kommer inte lägga den på posten förens om en vecka eller två, måste monteras och paketeras först.

Min fru har en Cube och jag har en Canyon. (Visserligen inte samma modeller som du funderar på.)
Båda hojjarna är bra, men finishen och detaljerna är klart vassare på Canyonen.
Den känns mer rejäl.

Kan inte säga nåt om just dom där modellerna, men Cuben håller ihop djäkligt bra för mig iallfall.
Och även för polarna som har Cube.

LGIM0221.jpg ht=544

Det blev en svart Radon 6.0 team 2010. De drog av 50 EUR på priset. Helt oslagbar cykel till det priset. En äkta fultysk efter vad jag förstått! Ramen kom enligt försäljaren från samma ställe som cube, bryr mig inte så mkt att namnet är vad det är. Tack för er hjälp!

Neeeeeej, tog du en Radon! Ghhhaaaaaahhhhh!!!!! Haha, näe då - Radon 6.0 Team är en kanonbra cykel för pengarna, du kommer garanterat bli nöjd!!

cykla2010 skrev:
> Det blev en svart Radon 6.0 team 2010. De drog av
> 50 EUR på priset. Helt oslagbar cykel till det
> priset. En äkta fultysk efter vad jag förstått!
> Ramen kom enligt försäljaren från samma ställe
> som cube, bryr mig inte så mkt att namnet är vad
> det är. Tack för er hjälp!

Drog av 50 EUR av priset bara sådär??

rularn skrev:

>
>
> Drog av 50 EUR av priset bara sådär??

Ja, eftersom det blev strul med första beställningen försökte jag förhandla mig till en Radon istället för Cuben (Cuben från 2010 som de gav mig istället för 2009:an kostar lika mycket som Radonen), då möttes vi halva vägen. Måste också rekommendera att ringa till BD, grymt trevliga och hjälpsamma för att hitta rätt storlek och cykel till en.

cykla2010 skrev:
> rularn skrev:
>
> >
> >
> > Drog av 50 EUR av priset bara sådär??
>
> Ja, eftersom det blev strul med första
> beställningen försökte jag förhandla mig till
> en Radon istället för Cuben (Cuben från 2010
> som de gav mig istället för 2009:an kostar lika
> mycket som Radonen), då möttes vi halva vägen.
> Måste också rekommendera att ringa till BD,
> grymt trevliga och hjälpsamma för att hitta
> rätt storlek och cykel till en.

Najs! Jag har en egen team 6 som jag är grymt nöjd över. Tyvärr för din del har de nedgraderat gaffeln till en recon istället för reba, men fortfarande bättre än de tidigare cyklarna du var inne på :)

Glöm inte lägga upp bild när du packar upp och monterar!

Känner mig nöjd med Recon, var inställd på en Tora dämpare först ju. Jag såg att den hade Reba fg årdet när jag var inne på Radons hemsida, 2009:orna var dock slut.. Vad är förutom vikt nackdel med Recon dämparen?

Recon har en luftkammare (samma tryck i + och - kammare) medans REBA har två separata luftkammare.
Fördelen med två luftkammare är att man kan ha olika tryck i pos. och neg. kammare.
Men i praktiken är det rätt liten skillnad, fördelen är att man med separata kammare kan få gaffeln att suga ned i håligheter på ett annat sätt. Men grundinställningen är att ha samma tryck i båda kamrarna, och då är funktionen exakt samma som i Recon.

Grattis till en fin cykel!

Tillbaka
Topp