Cube LTD Race 2008, Just beställd! :D Läängtar!

nordberg_84

Ny medlem
Fan va gött det skall bli, hoppas den kommer fort! :)

Var tvungen att göra en jobbig betalning genom internetbanken. (Utlandsbetalning)

Mitt kort funka inte direkt på CRC.. Hoppas dom är lätta att göra med och har fått mina pengar osv...

Och att dom levererar FORT =D

Hehe, hört att CRC skall vara rätt snabba. Hade antagligen gått snabbare om kortbetalningen hade funkat. Men fick decline på mitt kort hela tiden :/

Djurens buss kommer när den kommer..

Sen dom slutade med dhl så går det inte så snabbt längre.. Ett tag hade dom bara allternativet parcel force, har dom skärp sig och skaffat fler nu? vilket valde du?

Jag och en kompis skickade in en beställnng en måndag eftermiddag, en ram och massa annat. Skickade med dyraste DHL-frakten för att vi fått vänta så många veckor på parcel force tidigare.
På morgonen cid 9 på tisdag!! Alltså mindre än ett dygn senare ringer någon från dhl och frågar om vi vill hämta paketet på flygplatsen.
Det kallar jag snabbt jobbat.
Aldrig lyckats få hem något så snabbt från någon svensk webbshop!

Hehe bra jobbat!

Jag valde typ standard frakt, "UPS Standard".

"Express road service via the UPS delivery network. Delivery to most European destinations within 2-5 working days. Signature required on delivery. Detailed online tracking information is available."

Sen är det väl så att dom inte litar på lilla Mange. Utan dom vill väl vänta 2-3-4-5-6-7 bankdagar innan mina pengar kommer in :(

Grattis till beställningen föresten!
Allt är nog bättre än parcel force och schenker (varning) som sköter transporten när paketet kommer till sverige. Jag väntar på massor grejer från usa! Minst lika spännade kan jag meddela, när allt skall igenom tullen. Mycket bita naglarna närmsta vekorna

Ibland klarar man sig ibland inte. Beroende på hur misstänkt kartongen ser ut, eller nåt. Jag har inte hittat något mönster än.
Sen händer det att affärerna skriver ner värdet på kvitton fast dom inte får så det blir nog inte så blodigt :p men ändå spännande.

Om det sitter clipspedaler på hojen får du ju med clips som du skruvar fast under skorna. Eller vad mear du med klossar?

Det var inga pedaler på hojjen, så jag köpte till kombinationspedalerna M647 och ett par Shimano SPD skor. Jag tänkte om man behövde köpa de där klipsen separat, eller om dom kommer med pedalerna? =)

Härligt att höra! Jag står och stampar, väntar på att samma hoj ska komma in i lager med 22tums ramen. Kanske ska beställa från bike-discount istället... dom verkar ha den inne. 50 euro dyrare men det är det väl värt.

Förresten så ger jag upp min plats som lurkare här på forumet iom detta inlägget, kommer ut ur garderoben. Tjena alla.

LassePersson skrev:
-------------------------------------------------------
> Härligt att höra! Jag står och stampar, väntar
> på att samma hoj ska komma in i lager med 22tums
> ramen. Kanske ska beställa från bike-discount
> istället... dom verkar ha den inne. 50 euro
> dyrare men det är det väl värt.
>
> Förresten så ger jag upp min plats som lurkare
> här på forumet iom detta inlägget, kommer ut ur
> garderoben. Tjena alla.

Härligt! Jag är påväg själv att köpa
en Cube,dock inte av samma modell!
Men 22" är inte det ganska stort?
Hur lång är du? Sitter själv och
funderar på hur "stor" ram jag ska ha
då jag är runt 190 cm lång.

Tja!

@ Max.K
Jag är 197cm lång. Har kört en 22tums Cube LTD CC lite grann och det är defenitivt inte för stort. Är såå jäkla less på att använda för små grejer, så jag satsar på en 22'a.

LassePersson skrev:
> @ Max.K
> Jag är 197cm lång. Har kört en 22tums Cube LTD
> CC lite grann och det är defenitivt inte för
> stort. Är såå jäkla less på att använda för
> små grejer, så jag satsar på en 22'a.

Okej! Men då känns det ju lämpligt.
Jag tänkte testa ett par av modellerna
nu i veckan,22" kanske till och med kan funka för mig
eller ev. 20" vore lagom (då jag gillar mindre ramar) då
jag tycker det känns smidiagare.

Men tack för svaret!

/M

RasmusZ skrev:
> Har kört ett par vändor nu på min nya 20" LTD
> Race, storleksmässigt känns den lagom till mina
> 190cm.

Men dåså! Då var ännu ett problem löst.
Det enda jag står mellan nu är om jag ska
köra på en ht eller fs?
Nackdelar respektive fördelar?

/M

nordberg_84 skrev:
> Stämmer bra det Tigermale, tack =)
>
> Nöjd med din Pro version av 2007? =)

Mycket nöjd! det tar ju ett tag att vänja sig med ny hoj,men den växer med uppgiften,helt klart.

Min Cube LTD Race blev skickad idag från Tyskland! Hinner väl knappast få den på fredag men man hoppas ju! Antagligen kommer den väl i början av nästa vecka.. Vänta är olidligt.

CRC, 9822SEK, frakt 400kr, 18" Svart. :P Jag kanske borde handlat därifrån med? :P Jaja, vad betala du för frakten då? Hur lång är du? (tänkte på ramstorleken) =)

hojja skrev:
> Jepp, 949€ + frakt 18" blåvit, du då?

Hmm, jag sitter och ska trycka på "place order" för 22tummaren nu, men mitt pris (på Bike-Discount) är 1099€ + frakt.....

Hittade du någon extra rabatt eller hur bar du dig åt?

Jag ringde till dem och frågade om jag kan få lite "discount" och det fick man direkt. Han sa sedan att jag inte skulle behöva betala för frakten heller, men det verkar jag ha fått göra i alla fall (55€). Kan ha varit ett missförstånd, deras engelska är sådär.

Jag är 1.83 jämförde måtten på Cube 18" mot min gamla odämpade Cannondale som jag varit väldigt nöjd med.

bike-discount.de har ju prisgaranti, så även om den varit dyrare än på crc, så hade man kunnat få den billigare hos bike-discount.de med hjälp av den garantin

Hehe mycket man inte vet när man köper sin första riktiga hoj :P Men man får ju lära av misstagen ;).

Gött, jag är med 1.83 så då lär 18" passa mig som handsken med då. =)

Köpte ni för pedaler då? Jag köpte M647, kombinationspedaler. Köpte även en cykeldator, camelback, solbrillor, shimano M075 skor samt någon billigare lampsats 300spänn. (Vet ju inte om man cyklar hem sent från någon polare lr så)

12500 totalt med frakt.

M647 är riktigt bra SPD pedaler, men det fungerar inte att cykla med vanlig skog på dem, iallafall inte i skogen.

18" kommer nog bli perfekt!

Pedalerna skall användas med vanlig sko typ när jag cyklar till gym/affär osv. Har bara denna cykeln, sålde min förra precis, så den får bli lite "allt i allo". :P

Skall jag cykla skog eller längre sträckor åker ju SPD skorna på =)

Kombinationspedalerna funkar bra tills man i skogen behöver klipsa ur och skall klipsa i igen. Då kan det vara riktigt struligt att få snurrat dom rätt. En happyride och du byter pedaler, det gjorde jag ;-)

Tips är att byta till riktiga pedaler och köra med dina M075 i skogen och t.ex. ett par MT31 eller MT41 i stan.

Kan bara skjuta in att jag fick hem min blå-vita Cube LTD Race igår från Tyskland och är grymt nöjd! Fantastisk kvalité på lacken och delarna, känns väldigt styv i ramen och bromsar och Reban är kronan på verket. Ska man gnälla på nåt så är pedalerna som följer med inget att ha, men det spelar ju mindre roll då man ändå brukar byta till egna. Hade jag inte haft andra "drivande krafter" hemma skulle den ha en självklar plats bredvid mig i sovrummet ;-)

Bilagor

• cube08ltdraceblu.jpg
    cube08ltdraceblu.jpg
    26.1 KB · Besök: 18
Fan va dom är sega på CRC!!!! Nu har det gått snart 2v sedans jag beställde och den har inte skickats än! :( Som jag skrev i början gjorde jag ju en banköverföring vilket gör att det tar några dagar längre.. Men att dom inte ens har skickat efter två veckor... :/

Att tillägga också är att dom inte har svarat på något av mina 5 mail där jag frågat vad som händer...

:(

Vill ju ha min hoj nu när det är fint väder :(

Inte en chans att jag tänker vänta 3 månader när det står att dom levererar på mellan 3-5 dagar.. Hur cancelerar man köpet??

WWeeiii första kontakten skapad.

Mailade från min konsultmail på VolvoCars istället för min privata hotmail.com adress.. Fastnar väl i spamfiltret..

Nu vill de ha mitt bank transfer recipt, vad säger det? Inte mkt mer än ID nummer och kontonummer och belopp som jag redan mailat dom... :/ Jaja får väl maila över skiten..

Vill cykla!

Tillbaka
Topp