Custom DT-Swiss -hjul från Polen?

Tittar på delar till ett framtida custom-bygge och hittade denna sajt:

Fitwheels.eu i Polen bygger custom hjul på swiss-nav och levererar till en billig peng till sverige. Betala kan man göra t.ex via PayPal.
Sidan är inte perfekt översatt, men går enkelt att ställa om till engelska.

De verkar ha 2 års garanti och man kan konfigurera väldigt mycket själv. De verkar bygga helt efter beställning.

Tankar och funderingar? Vad tycker ni om priserna? Finns några andra liknande alternativ till denna leverantör?

Beställde ett par till mitt grusprojekt för någon månad sedan. r500 på 350 nav.

Bra pris och snabbt bygge men rätt slö frakt runt halva Europa. Tog visserligen nog bara 12 dagar om jag minns rätt, från beställning till leverans så ett i-landsoroblem. Enda kritiken så här långt var att de kanske inte var så snyggt packade. Inga problem men mest massa gammal kartong nervikt som stöd.

Orkade inte krångla och specialbeställa annars skulle jag nog bytt till mässing istället för alunipplar. Mailade en fråga om leveranstider överlag en vecka tidigare och den svarade de på dagen därpå.

Är Paypal det bästa alternativet man kan använda för att betala till dem eller? I så fall vet jag inte om det är ett kvitto på att de är bra.

Tror inte de har något annat alternativ. Jag betalde med PayPal. Vad är problemet med det?
Mitt problem med dem var att de tog en hutlös avgift för att omvandla valutan till acceptabel (för säljaren) valuta. Detta kan man dock komma undan om man låter banken omvandla men ändå. Ja sedan alla deras övriga utgifter som snabbt blir en ansenlig del av köpsumman.

Men det jag främst har emot Paypal (och detta är inte min egen erfarenhet) är att att de sägs vara horribelt dåliga vid uppstånden konflikt mellan säljaren och köparen, ja dåliga för köparen då, för enligt de recensioner jag har läst har de betett sig oerhört förmånligt för säljaren i flera fall. Ett delproblem av detta problem är att man först måste få tag i dem. Det enda sättet du får tag i dem är via mejl! Det är inte seriöst någonstans för en sådan stor aktör som dem. Och nej jag kommer inte gå med på att man bara kan dra en slutsats av egen erfarenhet eller att bara de missnöjda klagar för den första delen av deras historier stämmer med min erfarenhet -- svårigheten att få tag i lirarna.

Tror inte de har något annat alternativ. Jag betalde med PayPal. Vad är problemet med det?
PayPal är ett utmärkt sätt att betala saker med förutom fördyringen som blir, aldrig några problem vid krångel osv utan skitsmidigt.
Jag föredrar normalt mitt Eurocard kreditkort som har samma försäkran om det blir krångel men då blir jag bara "lurad" på kursen.

dan om man låter banken omvandla men ändå. Ja sedan alla deras övriga utgifter som snabbt blir en ansenlig del av köpsumman.

PayPal är ett utmärkt sätt att betala saker med förutom fördyringen som blir, aldrig några problem vid krångel osv utan skitsmidigt.
Jag föredrar normalt mitt Eurocard kreditkort som har samma försäkran om det blir krångel men då blir jag bara "lurad" på kursen.
Men du använder ju paypal för att det ger säkerhet, om då säkerheten är värdelös? Det är vad hela deras avgift går ut på, ge dig skydd.

Skit i att handla där men sluta tjata sönder alla trådar.
(Åk inte utomlands för där måste du ändra valuta varje gång du betalar med kort)

Men du använder ju paypal för att det ger säkerhet, om då säkerheten är värdelös? Det är vad hela deras avgift går ut på, ge dig skydd.
Man använder väl PayPal när det inte går att betala på annat sätt. Precis som Manurhin2 föredrar jag också mitt kreditkort normalt sett, men om det bara finns PayPal som betalalternativ blir det ju det (vilket i mitt fall ändå blir kreditkortet eftersom jag har det registrerat i PayPal). Dyrare blir det inte, men det är lite krångel att vid varje köp behöva ändra så att min kortutgivare gör valutaomvandlingen, inte PayPal. Tidigare kunde man ha det som förvald inställning, men det går inte sedan några år. Lite fult, men vet man om det är det ju inget problem (annat än lite krångel).

Nu blir det ju på gränsen till OT.....men har handlat tokmycket på Ebay genom åren,nytt och begagnat,främst till motorcyklar,använt Paypal till 99%.
Funkat klockrent,och i 2 fall av claim där inga varor dök upp fixade Paypal det utan några som helst problem,fick tillbaka pengarna minus en liten avgift!

Självklart kostar det lite,men vill man inte betala det så kan man ju ge fasen i att köpa från handlare som använder Paypal,och bara handla från dom som godtar betal/kreditkort,är väl ett val man har??

Ska man köpa beggade prylar utomlands på Ebay,är dock Paypal det uteslutande enda betalsättet,och ger en viss säkerhet att få tillbaka pengar om något skiter sej!

Kan ta tid kanske,men pengarna kommer tillbaka!
Och som sagt,gillar man inte det,är det väl bara skita i att handla,eller vad??

och som vanligt, vill man inte betala onödigt med pengar så ser man till att debiteras i landets ursprungsvaluta oavsett om det är PayPal, Amazon i Tyskland eller den lokala butiken på semestern. Vill man spara dom absolut sista kronorna också (som ändå kan bli några stycken vid dyra köp), så skaffar man Klarnakortet och använder det eftersom de inte har något valutapåslag

Jag vet bara att jag lämnade Paypal bakom mig för flera år sedan när jag trejdade för att de just tog avgifter på fula sätt som att omvandla valuta. Nu i våras var jag så uppe i det när jag skulle klicka att jag inte ens tänkte tanken på att Paypal omvandlar med minst sagt ofördelaktiga kurser. Nu är det försent.

Tänker alltid "the next step", från början var jag övertygad om att Paypal hade min rygg om något skulle ske sen läste jag recensionerna om dem. Det är helt galet att man inte kan ringa dem. Faktum var att jag inte ens kunde mejla dem! Jag fick mejla min fråga genom att mejla dem om "brister på deras hemsida", då det var en brist att det just inte gick att mejla min fråga. Skulle det uppståt problem skulle jag gått via mastercard.

är det R2 man ska jämföra med? Kanske värt lite att handla av dem. Tror dock att det skillde så mycket som 100 euro när jag kollade nåt - men det är bra att få grejorna också

Jag tycker att det var hur bra som helst att beställa från dem. Snabba att svara på frågo, custombyggda som jag ville ha hjulen och grymt pris. Verkar vara bra byggda också så inget att anmärka på.

Förstår inte riktigt var krånglet ligger? Om den konfiguration som finns tillgänglig är till belåtenhet, lägg i varukorgen, betala med paypal, sitt och vänta utanför Shenker-ombudet.

0.93 eur för Paypal avgiften? Eller de 1-2% som din bank lägger på (vilket de gör på alla köp i eur).
Mitt problem med dem är deras hutlösa avgift för valutaomvandling och sedan när jag själv har gjort köp har de lagt på avgifter, i deras terms hittar jag ingen specifik avgift för länderna jag har överfört till men ja. Sen har de även börjat köra avgift för inaktiva konton. Och allting kokar ner till att de säger sig erbjuda ett köparskydd, den stora frågan är om det egentligen existerar.

Men visst kommer man undan avgifter och företaget inte har kreditkortsbetalning är väl paypal bra.

Mitt problem med dem är deras hutlösa avgift för valutaomvandling och sedan när jag själv har gjort köp har de lagt på avgifter, i deras terms hittar jag ingen specifik avgift för länderna jag har överfört till men ja. Sen har de även börjat köra avgift för inaktiva konton. Och allting kokar ner till att de säger sig erbjuda ett köparskydd, den stora frågan är om det egentligen existerar.

Men visst kommer man undan avgifter och företaget inte har kreditkortsbetalning är väl paypal bra.
Du är medveten om att du kan välja att använda din banks växelkurs istället (vilket i regel är mer förmånligt).

Från chatt till leverans på en vecka, inte dåligt! Var inne på Slowbuild men eftersom tysken inte svarar på mejl och tråden här på happy inte får en så sugen och jag fick upp ögonen för Fitwheels ångrar jag mig inte en sekund. Tur man jobbar hemma idag :giggle:
IMG_20220929_110004_edit_183449943052736.jpg

Jaha, det är ser ju bra ut och de har 26''. Nu när jag bestämt mig för att bygga och redan köpt ett nav. Jaja, nåt ska jag ha att göra

Jaha, det är ser ju bra ut och de har 26''. Nu när jag bestämt mig för att bygga och redan köpt ett nav. Jaja, nåt ska jag ha att göra
Hade också tänkt bygga om själv men landade i det här ändå så har jag de gamla OEM-hjulen som reserv. Chattade med dem (honom?) och fick hjälp direkt med mina önskemål, väldigt smidigt och priset var ju galet bra för vad man får.

Hade också tänkt bygga om själv men landade i det här ändå så har jag de gamla OEM-hjulen som reserv. Chattade med dem (honom?) och fick hjälp direkt med mina önskemål, väldigt smidigt och priset var ju galet bra för vad man får.
Nej, hittar man det man vill ha så är det inte "lönt" att bygga själv.
Breda 26'' är lite svårt så det var en bra ursäkt att testa bygge. Tror det kan vara kul om man har lite handlag. Jag är lite hoppfull efter att ha testat ett quick n dirty fälgbyte.
I värsta fall får jag lämna det i en påse till närmsta forumvärd. Tror det ska ingå i premium-happy.

Tillbaka
Topp