CX i Göteborg alt. Halmstad

• Trådstartare Trådstartare Fil
  • Start datum Start datum

Fil

Ny medlem
Ensam i Götet en hel helg:)
Kollat lite turtips i happys länkförråd, men inte riktigt klurat ut hur det ser ut med en bättre tur på CX.
Rätt ofta nere i Göteborg och kört lite LVG/tempo men med tanke på väder och att jag nu blir kvar där över helgen så tänkte jag utforska lite med CXn... ska ner till Halmstad på söndagen och kan egenligen åka dit redan på fredagen om turer där är mer värda att upptäckas. Ni fattar. Anyhow, anywho- tips däremellan vore fint!
Riktmärken eller faktiska turer- vad ska man inte missa!?

Benen är halvstarka och som sagt en massa tid så längd/tid är niemas;)

Tackar ödmjukt för tips i förhand!

thisismycat skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har inga tips på turer, men tips på hur man
> hittar några. Använd
> https://nvdb2012.trafikverket.se/SeTransportnatver
> ket och välj "Slitlager" i menyn till höger. Sen
> kan man pussla ihop olika bitar och göra en rutt
> i MapMyRide. Så har iaf jag gjort när gjort
> grusvägsrundor (som jag aldrig cyklat! ha!).

Jäkla bra tips! Tack :)

I Halmstad finns en del grusvägar men mer innåt landet, jag har börjat rena själv lite men har inte lyckats hitta en perfekt runda än. Nästa år kan jag ge fler tipps. Jag avråder från att föröka följa cykelbana som går parellet med väg 25, den är just nu uppgrävd.

Kattegattleden är annars ett perfekt tips om vädret är bra! Om du inte vill cykla hela vägen så gör som jag: lös en cykelbijett + en till dig själv och åk med Öresundståget till lämplig station. Kolla SMHI för vindriktning. Är den sydlig så kan man ju åka ända till Ängelholm eller Helsingborg och cykla till Halmstad via Hallandsåsen. Då kan man fixa medvind för sig!

Turistsesong är över och antalet bensinmackar är lite begränsat längs leden så lite extra snickers och vatten kan vara bra att ha.

Andreas

Tillbaka
Topp