Cykel-expo Solna, bra eller anus?

LP78

Medlem
Efter ha sonderat terrängen bland det annonser företaget har ute på blocket bestämde jag mig för att slå hål i saken och köpa lite prylar av dom till mitt pågående retro projekt . Började med ett mail via blocket men efter 3-4 dagar var det fortfarande inte besvarat och jag valde att ringa dom istället, nu svara i alla fall en herre men till min stora förvåning när vi kommit fram till vad jag vill ha så sägar man att man ej kan paketera och sända paketet pga av skada (gipsad hand) . å att jag bör kanske överväga att skicka ett bud. Bor ca 50 mil bort och känner ingen i området för att hämta upp paket . Blir bara lite förbryllad av allt men lovar att återkomma om några veckor, va tror ni är det värt att vänta eller ska man skita i o handla där, är dom seriösa . Borde finnas erfarenheter här på forumet om dom .

Det är nog ingen fara att göra affärer med dem, har inte hört nåt dåligt om dem och har funnits rätt länge. Vad vill du har för paket hjälp? Hämta paket, och sedan då?

Hade tänkt att beställa växelreglage handtag och vajer höljen av dom . Men om dom nu anses vara reko av happyiter så kan jag vänta med ordern tills det att att hans hand läkt ihop igen så han kan få ihop ett paket , tyckte bara det lätt lite konstigt. Men är man ensam i butiken o skadad kanske man får ha överseende med attdet kan ta lite tid .

Om det är dom som ligger vid mullemeck parken så har gjort lyckade affärer med dom. Jag behövde hjul till en fraktcykel och hade ett gäng saker som inte funkade. De tog sig tid att leta, fixa och trixa och vi bytte sen rakt av. Alla glada och nöjda.

Det är lite som ett överskottslager. Man går in och kollar lite och frågar om de har något underligt man behöver. Ibland är det sjukt dyrt och ibland rena fyndet. Jag skulle säga att håller man på med uddagrejer som inte styrs av mode och räntebärande lagerhållning så kan det helt klart vara värt ett besök. Annars är det nog mest en besvikelse både på plats och via nät eller telefon. Ett sånt där ställe som det bara finns ett av typ cykelfarbrorn med tusen trälådor på lagret.

Ingen höjdare direkt men är du ute efter, typ, ett parti navborstar i NOS kvalitet så kan det vara värt ett besök.
IMG_2480.jpg

//j

Instämmer med övriga. Dom är inte speciellt serviceminded, men dom är kunniga och har bra sortiment på äldre reservdelar, nytt och begagnat, och brukar kunna trolla fram det mesta ur lådorna. Risken att bli lurad är nog tämligen minimal, jag har alltid fått intryck av att det är en seriös firma, men dom kan ha lite lustig prissättning på en del saker ibland.

Skall man ha det senaste hetaste Kinesiska bling-blinget så handlar man bättre från någon näthandlare. Olika sortiment, olika kundkrets. Båda behövs!

Tack jesperC för tipset om navborstarna, får nog svänga förbi där och plocka upp ett par... :-)

slumpmässiga i attityd och pris, men inga skurkar. tittar gärna in när jag har vägarna förbi, men åker inte dit specifikt. fel sida stan för mig för att åka dit på ren spekulation.

Supertramp skrev:
-------------------------------------------------------
> Om man tycker att expo var dåligt men gillar
> anus, hur svarar man då?

Om frågan är om det var bra eller anus(=bra) och man tycker det var dåligt svarar man nej!

grump skrev:
-------------------------------------------------------
> 0 service, inte särskilt billiga. Säkert ok om
> man letar originalprylar till sin gamla retrohoj
> men inte mer.

+1 service tror jag inte de kan stava på. Var intresserad av ett styre.
"Kan jag få titta på den?" var min oskyldiga fråga.
"Jaa, men är du intresserad?". Den fanns inte i butiken, han var tvungen att hämta den nånstans ifrån.

Har inte satt min fot där sen dess. Men de har lite kul gamla grejer.

Tillbaka
Topp