Cykel för vinterträning på landsväg?

Spooky

Ny medlem
Nu när det är snart dags att börja köra vinterträning på landsvägen och racern hamnar inne undrar jag vilken cykel man kan köpa för det. Vet inte vad jag sk köpa efterom jag inte kört vinterträning tidigare. Några tills önskar jag på vilka modeller man brukar köra med, ska vara lite grövre är racer så klart.

Cross med stänkskärmar :)
Vill du köra några crosslopp så köp en utan fästen för stänkskärmar. Det finns alternativ för ramar utan stänkskyddsmontage.

Nox har ju prisvärda grejer. Sedan finns det crossar från 8 lök typ från CRC som inte är det finaste med det är prisvärt. Sedan kan du ju byta del efter del å uppgradera ju närmare sommaren kommer :) Annars finns det fina crossar med skivbroms från bland annat Focus runt 10 lök från tyskland.

Dock får du inte tävla med skivbromsar i prestigeklasserna :/

Vad du än gör så se till att ha bra bromsar :) Vinter å kyla å få stop på cykeln går inte alltid hand i hand. Däckval å lufttryck är också något du bör tänka på.

Om du bor i Stockholm så finns det crossar på ställen som Jarla cykel (Merida), Cykloteket(Kona, Scott, Cannondale), team Sportia Sickla ( Bianchi, Scott), Cykelcity,(Scott, Ridley m.fl.), Europeiska cykel importen(Biachi,Guerciotti, Planet X, m.fl)

Glöm för F*n inte kompislappen :D

Tillbaka
Topp