Cykel på tåget testas 2/7 - 19/8

och om man skulle vilja åka Uppsala-Järpen, eller nån annan stans i Jämtland så får man tji. Cykeltjysmagylen funkar BARA sthlm-Åre.

Men säger du: du som är gammal har väl råd att hyra bil? Inte när tåg kostar 600 spänn ToR.

Tjena!

Kaj A.. Fast ska man till Järpen är det inte så svårt att ta Nabotåget dit ifrån Åre.. Där får man ta med hojen...

Men vad vet jag.. Det är billigare att flyga och där har man fått ta med cykeln länge..

Frågan är om SJ gnäller när man kommer släpandes med sin cykel i väska på de här tågen. Redan bokat mina biljetter ju.. :)

Marmite skrev:
-------------------------------------------------------
> Frågan är om SJ gnäller när man kommer
> släpandes med sin cykel i väska på de här
> tågen. Redan bokat mina biljetter ju.. :)

Nix, du får ju ha groteskt stora "väskor" med dig! Bara köra!

Må de ansvariga för den felaktiga informationen på SJ brinna i skärselden. Jag snackade med dem för typ en vecka sen och då sa tjejen att det hela rörde sig om ett missförstånd. Aja, hoppas testperioden leder till att cykel på tåg blir standard.

SJ suger hårt, trevligt att de tar till sig av kritiken och försöker göra sitt bästa att suga mindre.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/612797/655108#msg-655108

Cykel på tåg PROVAT

När jag skulle ner till Nordic24h i Danmark i mitten av juni tog jag med cykeln på tåget Stockholm - Köpenhamn.

Cykeln var nerpackad i en vanlig cykelkartong som jag kapat lite på längden för att den var för stor för cykeln. Sedan satte jag hela konkarongen på en pirra. På ryggen hade jag en 100L-rygga. "groteskt stora "väskor"" var det.

Det blev ganska fullt i bagagedelen, men ingen i personalen klagade. Möjligen var det någon passagerare som muttrade över pirran som tog ganska mycket plats. Den visade sig vara svårast att packa undan. Glömde nämna att jag hade ett mekställ med mig också =)

Ett tips är att ställa cykeln på höjden, då är det lättare att komma genom dörrar och in och ut ur hissar.

Cykelkartongen hämtar man lämpligen hos den lokale cykelhandlaren, och vips så har man sparat 224kr!

/Mikael

Varför tar du med dig mekstället när du åker tåg. Jag brukar ta med travers med tillhörande skenor som jag monterar upp i lämpligt tak. Det är ju jobbigt att lyfta upp cykeln på stället

Tillbaka
Topp