Cykelaffärer i Lund (LVG)

d_anders

Aktiv medlem
Hej!
Blev påkörd av en bil för en dryg vecka sen och nu efterfrågar länsförsäkringar ett kostnadsförslag från en verkstad för reparation av cykeln. Cykeln befinner sig i Lund och jag undrar vilken affär man ska vända sig till? Det bör väl vara någon som säljer landsvägshojar och som kan uttala sig om en kolfibers hållbarhet efter krasch (ram,styre,gaffel,vevparti) samt tar sig an jobb som att fixa repor mm.

De som jag på rak arm känner till är De Gavi och Team Sportia. Jag är tacksam ifall någon har fler/bättre förslag!

Senast ändrad:
Tack för tipsen! Ja, jag är ok. Hade tur och fick bara muskelskador, bör kunna vara 100% återställd om 2 månader eller så och riktigt bra långt tidigare.

Jag har inte kollat kolfiberdelarna så noga, men vid en snabb blick så är det inga uppenbara skador, så vi får väl se vad som händer. Ska bli intressant att se hur försäkringsbolaget hanterar kosmetiska skador som skrap på reglage mm. Det är ju relativt svårt/dyrt att åtgärda och samtidigt kostar nya reglage,vevparti mm rejält med stålar (force och red). En annan fråga är väl om jag ska våga lita på att effektmätaren är ok efter kraschen eller om jag bör försöka få den ersatt också.

Tillbaka
Topp