Cykelarm tar i kedjeskydd

Habaneron

Medlem
Hej.
Jag föll med cykeln och landade lite halvt på cykeln och efter att jag försöker cykla då tar den högra delen av cykelarmen lite lätt i kedjeskyddet.

Jag bifogar en bild på hur den vänstra sidan ser ut. Kan det vara så att gapet kan ha ökat på vänstersidan som påverkar den högra sidan?

Tror ni man kan använda en hammare i så fall gör att knacka lite lätt för att försöka få den mer utåt på högra sidan?

Vad jag kan se så har själva cykelarmarna inte böjts alls.

Bilagor

• IMG_20260114_201441480.webp
    IMG_20260114_201441480.webp
    594.7 KB · Besök: 62
Hej.
Jag föll med cykeln och landade lite halvt på cykeln och efter att jag försöker cykla då tar den högra delen av cykelarmen lite lätt i kedjeskyddet.

Jag bifogar en bild på hur den vänstra sidan ser ut. Kan det vara så att gapet kan ha ökat på vänstersidan som påverkar den högra sidan?

Tror ni man kan använda en hammare i så fall gör att knacka lite lätt för att försöka få den mer utåt på högra sidan?

Vad jag kan se så har själva cykelarmarna inte böjts alls.
Prova att knacka/böja till kedjeskyddet istället, det är antagligen det som fått sig en kyss, inte vevpartiet. Oavsett så är kedjeskyddet mycket enklare att modifiera så att vevarmen går fri igen. 🙂

Tillbaka
Topp