Cykelfäste garmin edge 705?

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Någon som vet om det går att köpa lösa?

Har sökt på nätbutiker och har så här långt gått bet!

/JPL

Gör som Garmin-Chipotle och använd Garmins egna superfästanordningslösning. Går att köpa lite varstans och borde vara ganska billig:

Alessandro_Ballans_Lampre_Wilier_Paris-Roubaix_Special_Garmin.jpg ht=544

Hade min på styrstammen innan och då var det inga problem eftersom stammen är ganska tjock men till nya ramen har jag kortare stam och måste ha datorn på styret som är smalare. Det resulterade i att fästet sprack, böjde sig och flärpen man trycker på inte svarar och man får då inte bort GPS'n uan våld.

Finns det nån ny förbättrad variant?

leffo skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns det nån ny förbättrad variant?

Jag förbrukade tre sådana fästen under lika många år, så de är ju inte direkt hållbara. Ja, det finns en ny förbättrad variant, tyvärr heter den Garmin Edge 800. :(

decaf skrev:
-------------------------------------------------------
> leffo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Finns det nån ny förbättrad variant?
>
> Jag förbrukade tre sådana fästen under lika
> många år, så de är ju inte direkt hållbara.
> Ja, det finns en ny förbättrad variant, tyvärr
> heter den Garmin Edge 800. :(

Och det fästet är inte bakåtkompatibelt förstår jag?

det är olika fästen på 705 & 800. Kan du kanske lägga nåt emellan för att öka radien så inte fästen knäcks? En bit slang, styrlinda, tejp?

Det tricket funkar bra till styrstammen också om man har svårt att få plats med den där. Med lite större radie (för att komma förbi fästet för styret) så har jag lyckats få på 705:an på korta stammar.

Jag har 3 fästen till min gamla garmin edge 705 som jag inte använder eftersom jag fick ut en 800 när displayen sprack på den gamla. Någon som behöver? Skicka pm isf

Jag införskaffade nyligen ett fäste från Bar Fly från Excel Sports.

http://www.excelsports.com/main.asp...Bike+Mount&vendorCode=BARFLY&major=3&minor=18

Fästet kostade 39 bucks men med frakt, tull och UPS avgift för tullhantering blev det dyrare än jag orkar tänkta på.
Men det är snyggt och betydligt mer funktionellt än orginalfästet eftersom GPSen kommer längre fram och man då ser den i bättre vinkel.

Quark ska tydligen också ha ett fäste

http://nyvelocity.com/content/equipment/2012/garmin-mounts-barfly-vs-quarq

och även K-Edge men dessa har jag inte hittat var man kan köpa.

Tillbaka
Topp