Apotekarnes
Aktiv medlem
Cykelförvaring på vägg?
Vintern står för dörren och återigen ska cyklarna in i nåt förråd. Jag skulle vilja kunna hänga cyklarna smidigt och utrymmeseffektivt på en innervägg och behöver lite inspiration. Hur har ni andra löst upphängningen. Jag har tittat på lite olika modeller och pris men helst skulle jag vilja svetsa eller snickra ihop något eget skoj. Några modeller som jag tittat på:
Billig, men kanske smäckig?
bikable.se
De här finns ju, men jag undrar hur väl cyklarna sitter fast.
Denna såg jättesmidig ut, men är såklart slut hos bike-discount och dubbelt så dyr hos bikable:
www.bike-discount.de
Sen fick jag iden att köra med en vanlig dragkula som skruvas upp på väggen och sen sätta på cykelstället. Nackdelen blir att det bygger på djupet.
Tips emottages tacksamt, gärna med bild!
Billig, men kanske smäckig?
Väggupphängning med krok
Häng cykeln på väggen, framhjulet placeras i skenan. Skruvar och plugg ingår. Denna modell har hård skumbeläggning på själva kroken. Detta skonar cykelhjulen.
bikable.se
De här finns ju, men jag undrar hur väl cyklarna sitter fast.
Denna såg jättesmidig ut, men är såklart slut hos bike-discount och dubbelt så dyr hos bikable:
Bike Holder Velo Hinge
Features For hanging a bicycle on the front wheel or rear wheel Pivots in both directions The included hanger fixes the bike additionally Foldable hook when not in use Product features Suitable for: All road bikes,...
www.bike-discount.de
Sen fick jag iden att köra med en vanlig dragkula som skruvas upp på väggen och sen sätta på cykelstället. Nackdelen blir att det bygger på djupet.
Tips emottages tacksamt, gärna med bild!
Senast ändrad: