Cykelglasögon över glasögon?!

nor311

Medlem
Hur gör ni glasögonbärare egentligen? Kvällen/natten/dagen efter en ordentlig MTB-tur är mina ögon/ögonlock svullna och mår allmänt dåligt. Det verkar som att mina glasögon är lite för låga upptill för att skydda mot vind. Jag har letat en del för att försöka hitta nåt som funkar, men utan lycka.
Till snowboard har jag ett par goggles som funkar att ha över glasögonen.
Jag skaffade ett par bliz proflip https://www.bliz.com/product/proflip-max/p-875 på test för att se om de skulle funka att ha under hjälmen, men icke! Men jag får väl ha dom till längdskidorna...
Nån som vet nåt som funkar? Jag har haft linser förr vilket skulle kunna lösa problemet, men det verkar lite struligt att få till just nu.

Har lite samma problem,tårarna rinner så fort det går över typ 20km/h...
På jakt efter nått slags visir,gärna gult för kontrastseendet.
Annars får det bli moppestrut =p

Tack för svar, har testat solglasögon som passar över glasögon likt fiskebrillorna tyvärr var dom också så låga att de inte skyddade.

Med linser skulle det ju gå att ha ett par vanliga cykelbrillor, dock blev linser ett problem efter för mycket användning. Men är nog inne på att ge det ett nytt försök.

Samplingserendipity sa:
Annars får det bli moppestrut =p

*fniss*

3366.gif

:-)

nor311 sa:
Tack för svar, har testat solglasögon som passar över glasögon likt fiskebrillorna tyvärr var dom också så låga att de inte skyddade.

Med linser skulle det ju gå att ha ett par vanliga cykelbrillor, dock blev linser ett problem efter för mycket användning. Men är nog inne på att ge det ett nytt försök.

Slipade cykelbrillor, det är är inget alternativ om nu ”vanliga” funkar mot vinden för dig?

Senast ändrad:
Jag skaffade dagslinser och använder bara dessa när jag cyklar eller utförsåkning... Då har man fritt val att välja schysta cykelglasögon. Slipper vara rädd att sabba dyra slipade Sport glasögon. Och skulle synen förändras är det knappast någon merkostnad att räkna med.

Tillbaka
Topp