kave skrev:
-------------------------------------------------------
> Löjligt, jag har två skyltar på min bil och en
> tredje på cykehållaren. Blev förresten stoppad
> av farbror blå efter vätternrundan som tyckte
> det såg mycket bra ut.
>
> Sen hur byråkraterna på transportstyrelsen har
> flummat är ju ointressant så länge polismakten
> är nöjd eftersom de är de enda som har något
> att säga till om i sammanhanget. Man besiktigar
> ju inte cykelhållaren ex.
Det finns ju faktiskt en hel del "Henblå" som tänker själva. Och dessa är lätta att ha att göra med vid ett ev stopp. Och har man nu beställt en skylt till sin cykelhållare som dessutom har belysning mm. Ja då ska det allt bra mycket till "sursnut" för en bot. Men de finns säkert de också. Jag menar. kan man stoppa en cyklist på "enhjuling" under pågående VR så kan man säker ge en bot för detta också. Jag skrattade till lite då när jag cyklade förbi dem.
"Joel Ljungberg blev uppsökt av polis efter runt sex mil och fick ta ett samtal från Vätternrundans vd, Eva-Lena Frick. Hon hävdade att han stod för en säkerhetsrisk.
-De tog min nummerlapp. Men jag har en godkänd cykel, svarade jag. Det står ingenstans i reglerna att man inte får cykla på en enhjuling, säger Joel Ljungberg, hemmahörande i Månsarp utanför Jönköping.
28-åringen har valt att fortsätta loppet - på enhjulingen - och hade strax efter 12-tiden drygt nio mil kvar till målgång."
http://www.pitea-tidningen.se/sport/enhjulingsrebell-pa-vatternrundan-7711370-default.aspx