cykelhållare dragkrok för sluttande ram

Josefin

Medlem
Jag har problem med att mitt framhjul kommer för lågt när jag transporterar cykeln på vår cykelhållare som man fäster på dragkroken (en sån där med två armar som man klämmer fast runt dragkroken, enklaste modellen). Ramen sluttar rätt mycket och sen är det långt mellan infästningn vid styret och framhjulets botten (hoppas nån fattar vad jag menar, det är fö en Gary Fisher Montare).
Det går att trä på cykeln genom framhjulet istället och då kommer den rakt, men det känns inte helt bra för hjulet.

Finns det cykelhållare av samma modell där cykeln kommer högre?
Andra ideer?
(Jag vet att man kan köpa mer seriösa cykelhållare, men jag vill helst ha en liten och kompakt som alltid kan ligga i bilen.)

Man brukar kunna hänga i hålet där sadelstaget fäster vid sadelröret på ena sidan och mellan diagonalröret och gaffeln på andra sidan.

Fäst ena armen på ovansidan av underröret istället för under toppröret. Andra går att fästa i sadelröret också om det gör saken bättre.

Eller ta av framhjulet :-)

Har cykelställningen spännremmar på hängpinnarna så sätt ena sida så högt upp som möjligt på styrsidan, förslagsvis under underröret, och andra sidan så långt upp på cykeln som möjligt förslagsvis i sadelröret genom att vrida infästningen på hållaren 90 grader. Så gör jag på min.

RIDE-ON_2_BIKE_x0bh-uu.jpeg

En sån här i någon variant är lösningen på alla typer av problem med konstiga ramar.

Vrid lite på styret och trä pinnen på hängaren genom framgaffeln istället. På min hängare går det precis att trä in den andra pinnen i baktriangeln då och allt hänger lagom högt upp.

Tillbaka
Topp