Cykelkläder från AliExpress

Jag har YKYW bibless bibs (heter det så?) med sidofickor och billiga blöjan.

Använder dem för att cykla till jobbet, cykla till badet eller ibland när jag kör branta backintervaller en sommarkväll och bara tar på en fladdertröja utan bakfickor. Funkar bra. Kvalitén är medioker, jag ser redan tecken på att resåren vid/i fickorna börjar slitas ut. Midjeresåren är rätt bred och lite besvärlig när man sitter mycket framåtlutad, men som vanligt går det mesta bra om man inte håller på i timtal åt gången.
Jag är sällan ute mer än två timmar åt gången, i synnerhet dagar då det är linne- och därmed cargoshortsväder. Med det sagt så vore det ju nice med shorts som kan köra double dutie även på längre rundor.

Jag är sällan ute mer än två timmar åt gången, i synnerhet dagar då det är linne- och därmed cargoshortsväder. Med det sagt så vore det ju nice med shorts som kan köra double dutie även på längre rundor.
Spexcel verkar ha lite cargo bibs med bättre blöja för ~500. Aldrig testat deras bibs men generellt anses deras kläder vara bra.
Exempel (men de har flera varianter): https://www.aliexpress.com/item/100...8eTGTw3k&utparam-url=scene:search|query_from:

Jag gillar att på varma dagar cykla i löst fladdrande linne även om det av vissa anses vara en faux pas. Att utöka garderoben med 2-3 extra Rapha Cargo bibs är dock inget jag vill utsätta plånboken för. Har någon här hittat några rimligt prissatta bibs, även hängsle-lösa funkar, med sidofickor från Ali?
Nåt sånt här du söker?
IYKYWBIKE Men's Cycling Bib Short 4 Pockets 7 Hours Italy Interface Road Bike Pro Team Bib Summer Pants Anti-splash YKK pocket

Nåt sånt här du söker?
IYKYWBIKE Men's Cycling Bib Short 4 Pockets 7 Hours Italy Interface Road Bike Pro Team Bib Summer Pants Anti-splash YKK pocket
Jag köpte hem ett par så'na. Absolut bra ersättning för Raffa. Välsydda, bra blöja..(och sen fick jag även just hem två par med utan fickor och "italiensk" blöja, ca 600/paret. Testat en runda med godkänt resultat. Nu klarar jag mig ett tag)

Jag köpte hem ett par så'na. Absolut bra ersättning för Raffa. Välsydda, bra blöja..(och sen fick jag även just hem två par med utan fickor och "italiensk" blöja, ca 600/paret. Testat en runda med godkänt resultat. Nu klarar jag mig ett tag)
Hur bedömer du paddingen på dessa jämfört på de med den italienska?

Jag gillar att på varma dagar cykla i löst fladdrande linne även om det av vissa anses vara en faux pas. Att utöka garderoben med 2-3 extra Rapha Cargo bibs är dock inget jag vill utsätta plånboken för. Har någon här hittat några rimligt prissatta bibs, även hängsle-lösa funkar, med sidofickor från Ali?
Inte från AliE så högre pris, men kanske även högre kvalité?
Craft Adv Unbound Bib Shorts med C1 pad

Förslag på en tunnare vattenavvisande jacka därifrån? (åtsittande av typ "landsvägscykling" går fetbort)
Gärna från några av de mer välkända kinseiska märkerna.

Jag har nu kört - och tvättat - mina YKYW-bibs en massa gångar och är fortfarande mycket nöjd. Tunt och följsamt material och bra blöjor.
Passade på att även köpa ett gäng basställ. De ska dock för mig vara 2 strl större än motsv EU, dvs XL för EU medium.
Tunna, lätta och bra funktion.

Jag har nu kört - och tvättat - mina YKYW-bibs en massa gångar och är fortfarande mycket nöjd. Tunt och följsamt material och bra blöjor.
Passade på att även köpa ett gäng basställ. De ska dock för mig vara 2 strl större än motsv EU, dvs XL för EU medium.
Tunna, lätta och bra funktion.
Vilken Kina-size gäller för bibs om man har M/L i Raffa/Castelli?

Vilken Kina-size gäller för bibs om man har M/L i Raffa/Castelli?
Motsv Raffa M gäller L
IMG_2740.webp
(och jag tvättar i 40˚ såklart)

Tvättar i 60, precis som vi gör med underkläder osv hemma.
Blöjan krympte på mina YKYWBIKE då "kudden" inte är fastsydd var det bara att kassera.

Kör på annan Danish Endurance från Amazon.. Sämre kvalle men håller för 60 tvätt iaf.

Handlar normalt inte på Amazon, Ali eller liknande, enda undantaget är om det är något som helt enkelt inte finns någon annanstans. Betalar gladeligen mer för att undvika den typ av handel.
Men nu har jag i vart fall köpt min första Ali-tröja.

Kvalitén är sådär, priset kanske lite dyrt, miljövidig men den fanns och ingen annan säljer liknande.

Bild finns här: https://happyride.se/forum/threads/langarmad-sommar-jersey-for-solskydd.3166283/post-4678622

Handlar normalt inte på Amazon, Ali eller liknande, enda undantaget är om det är något som helt enkelt inte finns någon annanstans. Betalar gladeligen mer för att undvika den typ av handel.

Kvalitén är sådär, priset kanske lite dyrt, miljövidig men den fanns och ingen annan säljer liknande.

Bild finns här: https://happyride.se/forum/threads/langarmad-sommar-jersey-for-solskydd.3166283/post-4678622
Också piratkopia, om man ska lägga problem till eländet.

det är väldigt konstigt med bristen på tunna långärmade tröjor med ryggfickor (även om det inte verkar vara en sådan brist på aliexpress). jag har alltid långärmat, mot solen, brännässlor, grenar osv.

jag har köpt nån slags kompressionsträningströja på erikshjälpen och sytt på ryggfickor av utslitna löpartajts. fickorna blir så stora/små en vill då också.

det är väldigt konstigt med bristen på tunna långärmade tröjor med ryggfickor (även om det inte verkar vara en sådan brist på aliexpress). jag har alltid långärmat, mot solen, brännässlor, grenar osv.

jag har köpt nån slags kompressionsträningströja på erikshjälpen och sytt på ryggfickor av utslitna löpartajts. fickorna blir så stora/små en vill då också.
Armvärmare löser väl alltid problemet? Jag har supertunna (mot solen) och ylle för svalare sommarnätter.

Armvärmare löser väl alltid problemet? Jag har supertunna (mot solen) och ylle för svalare sommarnätter.
det är för meckigt. lider när jag måste sätta på mig många separata plagg. på sommarn ska det bara vara tröja på och tjoff iväg. höst, vinter, vår är ett elände av tusen olika saker som ska på och av, av och på, av. på. på. på. av. av. vända utochin. oj, nej, de var redan rättvända. vända igen. åh nej, fel håll. fel sida. av. på. på. på. av, av av av av

Köpte på rekommendation från Youtube dessa för nåt år sedan: https://www.aliexpress.com/item/329...order_list.order_list_main.245.306f1802zAYoC0
Jag har gått över till dessa helt - då jag föredrar dem framför mina S-Works Recon som jag inte är helt nöjd med.
Ett riktigt fynd för de pengarna. Väldigt välsydda, lätta, styva och har non-slip i hälen.
Välfungerande knäppen och för mig bra passform - har ganska breda fötter.
Fick beställa en storlek upp jämfört med vad jag brukar ha.

Köpte på rekommendation från Youtube dessa för nåt år sedan: https://www.aliexpress.com/item/329...order_list.order_list_main.245.306f1802zAYoC0
Jag har gått över till dessa helt - då jag föredrar dem framför mina S-Works Recon som jag inte är helt nöjd med.
Ett riktigt fynd för de pengarna. Väldigt välsydda, lätta, styva och har non-slip i hälen.
Välfungerande knäppen och för mig bra passform - har ganska breda fötter.
Fick beställa en storlek upp jämfört med vad jag brukar ha.
Mina ögon! 😩

Håller med, helt sjukt egentligen när det finns svinmånga som vill ha det. MTB-tröjor kommer nästan dit, men de har ju inte fickor.

Kan du inte öppna upp lite om vad du löser med en långärmad som inte ett par armvärmare gör? 🙂
Lite som jag ironiserade om i inlägget i den andra tråden: nej det tänker jag inte.

Vet inte varför det alltid ska vara samma visa på alla forum om prylar med mycket dudes? Det verkar helt omöjligt att få svar på vissa frågor.

Ett liknande exempel var på FB när frågan var om erfarenheter av framdämpad Gravel från folk som faktiskt äger en, inte de med teoretiska åsikter. Samtliga svar var teoretiska åsikter blandat med tips som ”böj på knäna”.

Samma sak gäller här. Vi är många som letar en sådan tröja, fullt medvetna om lösa ärmar och dess förträfflighet. Men de skiter vi i. Allt vi vill ha är en sommartröja med långa ärmar och fickor på ryggen :)

Och äntligen har jag en! Den är ful, miljövidrig och kanske t.o.m en piratkopia. Men… den är tunn, ärmad och har fickor :)

Jag har precis köpt en själv som jag gillar. Återkommer med länk.
Red: länk.
Bra där. Om det blir fler Ali-köp (det tar verkligen emot), så ska jag överväga dem.

PS. Kanske kan kompensera på något sätt. Klimat är enkelt, men ideologiskt blir klurigt.

Lite som jag ironiserade om i inlägget i den andra tråden: nej det tänker jag inte.

Vet inte varför det alltid ska vara samma visa på alla forum om prylar med mycket dudes? Det verkar helt omöjligt att få svar på vissa frågor.

Ett liknande exempel var på FB när frågan var om erfarenheter av framdämpad Gravel från folk som faktiskt äger en, inte de med teoretiska åsikter. Samtliga svar var teoretiska åsikter blandat med tips som ”böj på knäna”.

Samma sak gäller här. Vi är många som letar en sådan tröja, fullt medvetna om lösa ärmar och dess förträfflighet. Men de skiter vi i. Allt vi vill ha är en sommartröja med långa ärmar och fickor på ryggen :)

Och äntligen har jag en! Den är ful, miljövidrig och kanske t.o.m en piratkopia. Men… den är tunn, ärmad och har fickor :)
Du får så klart välja att bara svara på det du har lust att svara på, jag är bara nyfiken av mig. 🙂

Från norra Spanien (men vet inte var de tillverkas):

Jag har precis köpt en själv som jag gillar. Återkommer med länk.
Red: länk.

Även denna är bra (Sun block: Anti-UVA, UVB, Anti-UV SPF50+)

(Generellt sett så håller "märkesvarorna" från Ykywbike, Darevie och Rion hög kvalitetsnivå i förhållande till priset, till skillnad från piratkopiorna på Ali, som oftast är skräp).

Min personliga syn på långärmad tröja är att den tar onödigt med plats i packningen jämfört med kortärmat och 1 set lösa ärmar.
Det är samma med bibs, reservbibs med långa ben blir onödigt bylsigt så jag packar hellre ett kort/kort ställ och har lösa ärmar och ben tillhands för alla eventualiteter.

Lite samma med rain legs, inget onödigt material som täcker stjärten (sexigt) bara där man inte vill ha regnet.

Priserna går upp och ner med olika kampanjer. Vissa rabatter måste man lägga till själv, andra läggs till automatiskt i kassan. Utöver det går själva grundpriset på varan upp och ner med

Tillbaka
Topp