Cykelklubb (cykelkompisar?) i Södra GBG?

• Trådstartare Trådstartare CW
  • Start datum Start datum

CW

Aktiv medlem
Östra delen har CK Master, Hisingen har sin, Mölndal har sin men det verkar inte finnas någon för södra delarna; Högsbo-Frölunda-Askim m.fl. Jag tänker i huvudsak på LVG.

Hur många av er här bor i krokarna och kör närliggande sträckor/rundor? Jag är nybörjare och har endast kört solo sen förra sommaren men möter och rejsar många andra på väghojar.

Kan ju kanske vara en tråd för att få cykelkompisar i området?

Klubbarna i Göteborg skiljer sig inte så mycket åt när det kommer till var de cyklar (området är inte så stort), utan mest till vilken inriktning de har.

Hisingens ck startar ju i mölndal minst en gång i veckan oftast 2 ggr.

Lygnerns vänner startar väl söder om stan? Typ Lindome har jag för mig.

MVH
Magnus

Lygnern? Det är väl en sjö utanför Kungsbacka? Och varken Kungsbacka eller Lindome är Göteborg och kanske inte platser man cyklar ned till för att sen påbörja en träningsrunda.

Jo Mölndal är relativt nära, knappt en 10 minuter från där jag bor åtminstone, men jag tänkte mig träffar/samlingar vid Radiomotet eller Marklandsgatan (t.ex).
Många kör ju ner mot Askim, vidare förbi Billdal osv.

Nu var inte ämnet vilka klubbar man kan ansluta sig till i övriga Göteborg, utan om det finns någon för den sydvästra delen. Jag har träningsrundor här och söderut som jag gillar och jag ser ju tydligt att jag inte är den enda som kör de sträckorna.

Happy-get-togethers kanske inte gäller för oss asfaltsracers? Jag får kanske börja jobba på ett plakat och ett tillhörande saftstånd för att locka till mig likasinnade..

Nu är den visserligen inte längre så aktiv som förra och förrförra året, men det finns en Facebook-grupp som heter Bockastyre där man kan lägga upp förslag på rundor och se om andra hakar på. Det har blivit många bra rundor den vägen för min del. Ibland lär man känna nya cyklister, andra gånger är det gamla bekanta.