Jag gör något bakvänt.
Köpte första riktiga cykeln -98, jag var student. Ca 140%.
Sen gick det neråt. Jag hade samma inkomst men köpte beg o lärde mig skruva själv, så mtb:n var bara 40% ink uppgraderingar, ett antal pendlarcyklar ca 50% styck (jag köpte sålde några gånger innan jag hittaderätt), sen en väggcykel för ca 60%.
Sen gick det utfr på riktigt.
Fixien byggde jag av containerfynd, 0% om jag räknar bort buntbanden.
Och budcykeln som jag satte ihop av en ram jag fått, grejer ur förrådet o lite smått från köp o sälj, högt räknat 10%.
Cykeltaxin betalade jag in natura, med ett antal körningar.
Min nuvarande pendlare hittade jag ute, lämnade in till polisen, fick tillbaka o piffade till med grejer jag hade. Den förra samma sak, men den kostade jag iaf på ett par nya däck.
Fincykeln la jag ca 50% av en månadslön på, men eftersom jag tog god tid på mig att bygga tog det många månader att betala.
Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite coolare att tala om hur stor del av ens
> inkomst som kommer FRÅN cykling.
>
> Tyvärr noll för mig, om vi inte talar om att jag
> "är ute och cyklar" ofta på jobbet.
Ehum. Det började med att mina vänner bad om o mek-hjälp. Allt oftare. Först gjorde jag det till självkostnadspris, men ju mer tid jag la o ju bättre jobb jag gjorde började jag faktiskt helt fräckt att be om en slant för min tid också.
Men det är som med droger enligt IOGT-NTO. Man börjar med att tjuvröka på skolgården, hux flux sitter man i en pissoar med en spruta i armen o fattar inte vad som hände.
Nu ser procenten ut såhär:
Från cykelrelaterat: 100%
Till cykelrelaterat: just nu 1,5% om jag räknar pedalerna jag väntar på.
Inte så att jag har så himla fina o dyra grejer, jag lagar bara allt till förbannelse. Men procenten ser ju inte bra ut.