Cykelmässa 2010

• Trådstartare Trådstartare Fil
  • Start datum Start datum

Fil

Ny medlem
Cykelmässa 2010
Tjena

Funderat ett tag på Cykelmässor..
Här i ett otroligt cykelintresserat land borde det ha vuxit fram mindre/större varianter av mässor/ mötesplatser för tillverkare och allmänhet att få klämma lite på nya grejer och köpa lite nytt till vidundret där hemma.
Det finns trots allt ett stort allmänintresse idag, för just cykling. Till och med tv4 bjuder in cykling på bästa sändningstid, i brist på som vanligt andra intressanta reportage och inslag, men iaf!

Vad har vi för alternativa Mässor i Sverige egentligen?

Framför allt- vad finns i Europa som är av intresse att besöka?

Länka och kommentera gärna tips för allas intresse.

(död åt snö-iaf idag:)

Cykelmässa 2010
Ja men det är väl det ändå vikan kalla mässa i Sverige?

Har inte varit där själv, så har svårt att bilda mig en uppfatttning- får känslan av att den är "sådär"....

Hur mkt besökare samt utställare brukar det vara egentligen?

Deras hemsida är.... ingen hemsida

Cykelmässa 2010
Ja men frågan är det ngt att ha?

.. När jag går på mässa vill jag kunna träffa tillverkare och leverantörer och kunna få en bra förklaring av nya produkter och vad som är på gång mm.

Finns det ingen som åkt till typ zhe jörmanz- de brukar kunna ställa till med spektakel och bra mässor....

Cykelmässa 2010
http://www.svenskacykeldagarna.se/ Klart de har en hemsida. Men eftersom det är april och mässan är i november har det inte kommit upp så mycket på hemsidan än men vet att det jobbas med den.

Fil: Åk till mässan, hjälp till att de ska få fler besökare så ska du se att det händer grejjer. Några utställare hade riktigt bra koll så var intressant tyckte jag.

Cykelmässa 2010
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.svenskacykeldagarna.se/ Klart de har en
> hemsida. Men eftersom det är april och mässan
> är i november har det inte kommit upp så mycket
> på hemsidan än men vet att det jobbas med den.
>
> Fil: Åk till mässan, hjälp till att de ska få
> fler besökare så ska du se att det händer
> grejjer. Några utställare hade riktigt bra koll
> så var intressant tyckte jag.

Jag tycker det var enligt förväntan. Saknar cx tävlingen bara

Cykelmässa 2010
...Sökt lite utan lycka här på forumet på ämnet därför tråden :)

men ska så klart svänga förbi Elmia när det blir dags!
Har kikat en del på Eurobike i tyskland.. Har ngn erfarenhet av den mässan, lr hört ngt om den?

Cykelmässa 2010
Tycker att den mini-mässa I like bike & Co annordnade i höstas var den bästa mässan jag varit på någonsin. Komplett modellprogram från Giant, allt från low-end till DI2-räsrar, DH och freerajd. Flera andra cykelmärken och pryttlar, plus trevligt folk, öl och ostbågar. Allt på en personlig och opretentiös nivå, utan det där se-men-inte-röra-eller-fråga-mentaliteten som det annars brukar vara på många mässor.

Cykelmässa 2010
Friedrichshafen i september är den största i norra Europa och väl värd att besöka.

De större leverantörerna är inte med på cykeldagarna av olika skäl och då är det inte mycket att besöka.

Cykelmässa 2010
Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Friedrichshafen i september är den största i
> norra Europa och väl värd att besöka.
>
> De större leverantörerna är inte med på
> cykeldagarna av olika skäl och då är det inte
> mycket att besöka.

Nej det var nog det jag tänkte- Vill ha allt!
Syftet är lite större än bara till mina egna hojar....!
Då är det nog värt att åka till tyskland. Visst- mysigt att gå i opretantiösa miljöer och dricka bärs, men tror att jag vill ha ett proffsigt bemötande. Klämma och känna, det gör man hur som helst- är de grininga- synd för dem! Känns lite som regel 1A att bemöta besökare på ett trevligt sätt. Tyvärr är detta ett problem bland utställare på alla mässor. De fattar helt enkelt inte poängen med att lägga ut 100 000 på en mässa och försöka få ut ngt av sin investering- ganska kul fenomen för övrigt.

Får nog bli Friedrichshafen i höst!

Tillbaka
Topp