Cykelrelaterade nyårslöften?

Snarf

Medlem
Såhär de sista dagarna av 2016 kanske det börjar filas på mål/löften för 2017. Ska du runda Vättern på mormors damtralla, köra Vasan under tre timmar eller har du lovat dig själv att lätta hojen 84 gram? Berätta om dina nyårslöften! Kanske kan det hjälpa mig att komma på vad som gäller inför 2017!

Komma i cykelbart skick igen och ha ett bättre cykelår än 2016 samt cykla i något land jag inte cyklat i tidigare.

Hade 1000 i år som mål men tramsigt mycket skador och sjukhusbesök så fixar jag inte ens 700 verkar det som. Mycket mtb drar ner milen med. Ska ha timmesmål istället nästa år.

Ska pga en vadslagning köra CV på min 27.5+

Sen blir det iaf en start i ESS....

Senast redigerad av en moderator:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
Skall cykla 10000 km 2017.

+1 på den

Samt SR, eventuellt även en 100 milare
SUB 8:30 på VR

Lova att inte ramla från stegar också! 8:30... har inget talat om för dig att det är rätt svårt och skitjobbigt att ens försöka? ☺

Vadå? Om försöket består i att rulla i 25 km/h ner till första kontrollen och bryta med motiveringen att benen inte var bra den dagen så bör det inte vara vare sig svårt eller jobbigt att försöka. Att lyckas kräver dock lite mer. Som alltid är det ju i VR-sammanhang av stor vikt om man har ett bra gäng eller inte. Att göra sub 8.30 solo eller, än värre, i en riktigt dåligt fungerande grupp är däremot inte snutet ur näsan.

Inte köpa så mycket grejjer. Men först måste jag bara. Och sedan behövs ju. Till sist är jag tvungen att byta ut. Och slutligen borde man kunna. Sedan finns det ju.

GoranS sa:
Bengt-re sa:
Jeppe_E sa:
Bengt-re sa:
Skall cykla 10000 km 2017.

+1 på den

Samt SR, eventuellt även en 100 milare
SUB 8:30 på VR

Lova att inte ramla från stegar också! 8:30... har inget talat om för dig att det är rätt svårt och skitjobbigt att ens försöka? ☺

Vadå? Om försöket består i att rulla i 25 km/h ner till första kontrollen och bryta med motiveringen att benen inte var bra den dagen så bör det inte vara vare sig svårt eller jobbigt att försöka. Att lyckas kräver dock lite mer. Som alltid är det ju i VR-sammanhang av stor vikt om man har ett bra gäng eller inte. Att göra sub 8.30 solo eller, än värre, i en riktigt dåligt fungerande grupp är däremot inte snutet ur näsan.

Min och Jeppes grupp var ett rätt ouppstyrt gäng från Happy varav de flesta aldrig träffats förut och där vi tappade bort varandra i omgångar, så med det i åtanke finns nog fartresurser. Heja Jeppe!

Mina nyårslöften blir att hitta tid till träning trots bebis, köra mer mtb och kanske skaffa cx till hösten!

Inget nyårslöfte, men som mål är att sitta mer på cykeln än framför Happy. Kanske 20 mil i år, hoppas på några hundra mil nästa år...

Henrik_E sa:
5 watt FTP är inte mycket att hänga i julgranen.

är väl tillräckligt för att vara the best

?

nej men det är bra.

stora frågan är vilken vikt detta kommer ske på. får väl vara under 70 men hur mycket under

utanför cyklingen finns det också massor av mål.

Senast ändrad:
Klart inför 2017:
* Ha en hoj som jag slipper uppgradera (tror den är klar iaf)
* Säga upp mig från mitt nuvarande jobb och börja jobba med cyklar.

Att göra 2017:
* Delta i samtliga lopp inom långloppscupen
* Prova XC-race
* Cykla mer

Cujo sa:
JockeS sa:
Klart inför 2017:
* Säga upp mig från mitt nuvarande jobb och börja jobba med cyklar.
Spännande, vad blir det för cykelrelaterat jobb?

Börjar på Sportson i Borås som cykelmek/säljare i februari :)
Har jobbat där under helgerna 2016, men fick erbjudande om att börja heltid istället.
Så att det var inget svårt val :)

Mitt nyårslöfte och mål inför 2017 är: Att gå ner 10 kg i vikt till midsommar & Köra i H40-tävlingsklass i Långloppscupen.

Lyktstoplemedhjul sa:

Enligt http://www.analyticcycling.com/ForcesSpeed_Page.html skulle det, givet att du cyklar på helt plant underlag och har defaultvärdena på övriga parametrar, med 5 watts effekt innebära en fart på 1,6-1,7 m/s. Då det dessutom är orimligt att ligga på FTP timme ut och timme in kommer du inte att hinna sova speciellt mkt under 2017, än mindre göra något annat icke-cykelrelaterat.

Tillbaka
Topp