Cykelsida enbart för tjejer!!

s skrev:
-------------------------------------------------------
> bruse: Vill du verkligen veta din
> snygghetsfaktor?

Nu blev jag helt plötsligt väldigt osäker...

Varför denna debatt? Det är väl bra att starta ett tjejforum?
Jag trivs på happy och kommer stanna här men kommer kanske använda tjejforumet också. Det kan ju ibland vara bra att hitta andra tjejer och fråga om sådant som rör oss och som ni killar inte kan svara på (vet inte riktigt ännu vad det är men...).

Och för er som inte vet det finns det mamma/barn forum med den motsatta problemet, där fixade man så bara killarna/männen hade behörighet till en del av forumet och tjejerna var utestängda. Killarna kände nämligen inte att de fick svar på sina frågor. Det var alltid tjejer som svarade; jag tror det kan vara..... Minoriteter behöver ibland en egen plats för att inte drunkna i allt tjatter från majoriteten. Men ibland är man ute efter majoritetens svar, eller bara ett svar vem som helst duger.

Så sluta ta det så personligt och önska DaMyth lycka till.

/Birgitta

Birgitta - varför denna debatt (?), jag förstår inte frågan om jag skall vara ärlig. Debatten är bra ovasett vem som 'vinner' eller 'förlorar'.
Ditt exempel med Mammaforumet är i sådana fall motsägelefullt. Om jag som pappa inte får svar på de frågor jag har, skulle bästa lösningen då vara att att skapa ett pappaforum 'bara för pappor', det tycker inte jag. Jag skulle hellre försöka verka för att forma mammaforument till ett föräldraforum.

Jag misstror all könsdebatt som ett verktyg som ett verktyg att jämna ut könsroller. Jag beundrar alltid alla kvinnor som tar för sig på samma spelhalva som männen rör sig, något som du själv är ett lysande exempel på när du deltar som cyklist i happyrides och på forumet.

Jag har inget problem att önska DaMyth lycka till, jag tycker bara inte om approachen med 'bara för tjejer' just för att jag tror att det skadar mer än det främjar. Men låt oss hoppas att jag har fel.

/putte

Intermezzo skrev:
> varför denna debatt (?), jag förstår inte frågan om jag skall vara ärlig. Debatten är bra ovasett >vem som 'vinner' eller 'förlorar'.

Det känns bara som om många tog illa upp över att de inte var välkommna. Jag förstår inte varför, happy finns och många andra cykelforum och man kan ju omöjligt vara aktiv i alla.

> Ditt exempel med Mammaforumet är i sådana fall
> motsägelefullt. Om jag som pappa inte får svar
> på de frågor jag har, skulle bästa lösningen
> då vara att att skapa ett pappaforum 'bara för
> pappor', det tycker inte jag. Jag skulle hellre
> försöka verka för att forma mammaforument till
> ett föräldraforum.

Jag försöker bara säga att problemet kan vara bakvänt, att det inte är en feministfråga. Jag tror nog att det finns pappa-forum med (vet ej, har ej behov av de sidorna längre).

> Jag misstror all könsdebatt som ett verktyg som
> ett verktyg att jämna ut könsroller. Jag
> beundrar alltid alla kvinnor som tar för sig på
> samma spelhalva som männen rör sig, något som
> du själv är ett lysande exempel på när du
> deltar som cyklist i happyrides och på forumet.

Det är inte så svårt att ta för sig här, blir väldigt bra bemött.

>
> Jag har inget problem att önska DaMyth lycka
> till, jag tycker bara inte om approachen med 'bara
> för tjejer' just för att jag tror att det skadar
> mer än det främjar. Men låt oss hoppas att jag
> har fel.

Jag hoppas du har fel för jag tror inte "vi tjejer" vill isolera oss. Kanske bara ha lättare att hitta varandra.

För att dra en paralell, varje torsdag eller va de va så hade dom ju girl-rides på area 51, även girl bmx-jams har jag hört om många gånger.
Ska ni börja gnälla på det också?
själv tycker jag inte att det är så konstigt för om jag hade hållt på med en sport och vart könsminoritet så hade jag vart väldigt glad om det fanns ett enkelt sätt att hitta andra i samma situation.

Varför måste sånthär sticka i ögonen på folk, ska ni börja kritisera gaybarer snart också nu?

Vad många inte fattar är att det handlar inte om att utestänga killar, det handlar om att lättare hitta tjejer.

>En ensam kille i en grupp med tjejer är lycklig. En ensam tjej i en grupp med killar är i minoritet.

>Eller?

Nej, tjejen är nog också lycklig :)

Senast redigerad av en moderator:
Blommah skrev:
...
> Varför måste sånthär sticka i ögonen på
> folk, ska ni börja kritisera gaybarer snart
> också nu?
...

Bara om dom utestänger hetrosexuella...

Blommah skrev:
> För att dra en paralell, varje torsdag eller va
> de va så hade dom ju girl-rides på area 51,
> även girl bmx-jams har jag hört om många
> gånger.
> Ska ni börja gnälla på det också?
> själv tycker jag inte att det är så konstigt
> för om jag hade hållt på med en sport och vart
> könsminoritet så hade jag vart väldigt glad om
> det fanns ett enkelt sätt att hitta andra i samma
> situation.
>
> Varför måste sånthär sticka i ögonen på
> folk, ska ni börja kritisera gaybarer snart
> också nu?
>
>
> Vad många inte fattar är att det handlar inte om
> att utestänga killar, det handlar om att lättare
> hitta tjejer.

Men igen... Som cyklist är du inte i minoritet på något cykelforum, det är först när du själv särskiljer dig pga ditt kön, som du väljer att vara en.

/putte

s skrev:
> Blommah skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ...
> > Varför måste sånthär sticka i ögonen på
> > folk, ska ni börja kritisera gaybarer snart
> > också nu?
> ...
>
> Bara om dom utestänger hetrosexuella...

Precis, det behöver dom inte göra, varför?
Jo för att majoriteten av människor som går på gaybarer är homosexuella.
Majoriteten på cykelforum är män.

Intermezzo skrev:
> Blommah skrev:
> -----
> > För att dra en paralell, varje torsdag eller
> va
> > de va så hade dom ju girl-rides på area 51,
> > även girl bmx-jams har jag hört om många
> > gånger.
> > Ska ni börja gnälla på det också?
> > själv tycker jag inte att det är så konstigt
> > för om jag hade hållt på med en sport och
> vart
> > könsminoritet så hade jag vart väldigt glad
> om
> > det fanns ett enkelt sätt att hitta andra i
> samma
> > situation.
> >
> > Varför måste sånthär sticka i ögonen på
> > folk, ska ni börja kritisera gaybarer snart
> > också nu?
> >
> >
> > Vad många inte fattar är att det handlar inte
> om
> > att utestänga killar, det handlar om att
> lättare
> > hitta tjejer.
>
> Men igen... Som cyklist är du inte i minoritet
> på något cykelforum, det är först när du
> själv särskiljer dig pga ditt kön, som du
> väljer att vara en.
>
> /putte

som kvinna är man minoritet på cykelforum,
varesig man vill det eller ej, sen hur man blir behandlad är en helt annan sak.

Jag är ingen minoritet, så jag vet inte.
Men uppenbarligen så är det lättare för minoriteter att samlas och hitta varandra om dom har en mötesplats, så låt dom ha den mötesplatsen.

ojojoj, inte kunde jag ana att ett forum skulle beröra så många!

För det första, jag kan inte minnas att jag sagt att just happymtb skulle vara diskriminerande mot tjejer. Jag mena att oftast är det killar som (i allmänhet) tar mest plats på de flesta forum (men inte på alla).
Och det är inte så att jag satsar på att utesluta grupper, för det tror jag inte alls på. Det är däremot så att jag inriktar mig på en grupp, för att jag anser, efter min erfarenhet på olika cykel forum, att det inte skulle skada.

Dessutom är det ju inte så att jag är världens första inriktade forumskapare. Se på bombobikers, eller cakebmx, där det (av kvinnor) är mkt uppskattat att ha ett inriktat forum.

Sen kommer ju inte mitt forum betyda att tjejer inte kommer att hänga på pinkbike eller happy i framtiden. Men vad skadar det att de kan få välja om de vill umgås med både tjejer o killar, eller endast tjejer.

Sedan finns dessutom de tjejer som är lite mer försiktiga av sig, som kanske är nybörjare på cykel, o känner att de inte vågar skryta med sina tricks och framgångar, men kanske blir lite extra peppade när de ser andra tjejer i samma nivå. För nybrjartjejerna ser man sällan på forum där killar är inblandade, eftersom de inte riktigt vågar träda fram som nybörjare. (i vissa fall, inte alla)

Och visst ser jag oss som cyklister först o främst, inte som killar o tjejer. Men jag vill även locka fram cyklisten i alla de tjejer som inte vågat förut, vilket är enklare på ett forum endast för tjejer.

Och till dig som kommenterade mitt "take it -or leave it"-citat. Med det menar jag att det e inte så jättemkt du kan göra åt det. Take the fact att så här är det, or leave it!

Jag är inte ute efter att bråka, göra folk upprörda, eller diskriminera. Jag är ute efter att stödja en grupp som jag anser vara i minoritet, och i det här fallet gäller det tjejer inom cykelsporten.
Jag är själv tjej, och cyklar så mkt jag kan så mkt ja hinner. cyklar väldigt mkt med killar och endel tjejer, men det är svårt att komma i kontakt med fler tjejer som cyklar. Jag vill få fler tjejer att vakna upp och inse att cykling inte bara är för killar utan för alla, och det här är mitt sätt att få fram det!

MVH
Lisa

Varför det inte fungerar som en mötesplats? Det vet jag inte, jag tycker det funkar bra.

Men hade jag vart tjej så hade jag vart mer än glad över att hitta en mötesplats med bara tjejer.
Så jag förstår inte problemet, det är ju ett jättebra initiativ.
Reglerna är väl antagligen bara satta för att majoriteten hade svämmat över minoriteten annars.

DaMyth skrev:

> För att göra allt klart är jag ingen feminist,
>

Bra initiativ Lisa!
Men vad är det i feminismen som du ogillar mest?

mvh/Magnus

Enligt Svenska Ordboken från Esselte Studium.

Feminism innebär jämlikhet mellan kvinnor och män. Man vill arbeta bort kvinnoförtrycket som fortfarande pågår och uppnå rättvisa mellan könen. Men feminismen förespråkar också för alla mänskliga rättigheter och friheter. Religion, kön, klass, färg eller sexuell läggning spelar ingen roll. Det ska vara jämlikt mellan alla människor, överallt.

DaMyth skrev:
...
> Sedan finns dessutom de tjejer som är lite mer
> försiktiga av sig, som kanske är nybörjare på
> cykel, o känner att de inte vågar skryta med
> sina tricks och framgångar, men kanske blir lite
> extra peppade när de ser andra tjejer i samma
> nivå. För nybrjartjejerna ser man sällan på
> forum där killar är inblandade, eftersom de inte
> riktigt vågar träda fram som nybörjare. (i
> vissa fall, inte alla)
...

Lika bra att köra ner handen ordentligt i getingboet:

Min erfarenhet av rena tjejgrupper är att det utkristalliserar sig lite ledargrupp som bestämmer vad som skall disskuteras och vad som är "rätt". Försiktiga tjejer får definitiv inte mer gehör för sina åsikter och tankar i ett sådant forum (gäller inte bara Internet). Snarare tvärtom.

Nu är vinet slut. Gonatt!

Äh, kanske bara är mig det är fel på som inte kan förstå vad det är för problem att vara i könsdefinierad minoritet.

En nybörjare är en nybörjare är en nybörjare oavsett kön, hur svårt ska det vara/hur svårt kan man göra det?

DaMyth. Jag tror inte det är någon som missunnar dig att skapa ett nytt forum, i alla fall inte jag.
Tror dessutom att du i och med den här debatten nått betydligt fler än du kunnat hoppas på i annat fall.

Men när du använder argument att det är svårt för en tjej att komma till tals i det här forumet finns skapas nog fler tvivlare än anhängare, återigen - för din skull hoppas jag att jag har fel.

Jag kan lova dig att jag är en av det här forumets sämsta MTB-cyklister, trots att jag av slumpen är född till man. Men det sista jag letar efter är en plats där jag kan finna likasinnade, man måste inte vara bäst, man måste inte prestera bäst för att ta plats i det här forumet så jag kan bara inte köpa dina resonemang.

Lägg gärna märke till antalet tjejer som försvarar ditt intiativ och får fram sina budskap... Tänk på att det är just på happy det sker. Det säger i alla fall mig att det går att vara tjej och nå fram även här, eller har jag fel?

/putte

Men hallå eller, du kan väl inte argumentera mot tjejgrupper för att du har erfarenhet av att det är vissa som bestämmer mer eller mindre i dom.

Det är nog inget du behöver oroa dig för, jag tror nog knappast att det är tvärtom, försiktiga tjejer vågar nog inte ens skriva i ett killforum.
Jag hade då tyckt det vart lättare att skriva i ett särskilt forum om jag hade vart minoritetsgrupp..

Varför är uppfattningen att hon vill att tjejer ska lämna happy å gå över till hennes forum istället?
Hon skapade ett alternativ, som sagt, inget substitut.

48/16 skrev:
> DaMyth skrev:
> -----
>
> > För att göra allt klart är jag ingen
> feminist,
> >
>
>
> Bra initiativ Lisa!
> Men vad är det i feminismen som du ogillar mest?
>
> mvh/Magnus
>
>
>
> Enligt Svenska Ordboken från Esselte Studium.
>
> Feminism innebär jämlikhet mellan kvinnor och
> män. Man vill arbeta bort kvinnoförtrycket som
> fortfarande pågår och uppnå rättvisa mellan
> könen. Men feminismen förespråkar också för
> alla mänskliga rättigheter och friheter.
> Religion, kön, klass, färg eller sexuell
> läggning spelar ingen roll. Det ska vara jämlikt
> mellan alla människor, överallt.

Jag har inte sagt att jag ogillar feminism! Jag sa att jag inte är en feminist! Jag är cyklist, starta inte diskussioner som inte finns, tack.

MVH
Lisa

Intermezzo skrev:
> DaMyth. Jag tror inte det är någon som missunnar
> dig att skapa ett nytt forum, i alla fall inte
> jag.
> Tror dessutom att du i och med den här debatten
> nått betydligt fler än du kunnat hoppas på i
> annat fall.
>
> Men när du använder argument att det är svårt
> för en tjej att komma till tals i det här
> forumet finns skapas nog fler tvivlare än
> anhängare, återigen - för din skull hoppas jag
> att jag har fel.
>
> Jag kan lova dig att jag är en av det här
> forumets sämsta MTB-cyklister, trots att jag av
> slumpen är född till man. Men det sista jag
> letar efter är en plats där jag kan finna
> likasinnade, man måste inte vara bäst, man
> måste inte prestera bäst för att ta plats i det
> här forumet så jag kan bara inte köpa dina
> resonemang.
>
> Lägg gärna märke till antalet tjejer som
> försvarar ditt intiativ och får fram sina
> budskap... Tänk på att det är just på happy
> det sker. Det säger i alla fall mig att det går
> att vara tjej och nå fram även här, eller har
> jag fel?
>
> /putte

Jag har bara min egen erfarenhet att syfta tillbaka på, och min erfarenhet är att det är svårt I ALLMÄNHET för tjejer på cykleforum I ALLMÄNHET att både våga snacka om allt och visa vad de går för. Ni kan ju inte ha koll på alla de tjejer som kanske vill vara med i debatten, men inte riktigt vågar ta steget, och det kan inte jag heller ha koll på. Men de som finns därute i den situationen kommer att gagnas av ett tjejforum!

Mårten skrev:
> Äh, kanske bara är mig det är fel på som inte
> kan förstå vad det är för problem att vara i
> könsdefinierad minoritet.
>
> En nybörjare är en nybörjare är en nybörjare
> oavsett kön, hur svårt ska det vara/hur svårt
> kan man göra det?

Det är nog kanske inte sålätt att förstå om man inte själv är i den sitsen.
Men framförallt vet jag många tjejer som är trötta på nedanföljande exempel.
Och visst det är egentligen inget att gnälla över, sånt kan man ta. Men på ett tjejforum behöver man inte göra det.

Att bli bemött såhär på forum för en tjej är absolut inget ovanligt (även om det nu inte förekommer på happy...) Kolla in länken nedanför:

http://www.pinkbike.com/photo/1430979/

DaMyth skrev:
> Men de som finns därute i
> den situationen kommer att gagnas av ett
> tjejforum!
Det är just där jag anser att du har fel, det bevisas kanske inte genom den här debatten, men däremot på vilket forum den förs.

Nu är det dags för ett annat forum för min del, det forum där Johan B Lund är moderator.
Godnatt.

/putte

Intermezzo skrev:
> DaMyth skrev:
> -----
> > Men de som finns därute i
> > den situationen kommer att gagnas av ett
> > tjejforum!
> Det är just där jag anser att du har fel, det
> bevisas kanske inte genom den här debatten, men
> däremot på vilket forum den förs.
>
> Nu är det dags för ett annat forum för min del,
> det forum där Johan B Lund är moderator.
> Godnatt.
>
> /putte

Men vad är du orolig för?
Jag är inte tjej, men min flickvän cyklar också, och jag vet att det är väldigt uppskattat med ett sånthär forum, men det är något som varken du eller jag förstår, eftersom vi inte är, just tjejer.
Så att argumentera emot någonting som enbart kan gynna, och gör det inte det, så rinner det ut i sanden, är bara onödigt, det är ett bra initiativ och det minsta vi kan göra är att inte argumentera emot det.

Uppskatta allt som kan föra fler tjejer till sporten, gillar tjejerna inte forumet, så behöver dom inte surfa in där, ingen skada skedd, man behöver inte skapa problem där problem inte finns.

cykelforum enbart för män, låter lockande, då kanske jag äntligen vågar komma fram och bli medlem! tänk att slippa alla dessa jobbiga inlägg från kvinnor som vill åt min fasta rumpa!

Mårten skrev:

> >
> Hade jag någonsin problem med att umgås
> uteslutande med tjejer? Inte det minsta.
>

Tror du inte att världen existerar utanför ditt "jag"?
Tror du verkligen att alla måste uppleva situationer så som du gör det?
Eftersom det är "grunden" som du står på så är det bevisligen så, och jag vill inte börja med personangrepp, men det verkar ganska så trångsynt.

Mårten skrev:
> DaMyth: Ah, klassiskt argumentationsmisstag att
> utgå från att ingen utanför ens egen krets kan
> ha varit med om liknande i ett annat sammanhang.
> :)
>
> http://muerto.files.wordpress.com/2007/05/hopp.jpg
>
>
> Hade jag någonsin problem med att umgås
> uteslutande med tjejer? Inte det minsta.
>
> Förstår du nu på vilken grund jag står när
> jag säger att jag inte ser problemet?
>
> Förresten, jag skulle bli sjukt glad om tjejer
> skrev kommentarer till bilder jag postar att jag
> är snygg. Inte för att jag behöver få höra
> det, jag vet redan. Men det vore kul. ;)

Oj, ursäkta jag glömde läsa reglerna för hur man argumenterar, trodde det var lagligt att argumentera hur man ville, och ej att det fanns nått som kallades argumentationsmisstag.
Om jag har upplevt en viss sak, har jag den att utgå efter, och du har din sak att utgå efter. Jag tänker nog inte störa mig då din upplevelse, tråkigt att du inte kan acceptera min.

Jag tror du skulle tröttna på i längden att enbart få kommentarer om hu man ser ut (tro mig), när man försöker skapa en vettig diskussion om cyklar. Hade jag velat bli kommenterad för mitt yttre finns det säkert skönhetsforum för det, kanske vore ett tips till dig om det ligger dig så varmt om hjärtat.

blommah: Okej... Jo, jag är väl lätt narccissistisk men man kan inte se världen ur annat än sina egna ögon. Med andra ord blir det sätt på vilket man uppfattar sin omgivning starkt färgat av ens egna erfarenheter och uppfattningar. Har man själv varit med om något ligger det till grund för hur man tror att andra uppfattar samma situation.

Givetvis kan andra uppfatta saker annorlunda och det är helt ok med mig. Mitt inlägg var bara en replik på DaMyths uttalande att "Det är nog kanske inte sålätt att förstå om man inte själv är i den sitsen." Det jag ville framföra var alltså att jag visst kännde igen sitsen men inte problemet.

Notera att jag inte har något emot ett forum inriktat mot tjejer och tjejers cykling, jag har bara svårt att se en del argument för det som valida ur mitt perspektiv. Jag håller fast vid att en nybörjare är en nybörjare är en nybörjare oavsett kön så att det skulle vara svårare för tjejer att lägga upp bilder på sin cykling här köper jag inte och folk som inte kan skriva vettiga kommentarer till bilder blir nog ganska snabbt och hårt bemötta av forumets majoritet.

Svårt att hitta varandra var ett argument. Ok, jag tror tråden där tjejer efterlystes fungerade ganska bra? Det finns inget som hindrar att fler tjej-trådar startas.

Som sagt har jag egentligen ingenting emot ett tjej-forum mer än att det är enbart för tjejer och killar inte är välkommna. Samtidigt förstår jag egentligen inte vad ett cykelforum för tjejer kan erbjuda som ett cykelforum för alla inte kan.

Nu hoppas jag bara att flickvännen inte surfar in på Happy fören den här tråden har försvunnit långt ner. Blir hon biten av morgondagens introduktionstur i skogen kommer jag tipsa om chickflow.com det kanske är en bra idé för som sagt kan ju andra vara av en annan åsikt än mig och det får dom vara.

Folk får tvätta sina cyklar med tandborste efter varje runda och sätta bikecover överallt, men jag kommer aldrig göra det och jag förstår inte meningen med det.

Det är väl knappast så att alla tjejer som cyklar hänger på happy, det gällde ju även enhjulings och trialtjejer, vilket det inte direkt flödar av här. (dock finns det säkert några)
Jag tycker i vilket fall som helst att det är ett bra initiativ med forumet, och jag förstår verkligen inte vad problemet skulle vara, blir det inte ett lyckat forum så läggs det ner, blir det ett lyckat forum så är det bara bra, eftersom uppenbarligen finns det tjejer som uppskattar det, målet uppnått, alla glada?

DaMyth: Oj, okej. Förlåt om du tagit illa upp av vad jag skrivit. Jag har en tendens att mala på och argumentera tills jag stupar. Kör lätt över folk. Ber om ursäkt om jag återigen lyckats med det.

Som sagt har jag ingenting emot att du startat det forum du startat. Det kan säkert fylla en funktion och min argumentation kring det hela har antagligen varit lite naiv och bara... fel. Jag borde nog gå tillbaka och redigera samtliga inlägg jag skrivit men då kommer tråden bli oläslig. Jag har nog argumenterat för hur jag tycker det borde vara och inte för hur det är, naivt.

Ett forum för bara tjejer borde inte behövas men om du som tjej upplever att det behövs är det säkert så.

Och jo, förlåt för det där om argumentationsmisstaget. Det var onödigt och dumt men en kommentar som är ganska typisk mig.

Önskar all lycka med ditt projekt.

Nu går jag och bankar huvudet i en vägg ett tag. :(

blommah: Problemet är egentligen inte att det skapas ett forum för tjejer. Problemet är att det ska behövas. Jag tycker det är tråkigt när man, i mitt tycke, i onödan förstorar upp könsroller genom att skapa tjej- och killspecifika grenar i samhället där det andra könet utestängs. Varför kan inte alla diskutera cykling tillsammans?

Så, jag har ingenting emot forumet i sig. Det jag har någonting emot är samhället i stort. :)

Jag tror jag tappade bort mig själv någonstans i argumentationen.

Ah jag förstår vad du menar, det är galet tråkigt att det ska behövas, men eftersom det finns tjej-jam, tjejträningsläger, och tjejforum på nätet som fungerar så måste det betyda att det är något som uppskattas =).

blommah: Bra. :) Blev jävligt skum argumentation från min sida där. Något oklar sas.

Men som jag skrev på första sidan i tråden: inveckling ftw! :P

DaMyth skrev:
> 48/16 skrev:
> -----
> > DaMyth skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > För att göra allt klart är jag ingen
> > feminist,
> > >
> >
> >
> > Bra initiativ Lisa!
> > Men vad är det i feminismen som du ogillar
> mest?
> >
> > mvh/Magnus
> >
> >

>
>
>
> Jag har inte sagt att jag ogillar feminism! Jag sa
> att jag inte är en feminist! Jag är cyklist,
> starta inte diskussioner som inte finns, tack.
>
> MVH
> Lisa

Om du skrivit "För att göra allt klart är jag ingen moderat" hade jag tolkat det som att du ogillade moderat politik. Om du skrivit "För att göra allt klart är jag ingen komunist" hade jag tolkat det som att du ogillade..... ja du fattar

/M

Lycka till med forumet.

Men det är väl inte så konstigt att man får mothugg om man gör reklam för ett forum på ett annat.

Man ska göra som man vill..

Tillbaka
Topp