Cykelväg genom stan?

JOEN

Ny medlem
Cykelväg genom stan?
Hej!
Undrar om någon har bra koll på hur man cyklar från södra sidan(Globen) genom stan för att sedan poppa ut vid norrtull och vidare med cykelvägen mot Sollentuna/Häggvik (Vårt företag ska nämligen flytta dit).
Eller finns det någon trevlig cykelväg runt stan så man slipper all trafik?

Cykelväg genom stan?
Skanstullsbron, götgatan, gamla stan valfritt håll, leta dig till sveavägen, sen är du framme.

Trevliga cykelvägar är det ont om. Du kan ta en alternativ väg på söder men götgatan är snabbast.

Cykelväg genom stan?
Jojken2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Skanstullsbron, götgatan, gamla stan valfritt
> håll, leta dig till sveavägen, sen är du framme.
>
> Trevliga cykelvägar är det ont om. Du kan ta en
> alternativ väg på söder men götgatan är snabbast.

Bara norrut. Söderut är et hopplöst, trafikenljusen är inte synkade på nåt sätt, så det är i princip rött vid varje korsning och övergångställ. Se upp för övergångstället utanför Systemet, det är grönt för gående upp till 4 min, så tom tant Agda i rullator hinner gå fram å tebax 3 gånger!

Cykelväg genom stan?
jag kan tipsa om Drottninggatan - Norrtullsgatan tidigt på morgon innan affärerna öppnar
Annars är det ont om bra stråk tvärs genom vasastan.

Cykelväg genom stan?
ett annat förslag:
götgatan-gamla stan-Torsgatan- solnavägen-hagalund-solna station-järva krog-häggvik. Mycket cykelbanor om man gillar sånna.

Skaffa google earth och dra en linje genom stan så ser du vilken väg som är lämpligast

Cykelväg genom stan?
Söder vet jag ingenting om men om du kommer på munkbron i gamla stan - tegelbacken - vasagatan - norra bantorget - torsgatan - st eriksgatan, alt fortsätta torsgatan som blir solnvägen till solna. mycket snabbare då torsgatan har ca 2 rödljus fram till st eriksgatan.

hmm: Missade det i föregående svar ...

Senast redigerad av en moderator:
Cykelväg genom stan?
Man kan beställa cykelkartan från www.stockholm.se genom att maila trafikkontoret@tk.stockholm.se.

file_96787.jpg

Cykelväg genom stan?
Tack för svaren!
Jag får nog helt enkelt prova själv vilka stråk som går smidigast och som sagt jag ska ju hem också, så det måste ju vara en väg som passar både morgon och eftermiddag eller så får man ta olika vägar beroende
vilken tid på dagen.
Det är inte så roligt att cykla med racer genom stan!, jag bor i Skogås och ska till Häggvik, så det får inte ta allt för lång tid och för att kapa lite tid så blir det nog racern i stället för mtb:n.

Cykelväg genom stan?
Det verar ju vara en bra pendlarsträcka. Jag har bara 9 km men brukar ta omvägar när jag vill förlänga sträckan. Du får väl bara c:a 2 mil?
wink.gif

Tillbaka
Topp