Cykelvägsavstängningar i Kista (tom 2013)

ulen

Aktiv medlem
Det går att runda upp via Rinkeby (hjulstavägen - Rinkeby Allé) men är en omväg. Mest underligt att "huvudvägen" mot stan inte nämns.

Precis som valig då, med lite tur har dom markerat med någonting när cykelbanan är uppgrävd. En gång sprang jag in i ett gallerstaket på en oupplyst cykelbana där dom hade spärrat av, inga skylter ellernågot annat utan bara ett trådgaller rakt över cykelbanan. Glad man inte kom på cykel med dåliga lysen den gånge :-/ T

Jag har mailat med projektledningen om cykelbanor i samband med jättebygget men det verkar inte finns några planer på att få den biten att fungera. (idag är det inte smidigt att pendla på "tvären" från bromma till kista, men det är en och annan som har behovet) Om jag förstår vad du menar med huvudvägen så blir den i bästa fall kvar som grusväg.../Johan

ulen skrev:
-------------------------------------------------------
> Det går att runda upp via Rinkeby (hjulstavägen
> - Rinkeby Allé) men är en omväg. Mest underligt
> att "huvudvägen" mot stan inte nämns.

Borde det inte fungera att svänga höger via "genvägen" precis före koloniområdet? Får väl kolla nästa vecka - inte cyklat på några dagar eftersom jag jobbpendlar med mördarmaskin i Texas nu ;)

jag har hojat den vägen hela veckan utan att det skulle vara någon skylt eller annat som säger att det ska tas bort, den är dessutom öppen fortfarande.

men det är väl inget som säger att det inte kommer stå ett par suggor där imorgon för det.. eller om en halvtimme när jag passerar igen.

I samband med att det började bygga om i området frågade jag de ansvariga om de inte skull kunna göra något så vågat som att bygga en asfalterad cykelväg till Kista. Det var tyvärr inte möjligt "av stadsmiljö- och kulturhistoriska skäl".

När arkitektförslagen för hur området skulle kunna utformas dök upp frågade jag igen vad de trodde om att smyga in en asfalterad cykelväg i samma arkitektoniska stil. Får se hur det går, hyser dock inget större hopp.

pp32.jpg ht=515

//J

Tillbaka
Topp