Cykelvasan 2012 - anmälan öppen!

fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> fphotography skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tror faktiskt inte att det är enbart
> inbillning.
> > Det är väl bara att räkna trådarna som
> handlar
> > om att folk mest är ivägen inne på skogen
> och
> > egentligen borde hålla sig till lvg. Den
> > attityden vinner man inga "hearts and minds"
> med
> > hos motionärerna.
>
> Jag hoppas du är medveten om att de som startar
> sådana trådar och postar i dom är
> företrädelsevis de som startar i motionsklassen,
> alltså de som du också säger blir
> bortskrämda...

Nja, det är väl företrädesvis dom som ligger i nedra halvan av elitmotionärer får jag intrycket av. Inte är det väl direkta nybörjare som gnäller över att folk är ivägen?

/Freddo

fredrikw skrev:
> Jag upprepar det jag skrev tidigare som ingen
> verkade ta någon notis om.
>
> Varför verkar det vara en utgångspunkt i den
> här diskussionen att alla lopp som inte har
> Cykelvasans storlek och anmälningshets är
> misslyckade? Förutom FMT som har kämpat ett tag
> med identitetsproblem så är det så vitt jag vet
> inget långlopp som det går dåligt för,
> tvärtom har väl samtliga lopp i cupen slagit
> deltagarrekord denna säsongen. Det krävs en helt
> annan organisation, logistik och framför allt
> bana för att ta hand om 9000 cyklister, och
> frågan är om något annat långlopp vill eller
> har förutsättningar att växa så mycket som
> vissa verkar tro att alla vill och kan bara de
> lägger upp en cool video och marknadsför sig
> bättre...

Nä, men jag får intrycket av att många skulle vilja ha större startfält och att det också har varit så tidigare. Det är möjligt att jag har fel men har haft intrycket att startfälten legat uppåt en 2-3000 när det började en gång i tiden. Men jag var inte med då så jag vet inte. Men hade inte MTB-Vättern typ 5000 deltagare?

/Freddo

bra kombination, ingen direkt koll på läget och en massa förbättringsförslag. du kanske skulle ta kontakt med ett långlopp som du skulle kunna hjälpa istället för att sitta och anta en massa grejer mer eller mindre gripna ur luften?

fphotography skrev:

>
> Ja, nu sysslar inte vi med cyklar eller ens i
> närheten. Men vi tittade på diverse
> veckotidningar. Finns mycket förmånlinga
> annonspaket eftersom ägarkoncentrationen gör att
> man får annonser i flera tidningar inom samma
> koncern.
>
> Det ser antagligen lika dant ut när det gäller
> olika livsstilstidningar och feel-good tidningar.
>

lite farligt att anta saker. sen tror jag personligen inte att "feel-good" tidningar genererar så många. tror snarare man måste nå ut i större tidningar i så fall. för att få nån riktig avkasnting på pengarna alltså. sen handlar det ju om budget. det ä inte över allt i sverige man kan få nå funktionärer för 50 kr eller liknande. när vi arrangerade 08xc, kan jag ju säga att de 150 fuktionärerna krävde mer än så. CV har en stor fördel av kulturen runt att arrangera sånt osv. + att de ju faktiskt har folk som jobbar med detta, alltså enbart me vasaloppen. de flesta andra lopp arrangeras ju av folk som har "riktiga" jobb vid sidan om. sånt måste man väga in i arbetet med.

>
> Nja, nu jobbar jag inte på SVT men till och från
> inom nyhetsmedia. Och precis som du säger så är
> det inte så lätt att hamna med i rapport eller
> ens i sporten. Men det beror främst på vilket
> nyhetsvärde man kan presentera och LLC har inget
> nyhetsvärde på riksnivå som jag kan se i vart
> fall, det har CV. Att man har duktigt folk
> hjälper inte om man inte kan presentera just
> nyheter, sedan är de väl mer att beskriva som
> skrivande cyklister än cyklande journalister.

men vad har CV för nyhetsvärde, om det inte vorre knutet till skidloppet? om det hade legat i skåne eller var som helst, o inte haft nån förbindelse till vasaloppet? de lever mycket på vinterloppets rykte osv.

för övrigt hade vi Gary Fisher med o körde 08xc, borde genererat nått. vilket det inte gjorde rent nyhetsmässigt, intresset hos media blev inte större direkt. o då snackar vi ändå centrala stockholm, så de hade inte direkt behövt anstränga sig för att ta sig dit :D

>
> >
> > fphotography skrev:
> >
>
> > -----
> >
> > > Tror faktiskt inte att det är enbart
> > inbillning.
> > > Det är väl bara att räkna trådarna som
> > handlar
> > > om att folk mest är ivägen inne på skogen
> > och
> > > egentligen borde hålla sig till lvg. Den
> > > attityden vinner man inga "hearts and minds"
> > med
> > > hos motionärerna.
> >
> >
>
> Nä, jag kan hålla med men det är väl knappt en
> tråd per llc-lopp ungefär.
>

svarar du på dig själv? :D

> >
>
> Nä, det är inte Lida Loop jag tänker på
> heller. De är väl snarare en av förebilderna
> inom LLC tycker jag. Men det är ändå en rätt
> stor skillnad till CV kan jag tycka.

åter igen, LLC är väll till stor del en person, CV har väll en hel stab som jobbar heltid på sånt här.

>
> Chansen är nog större att de vet om det eftersom
> CV marknadsför det hela som ett familjeevent till
> stora delar. Där hela familjen ska kunna få ut
> något av det. Vad jag vet så gör ingen
> LLC-arrangör det.

står fast vid att de även ä större för att de har namnet de har, för att de har anknytningen till skidloppet o ligger där det gör.

Har anmält mig och betalat i torsdags om jag inte minns fel, men inte fått någon bekräftning. Är det någon som fått bekräftat att de INTE kom med? Hur tusan går detta till?

Jo man kan ju se problem eller så kan man lösningar. Att man som arrangör inte vill växa av olika orsaker är ju en sak men att säga att det inte går är bara lathet. Att säga att CV enbart lever på sitt namn är att förminska all det jobb som ligger bakom det namnet. Dom blev väl knappast skitstora på en gång när de drog igång med skidor?

Det jag säger är att jag tror att många arrangörer skulle kunna dubblera sina startfält om de vill.

Mina idéer är för övrigt gratis att snappa upp här. I övrigt ser jag inte varför jag skulle engagera mig gratis hos en massa föreningar runt om i landet.

Och allvarligt, Gary Fischer? Det är ju knappt att de unga cyklisterna vet vem han är och då tro att det skulle ha nyhetsvärde i svensk riksmedia är att vara lite väl nördig.

Många veckotidningar är större och har bättre täckning än nyhetsmedia. Det är bara Aftonbladet och Expressen i princip som är rikstäckande. TV borträknat.

/Freddo

greblleM skrev:
> Har anmält mig och betalat i torsdags om jag inte
> minns fel, men inte fått någon bekräftning. Är
> det någon som fått bekräftat att de INTE kom
> med? Hur tusan går detta till?

Enligt vasan på facebook ska alla som fått det första mailet och betalat få en plats.

> Enligt vasan på facebook ska alla som fått det
> första mailet och betalat få en plats.

Om man fick bekr.mail och inte betalt, kommer man med då?

Med det första mailet, betyder det "vi har tagit emot din anmälan..."-brevet? För där står att man ska få ett bekräftelse-mail inom några dagar.

greblleM skrev:
> Med det första mailet, betyder det "vi har tagit
> emot din anmälan..."-brevet? För där står att
> man ska få ett bekräftelse-mail inom några
> dagar.

På deras facebooksida stod det att det kunde ta en vecka, från måndag 26, innan alla fått bekräftelsemail.

Eftersom de manuellt behöver matcha betalning med anmälan och mata in det i systemet. Eftersom deras originalsystem kolapsade.

Citat från facebook

"Alla som anmält sig ska ha fått ett svarsmejl från Vasaloppet. Har man fått det och betalat avgiften så kommer vi på måndag (när listorna från pg kommer) att börja matcha anmälan med betalning. När detta är gjort mejlas bekräftelsen på att anmälan är komplett. Eftersom vi har 9000 anmälningar att mata in i registreringssystemet och lika många matchningar att göra, så kommer det att ta någon vecka innan alla fått bekräftelsen. Vasaloppet ber er att inte mejla och fråga när bekräftelsen kommer för då har vi ännu mera jobb med att besvara mejl också. Vi rapporterar hela tiden på vasaloppet.se och här på FB hur läget är. Samma sak gäller om någon uppgift i anmälan saknas eller blivit felaktig. Vi kontaktar, mejla inte några kompletteringar. Vi ber er om att ha tålamod. Tack på förhand."

fredrikw skrev:
> bra kombination, ingen direkt koll på läget och
> en massa förbättringsförslag. du kanske skulle
> ta kontakt med ett långlopp som du skulle kunna
> hjälpa istället för att sitta och anta en massa
> grejer mer eller mindre gripna ur luften?

Ja, nu börjar det likna amatörernas afton i lösa antaganden med sig själv som norm och rättesnöre... Så jag fortsätter men med MIG som utgångspunkt. Observera att inte heller jag kommer hänvisa till källor eller verkliga siffror eller något annat som kan kontrolleras eller verifieras. Jag är själv en glad amatör som cyklar några långlopp om året i motionsklass. Men jag känner inte igen mig i mycket av det fphotography skriver.

LLC-loppen växer och utvecklas. Fler deltagare. Lyssnar på deltagarnas åsikter och gör förbättringar från år till år. Både på banor och arrangemanget som helhet.

Jag tror att mycket av pengarna som loppen drar in går tillbaka till nästa års arrangemang. Jag har svårt att se vilken typ av marknadsföring till "rimlig" kostnad som skulle anses prisvärd. Jag har själv erfarenhet av att köpa annonser och det känns aldrig prisvärt.

Om jag startar långsamt och är längre bak i fältet i starten hör jag mer skrik som "fan har ni aldrig sett en stig förr" än om jag går ut hårdare. Även om trängseln är liknande. Och jag är inte snabbare än "nedre halvan av elitmotionärerna", tvärt om. Jag får intrycket att det är de som inte vet riktigt vad ett långlopp är som stressar och härjar. Tycker även att det avspeglas på forumet.

Har aldrig blivit nedlåtande bemött av funktionärer på ett långlopp. Trots att det går långsamt ibland. Tvärt om! Ju längre bak desto mer pepp, är min erfarenhet.

Ska själv cykla CV nästa år, vilket jag nog inte trott för en vecka sedan. Anledningen är min polare som precis är färdig med klassikern och tycker att allt som har med Vasan att göra är coolt. Han har precis sålt sin räcer och köpt en 29:er. Han har inte sett någon reklam utanför "Vasalöparen" vad jag vet, han har ingen aning om det är lätt eller svårt och han skiter i om det är "ett familje-arr". Familjen får nog inte följa med ändå... Däremot påstod han att det är "Sveriges längsta Mtb-lopp". ;-) Beror ju lite vad man jämför med...

Så här ser min verklighet ut fphotagraphy, nu kan du visa mig din. Igen. ;-)

Oj vad mycket trams jag skrev. Och ändå glömde jag det viktigaste. ;-)

Loppen i LLC arrangeras av eldsjälar i föreningarna. Får en känsla att de ofta brinner för sporten och "sitt lopp". Jag tror inte man ska ta för givet att de vill förändra sitt "lilla" lopp för att bli mer som CV. De är inte lata, de vill inte. De gillar sin bana och tycker att de tar hand om deltagarna på ett bra sätt! Tror jag...

fphotography skrev:
> Jo man kan ju se problem eller så kan man
> lösningar. Att man som arrangör inte vill växa
> av olika orsaker är ju en sak men att säga att
> det inte går är bara lathet. Att säga att CV
> enbart lever på sitt namn är att förminska all
> det jobb som ligger bakom det namnet. Dom blev
> väl knappast skitstora på en gång när de drog
> igång med skidor?

nä, men så hade de inte 30000 startade eller vad de har nu :D tror knappast de körde all den marknadsföring du snackar om från början.

>
> Det jag säger är att jag tror att många
> arrangörer skulle kunna dubblera sina startfält
> om de vill.

klart de skulle kunna, men det ä inte SÅ lätt som du verkar få det till.

>
> Mina idéer är för övrigt gratis att snappa upp
> här. I övrigt ser jag inte varför jag skulle
> engagera mig gratis hos en massa föreningar runt
> om i landet.

du kan väll gå med i en förening, o engagera dig där gratis, med sånt där. för det är ju det de flesta gör på långloppen i sverige :D

>
> Och allvarligt, Gary Fischer? Det är ju knappt
> att de unga cyklisterna vet vem han är och då
> tro att det skulle ha nyhetsvärde i svensk
> riksmedia är att vara lite väl nördig.

må så vara, men han ä fortfarande en ikon.inte alla unga heller som vet vem Tynell är, skulle jag säga det namnet på jobbet, tror jag att jag skulle få rätt många frågetecken :D men bara att loppet låg i stockholm, o att vi tjatade o verkligen var på alla stora dagstidningar, o tv, hjälpte föga.
>

> Många veckotidningar är större och har bättre
> täckning än nyhetsmedia. Det är bara
> Aftonbladet och Expressen i princip som är
> rikstäckande. TV borträknat.
>

tror fortfarande inte dessa drar särskilt mycket.

Freddie L skrev:
> Oj vad mycket trams jag skrev. Och ändå glömde
> jag det viktigaste. ;-)
>
> Loppen i LLC arrangeras av eldsjälar i
> föreningarna. Får en känsla att de ofta brinner
> för sporten och "sitt lopp". Jag tror inte man
> ska ta för givet att de vill förändra sitt
> "lilla" lopp för att bli mer som CV. De är inte
> lata, de vill inte. De gillar sin bana och tycker
> att de tar hand om deltagarna på ett bra sätt!
> Tror jag...

det har de nog rätt i. inte alla som vill ta bort skog, o lägga till grusväg o liknande, bara för att generera tusentals åkare.
Kul med din kompis som sa att det var sveriges längsta mtb lopp :D

en sak som ä riktigt bra med CV ä annars att de drar in mycket nytt folk i sporten :D

Ja vill man inte ha fler deltagare så är det väl inte så mycket att orda om. Jag har lite svårt att förstå varför annat än av funktionärsbrist. Men då behöver man ju inte tjura över att CV drar mycket folk och får mer medial täckning. Det framstår ju mest som ren avundsjuka.

Om det är så att LLC växer så är det mitt misstag. Men uppfattning efter att hängt här i några år är att det varit precis tvärtom. Ni som arrangerat borde ju ha koll på det.

Sedan kan Gary Fischer vara hur mycket ikon som helst. Han saknar helt nyhetsvärde i svensk media som inte riktar sig till cyklister. Det hade troligen funkat bättre med nån idol-, big brother, whatever-kändis om man vill locka dit riksmedia.

Martin Stenmark exponeras rätt flitigt i samband med Vasan och det är inte en slump.

I övrigt ser min verklighet ut som de flesta andras, bortsett från att jag trivs rätt bra med att starta från sista startled.

/Freddo

Vem äre som tjurar o klagar på cv? tror ingen gör det, det ända som sagts ä att de lever väldigt mycket på namn o sin enorma organisation från vinterloppet.men du kanske tror att om de inte skulle ha staben som jobbar heltid me sånt här, inte de ekonomiska förutsättningarna (som isig grundar sig på skidloppet), inte en uppbyggd funktionärsgrund att stå på o, inte namnet som knyter samman till ett stort o känt skidlopp, o sen varit placerad på annan plats, så skulle man lätt kunna dra dessa massor? att de har ett skidlopp för 30000 eller liknande, spelar inte in i sammanhanget? :D

angående media, när man servar det på ett guldfat, o de ändå inte är det minsta intresserad, så äre inte så lätt. men du verkar ha väldigt mycket erfarenhet o vet hure funkar :D o att det är SÅÅÅÅ lätt :D

angående att finnmarksturen en gång i tiden hade typ 2000 startande, cyklingen var en helt annan sak då än nu. åren efter toppnoteringarna var inte sämre lopp, inte sämre arrangerat eller nått sånt, ändå har deltagarantalet minskat. det är inte vad det var helt enkelt.

Senast ändrad:
Ja, jag har erfarenhet av media och jag har aldrig påstått att det är lätt. Att tro att man skulle kunna locka med Gary Fischer, det är att tro att det är lätt.

Angående CV har jag nog mest påstått att de lyckas tack vare ett kanonarrangemang och att de inte enbart marknadsför sig mot cykelnördar. Många arrangörer i LLC borde ha fullt möjliga ekonomiska förutsättningar att bygga upp större lopp om de vill och planerar långsiktigt.

Nånstans borde väl ändå arrangörer fundera över vart dom 7500 deltagare som skiljer mellan CV och LLC-loppen håller hus på just deras arrangemang? I synnerhet som många bansträckningar ligger betydligt vackrare än just CV. Man kanske inte kan ta emot 9000 som Vasan men runt två-tre känns ju inte omöjligt på lida och mörksuggan t ex. Efterhand man växer hittar man nog lösningar och man inte får hangups på alla möjliga problem man ser.

/Freddo

Det är knappast en slump att Roberto Vacchi körde CV. Vacchi har ju knappt gjort en Eurosportsändning sen dess utan att nämna något om cykelvasan. Där har ni bra marknadsföring. Landslagsskidåkare både utför (ex Maria PH) och plattförs (ex Ida Ingemarsdotter) körde dessutom. Har man inte tillräckligt kända profiler i sin egen sport så får man låna från andra sporter. Jag tror inte någon inbillar sig att dessa personer i god tid anmälde sig i jan/feb eller när det nu var som platserna tog slut.

Hade Zlatan cyklat Lida Loop så kan ni ger er fan på att det hade varit ett reportage i Sportnytt.

JT skrev:
> Hade Zlatan cyklat Lida Loop så kan ni ger er fan
> på att det hade varit ett reportage i Sportnytt.

Jag (en gammal räv) körde Finnmarksturen år 2000, med 2094 startande, mitt första LLC-lopp faktiskt!
Torgny Mogren körde också, en av Sveriges främsta längdskidåkare genom tiderna, för de som inte vet.

Gissa vem som blev intervjuad av speakern, det var inte jag :)

Klart att vi kan ha olika uppfattning i vad som är bra och dåligt, varför CV drar folk och andra lopp tvingas lägga ner. Men vi kommer aldrig från det faktum att cyklingen som motionsform just nu är otroligt het, så het att det är tjänstefel för andra långa MTB lopp att inte marknadsföra sig och/eller förändra sitt upplägg.

Jag som 34-årig nybörjare(har cyklat i snart 3år) har testat andra långlopp än CV och kan säga att dom är tyngre, jobbigare och säkert bättre MTB lopp än vad CV är. Men då CV siktar in sig på motionärerna och nybörjarna så kommer dom alltid att få mycket folk, om resultatet skulle bli att elitklassen och 3h motionärerna slutade cykla CV så fylls det lätt på med 7-8h cyklisterna.

Dessa otränade motionärer som cyklar vasan på 1/3 dygn skulle kanske inte klara Långa Billingeracet i Skövde eller Bockstensturen i Varberg, men dom 2000 först startande i CV som siktar på tider mellan 3 och 4 timmar på vasan skulle absolut klara dessa lopp, bara dom fick veta att loppen fanns.

Sen har CV saker som inget annat lopp kan mäta sig med, historian om Gurra, logistiken, ett inarbetat arrangemang för 15.000 pers och mycket mer.

Sen är det nog helt enkelt så att många inte tycker om terrängbitarna i LLC eller liknande lopp.
Här i Norge (grusvägsrallyloppens paradis) jobbar jag bland annat med träningsläger med "birkencyklisten" som målgrupp. Många av de som är med på träningslägren tränar en aning på stig för att de inte ska tappa för mycket på de få stigpartier som finns på tävlingarna. Men de har inget intresse alls av att cykla mer teknisk cykling, och de tycker inte om det.
Många av dessa är helt klart i elitmotionärskategorin. Så utöver de anledningar som nämns i andra inlägg så tror jag att just den enkla tekniska nivån drar folk i alla kategorier. Plus att cykelvasan även har insett att en av deras största målgrupper finns på den här sidan gränsen!

En sak som också utgör skillnad, som jag inte sett nämnas, är framförhållningen, som också diskuterades flitigt inför LLC 2011.

Några veckor innan anmälan till CV öppnade så var datumet klart för 2012 och anmälan öppnade som alla vet den 21 september.

När kommer datum vara klara för LLC 2012? Och när kommer man kunna anmäla sig? För mig är helt klart framförhållningen en viktig faktor. I och med att ett datum är klart för ett lopp så startar ju planeringen för nästa års tävlingssäsong.

Hur ska Sveriges mtb-cyklister kunna hitta ett alternativ till CV när det inte finns några datum?

Är det inte ett perfekt läge nu för LLC att "rida på vågen"?

"Missade du anmälan till Cykelvasan? Vi har sju alternativ till dig, av varierande längd och svårighet, på sju olika platser i landet - välkommen med din anmälan!"

ginnfilt skrev:
> En sak som också utgör skillnad, som jag inte
> sett nämnas, är framförhållningen, som också
> diskuterades flitigt inför LLC 2011.
>
> Några veckor innan anmälan till CV öppnade så
> var datumet klart för 2012 och anmälan öppnade
> som alla vet den 21 september.
>
> När kommer datum vara klara för LLC 2012? Och
> när kommer man kunna anmäla sig? För mig är
> helt klart framförhållningen en viktig faktor. I
> och med att ett datum är klart för ett lopp så
> startar ju planeringen för nästa års
> tävlingssäsong.
>
> Hur ska Sveriges mtb-cyklister kunna hitta ett
> alternativ till CV när det inte finns några
> datum?
>
> Är det inte ett perfekt läge nu för LLC att
> "rida på vågen"?
>
> "Missade du anmälan till Cykelvasan? Vi har sju
> alternativ till dig, av varierande längd och
> svårighet, på sju olika platser i landet -
> välkommen med din anmälan!"

+1

Följer debatten, och tycker det är intressant med alla analyser. Jag kan bara lägga in min egen del av detta för att ge en nyans.

Jag köpte min första mtb i vintras, och hade som kul mål att köra Cykelvasan, just för att det är en "Vasa", och därför pockade på min uppmärksamhet. Jag tog mig igenom på i sammanhanget långsamma 5:31, och hör och häpna, jag tyckte det var skitkul! Tyckte inte heller det var tekniskt svårt, men jag kanske är som norrmännen, uppskattar när det inte är så tekniskt, vad vet jag. Däremot som lönnfet nybörjarmotionär så var det rent fysiskt en ordentlig utmaning, och helnöjd att det gick vägen. En härlig cykling i skön miljö och kul med ett så stort och välorganiserat arrangemang. Skön fjälluft i Lindvallen ett par dagar och billigt boende med en polare toppade min upplevelse. Jag är en av dom som suktade efter dom 9000 platserna till nästa år, och har fått bekräftelse.

Nog om det. Jag har googlat lite om LLC också, för visst vore det kul att köra något annat med. Men här kommer ett litet problem från min verklighet. Jag är inte särskilt tekniskt erfaren på mtb, och är "orolig" för hur svårkörda vissa lopp är. Jag skulle vilja ha en översikt på LLC som belyser hur tekniska loppen är, vad som är karaktären på åkningen för varje lopp helt enkelt. Det finns säkert någonstans på nätet eller kanske t.o.m. på Happy, men jag har inte hittat det. Någon som har koll?

/Putteman

Jag kan rekommendera lida loop de två första slingorna. Sista har jag inte kört. Mer tekniskt än Vasan men helt hanterbart. Likaså mörksuggan halva distansen. Inte särskilt tekniskt men backarna tar ut sin rätt.

Mvh
Freddo
Som cyklade Vasan på 5.28 förra året.

Är det någon som fått bekräftelse på att ni kommit med? Förrutom första mailet med Tack för din anmälan.

Långloppscupen är inte så svår tekniskt. Alla kan genomföra loppen även om vissa får kliva av och springa med cykeln vid något eller några tillfällen i värsta fall, värre är det inte. CV framgånger bygger nog mycket på sveriges bästa varumärke i "Vasaloppet". Sedan är deras marknadsföring överlägsen nästan alla i motionsbranschen. Flera årsansanställda som jobbar med olika arrangemang på olika årstider men på samma anläggning, klart smart upplägg måste jag säga.

JT skrev:
> Jag ser fram emot när även Vansbrosimmet börjar
> arra cykellopp.

Nu när de fegat ur och börjat tillåta våtdräkt kanske de även släppt på förbudet att simma med en cykel.

Frågan är hur länge det dröjer innan Vätternrundan gör comeback med ett "MTB-lopp"?
Det suger väl nu i deras kassakista, när de ser att det inte behövs någon riktig MTB-terräng, utan att det räcker med att sno ihop några mil med grus o skogsvägar för att fixa ett lopp.

/S

mir skrev:
> Är det någon som fått bekräftelse på att ni
> kommit med? Förrutom första mailet med Tack för
> din anmälan.

Jag väntar också på det där bekräftelsemailet...

peranders skrev:
> mir skrev:
> > Är det någon som fått bekräftelse på att ni
> > kommit med? Förrutom första mailet med Tack för
> > din anmälan.
>
> Jag väntar också på det där
> bekräftelsemailet...

Jag har inte heller fått något

Har lite svårt att förstå de upprörda känslor som finns bland en del här på Happy ang CV. Alla vi cykelnördar borde vara glada för att motionscykling i allmänhet och MTB-hojandet i synnerhet har blivit så populärt i och med CV. De flesta som hänger här är väl glada motionärer som gillar att cykla, gärna ihop med andra. Gnället om långsamma, lönnfeta motionärer, grusvägar och för lite utmaning är tråkigt att läsa. Själv har jag kört de tre tidigare CV på runt fyra timmar och är nöjd med det.

De som tävlar i elitklass löser nog sina problem själva.
Jag hoppas på ett uppsving för MTB-lopp igen och tänker fortsätta köra LL-cupens lopp i motionsklass i lagom tempo. Inte för att vinna utan för njuta av MTB-hojandet!

Väntar oxå på bekräftelsemejlet förresten...

När skall ni släppa CVs vara eller inte vara, det är ett faktum att det är succé? Dessutom är det en kul tävling med bra stämning. Lite av ett tempolopp på MTB, med klungkörning.

När skall vi börja diskutera strategi, träningsläger och SUB3-grupper? Det är ju trots allt tävling.

Jag har fått mitt bekräftelsemail förresten...

Jag tror inte det är särskilt många (är det ens någon?) som gnäller över att CV finns. Det som diskuteras är väl snarare vad som gjort det till en succé och vad andra lopp har att lära av CV? Det finns uppenbarligen underlag för att få cykelsporten att växa, hur får man detta att smitta av sig på fler lopp? CV gör uppenbarligen något som de andra loppen inte gör.

Fick mitt "bekräftelsemail" idag vid tre-rycket :-)
Det enda dom missade var att jag ville hämta nummerlappen i Mora, men det kanske man kan ändra på under dom tio månaderna!

Fick mitt mail idag med. Hade anmält mig till tävling men enligt seedningen på årets resultat så kvala jag inte in. verkar bli led 5 för mig, vilket iofs inte gör så mycket. hade dock vart skoj att köra tävling. Får väl försöka seeda upp mig på lida och mörksuggan i sommar. Frågan är väl bara om man byta till tävling då eller om det är fullt? får maila och fråga när det lugnar ner sig lite på kansliet.

JT skrev:
> Jag tror inte det är särskilt många (är det
> ens någon?) som gnäller över att CV finns. Det
> som diskuteras är väl snarare vad som gjort det
> till en succé och vad andra lopp har att lära av
> CV? Det finns uppenbarligen underlag för att få
> cykelsporten att växa, hur får man detta att
> smitta av sig på fler lopp? CV gör uppenbarligen
> något som de andra loppen inte gör.

+1

/Freddo

Nu har jag fått bekräftelsemail att min anmälan är mottagen inkl betalning utförd/registrerad.

Jag hamnade dock i startled 4, även fast jag seedade mig till startled 2 genom årets deltagande i cykelvasan

greblleM skrev:
> STIZZE, när skickade du din anmälan? Jag tyckte
> att jag var i någorlunda god tid men har inte
> fått höra något än. =/

Jag skickade mitt mail kl 16:42 den 21 september, betalning gjorde jag samtidigt

Ingen som reflekterar över att cykelvasan är ett svartrajs;-) skulle vara kul att höra SCFs åsikt i denna fråga eller så är dom vettiga nog att skita i vilket då det är första gången på många som MTB-tävlande utvecklas på rätt håll.....

Anmälde mig till tävling, såg nu att de ändrat seedningstiderna. Körde 2010 på 3.32.09, nu är för att köra i startled 4 3.31.47. Hamnar man då i motion om man ej seedar upp sig via långloppscupen. Om jag skulle kört i år hade jag hamnat i startled 3 efter mitt lopp på Ränneslättsturen. Känns lite surt att ej ens platsa i startled 4 nästa år.

Senast ändrad:
Tur kanske att jag inte hann anmäla mig. Gillar man att cykla grusväg i Sälenfjällen kan jag rekomendera Aim Challenge.

Får bli Ceres Challenge istället för Cykelvasan. Same same, but veeery different.

//Erik

Tillbaka
Topp