Cykla alla gator i min stad

scott730plus

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle cykla alla gator i min stad.. Men funderar vilken karta som lämpar sig bäst för det

Kommer givetvis inte ta alla gator på en dag så skulle vilja ha förslag på hur jag bygger ihop alla gator eftersom så jag kan planera hur jag ska åka osv

Hade ju varit smidigt att kunna importera allt till Google maps typ?

Det givna svaret.

Då kan du "tävla" i det till och med.

Du kan exportera ut en karta med körda och okörda vägar på. Sen är det bara att plöja på!

Screenshot_20210323-230405_Chrome.jpg

Senast ändrad:
Tänkte jag skulle cykla alla gator i min stad.. Men funderar vilken karta som lämpar sig bäst för det

Kommer givetvis inte ta alla gator på en dag så skulle vilja ha förslag på hur jag bygger ihop alla gator eftersom så jag kan planera hur jag ska åka osv

Hade ju varit smidigt att kunna importera allt till Google maps typ?
Lättast om du vill ha navigering med mobilen när du är ute borde väl vara typ Komoot eller liknade.
Lägg en kväll på att göra lite olika rutter och sen är det bara ut och ta en rutt i taget tills du är klar.
Kul idé föresten. Har funderat på samma för att få lite lokalkännedom

Det givna svaret.

Då kan du "tävla" i det till och med.

Du kan exportera ut en karta med körda och okörda vägar på. Sen är det bara att plöja på!

Visa bilaga 477308

Känner mig 100 år gammal.. Startar jag bara wanderer appen när jag då ska ut och cykla och då registrerar den min tur?
Förstår inte kopplingen till strava?

Berätta gärna hur du går tillväga när du kör med det här programmet

Känner mig 100 år gammal.. Startar jag bara wanderer appen när jag då ska ut och cykla och då registrerar den min tur?
Förstår inte kopplingen till strava?

Berätta gärna hur du går tillväga när du kör med det här programmet
Man ger wandrer tillgång till stravadata, sen räknar den ut hur stor del av kommunen du cyklat genom.

Kommer ju ta lika lång tid att planera rutten som att cykla den, för inte finns det något progg för det? (Om man nu vill ha kortast möjliga rutt)

Att trampa runt på gator i bostadsområden är inte direkt det som jag typiskt uppskattar med cykling så jag passar nog på denna galenskap. Annars har den något lite tilltalande i sig från ett mer teoretiskt perspektiv, i synnerhet när man blandar in konceptet kortaste väg.

Att trampa runt på gator i bostadsområden är inte direkt det som jag typiskt uppskattar med cykling så jag passar nog på denna galenskap. Annars har den något lite tilltalande i sig från ett mer teoretiskt perspektiv, i synnerhet när man blandar in konceptet kortaste väg.
Mmm, jag tyckte det lät lockande som en kul grej, ändå till jag igår satt på plotaroute.com och försökte täcka in min lilla håla på smartaste och kortaste sätt... Blev galen och gick ner i garaget och bytte däck istället :-)

Det är en grej. Det roliga här är inte cyklingen utan själva processen.

Det är en grej. Det roliga här är inte cyklingen utan själva processen.
Hm, processen är väl att planera och cykla!? Och rimligen är cyklandet en relativt stor del av tiden.

Har inget problem att man gör det om det gör en glad på något sätt. Jag tror dock inte det skulle göra mig gladare så jag avstår.

Hm, processen är väl att planera och cykla!? Och rimligen är cyklandet en relativt stor del av tiden.

Har inget problem att man gör det om det gör en glad på något sätt. Jag tror dock inte det skulle göra mig gladare så jag avstår.

Det finns många trevliga vägar i en kommun också och faktum är att jag har hittat en del mysiga grusvägar när jag varit ute och "penselmålat" tidigare ocyklade vägar. Bostadsområden är väl lite mää kanske....

Med både Wandrer och Strava premium går det nu att skapa rutter i Stravas ruttplanerare baserat på ocyklade vägar. Vet inte riktigt hur det funkar om en bara vill hålla sig inom en stad eftersom jag inte har premiumkonto, men det kan vara värt att kolla upp.

Jag kör och gillar wandrer
Men det verkar verkligen vara så få som faktiskt "deltar".
Varför?
Verkar ju finnas hur mycket cyklister som helst...
Är det för okänt? Eller vad är anledningen.

Lämpar sig ju ypperligt för alla gruscyklar å gravelistas.

Senast ändrad:
Jag hade ett liknande projekt för ett par år sedan, men jag är lite korkad så jag använde papperskartor och blyertspenna. Tack för uppdateringen!

Tillbaka
Topp