Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I mitt tycke så är ni MTB cyklister ett hårdare släkte än oss asfalt nötare.Mkjobb sa:Phuu varmt idag !
Såg ditt inlägg först nu.Ronde sa:Nån som ut och köra landsväg denna veckan med bahia Feliz som utgångspunkt?
Vilken storlek behöver du? Jag har en 60cm över ?. Canondale SuperSix. 50/34 11/32. Skicka PM om du blir sugen så löser vi logistiken?Ronde sa:Hej! Har ej hyrt cykel ännu så kan tyvärr inte i morgon. Hur ser det fre eller lördag? Mvh
Ja för vist är det ”Ronde” från Småland på bilden? Han till höger fick nog lite tipps av Ronde hur han ska bli en bättre klättrare?Paul D sa:Ronde o Cavendish fikar på bageriet i St Lucia ?
Ronde sa:Nån som ut och köra landsväg denna veckan med bahia Feliz som utgångspunkt?
Paul D sa:Ronde o Cavendish fikar på bageriet i St Lucia ?
Paul D sa:Ronde o Cavendish fikar på bageriet i St Lucia ?
Nej faktiskt inte. Det har sina fördelar att inte ha Strava. Rondes telefonnummer har jag I Alla fall o han skickade bildbeviset här ovan på att jag låg före honom in i St Lucia. (enda gången......men det syns inte på bilden).Manurhin2 sa:Paul D sa:Ronde o Cavendish fikar på bageriet i St Lucia ?
Fränt , frågade dom efter din autograf ?
Ja vist är det för dåligt!!!GoranS sa:Omkörd av en spurtare uppför? Nä, sånt duger inte. Dags för lite HTFU! ;-)
Paul D sa:Snyggt Norenfalk!!
Du kom alltså från Bahia Feliz,
El Doctoral till St Lucia på Luciadagen. Det kan förklara din kramp. Blåste ovanligt kraftig motvind efter kustvägen (GC500) den dagen. Vi hade det dessto lättare sista biten hem? men tvingades hålla igen ner mot kusten för att inte blåsa av vägen där det var kantvind.
Manurhin2 sa:Film ja , får mig osökt att tänka på min film uppför Vott .
Med kameran på styret och min lusfart/ vinglande blir man illamående efter några sekunder av att titta .
Smart placering av kameran , går det sakta uppför så är nog kroppen alternativt fast ställe på cykeln att föredra .
Hur lång var den ungefär? Har du en gpx?Mkjobb sa:Körde en supperfin led idag , den börjar bakom reningsverket i San Agustin och slutar vid lidl Lätt att hitta / följa. Det är Calima just nu så man skall undvika att bli alltför andfådd .
emilh sa:Tror segmentet heter Serenity Climb.
nisseson sa:emilh sa:Tror segmentet heter Serenity Climb.
"Testbacken": https://www.strava.com/segments/2976759
Tack Emilh!nisseson sa:emilh sa:Tror segmentet heter Serenity Climb.
"Testbacken": https://www.strava.com/segments/2976759
Helt rätt. Toppen mäter 1949möh. Tror ingen av läsarna varit upp dit med racer ?GoranS sa:Ah, lite cykling på norra halvan - härligt! Fast jag undrar om inte toppen ligger högre än 1858 möh. Toppen ligger väl ca 100 höjdmeter högre, men man kommer ju inte riktigt upp till högsta punkten, men någonstans 1940-1950 möh brode det väl vara!?
Paul D sa:Helt rätt. Toppen mäter 1949möh. Tror ingen av läsarna varit upp dit med racer ?GoranS sa:Ah, lite cykling på norra halvan - härligt! Fast jag undrar om inte toppen ligger högre än 1858 möh. Toppen ligger väl ca 100 höjdmeter högre, men man kommer ju inte riktigt upp till högsta punkten, men någonstans 1940-1950 möh brode det väl vara!?
”Toppenkillen” med sin vita bil, dit vi klättrade, håller till ca 100m längre ner.
Altså en klättring på ca 1000 m från Sankta Brigida.
Toppenkillens bil kan skymtas redan före innan man når San Bartolome om man vet vart man ska kika
aland33 sa:Någon annan som kommer att vara på GC (Maspalomas) runt v4 & v5?
Har inte cyklat tidigare på holmen och kommer gärna med på tur med någon. :-)
De löser vi? Hemma på semester nu ?aland33 sa:Någon annan som kommer att vara på GC (Maspalomas) runt v4 & v5?
Har inte cyklat tidigare på holmen och kommer gärna med på tur med någon. :-)
Sambal Oelek sa:Hyrde bil och körde runt lite. Observerade två riktigt fräcka vägar som nog är finfina att cykla på. På norra delen av ön.
GC200 längs (nordvästra) kusten. Episka klippväggar här. Man får passa på tidigt innan biltrafiken kommit igång bara för det är rätt mkt trafik.