CykelUlf_42
Aktiv medlem
Cykla Gran Canaria (Kanarieöarna) :)
Förstår att ni med fina kolfibercyklar kan flyga men min är i aluminium så kommer tyvärr inte igenom security tror jag…
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kul!Förstår att ni med fina kolfibercyklar kan flyga men min är i aluminium så kommer tyvärr inte igenom security tror jag…
Jag har flugit med stålcykel... eller ja, till GC var det med hjälp av flygplan också...Förstår att ni med fina kolfibercyklar kan flyga men min är i aluminium så kommer tyvärr inte igenom security tror jag…
Planet är också till stora delar aluminium och har gått igenom många security checks så det ska nog gå bra.Förstår att ni med fina kolfibercyklar kan flyga men min är i aluminium så kommer tyvärr inte igenom security tror jag…
Aldrig hört det ska vara problem att ta med sig metallföremål i incheckat bagage.Förstår att ni med fina kolfibercyklar kan flyga men min är i aluminium så kommer tyvärr inte igenom security tror jag…
Så kan det vara. Kanske inte syns på röntgen heller så att det inte kommer upp för diskussion.Sen beror det nog på vad det är för batterier. Batteri till elväxlar har aldrig varit ngt problem för mig.
Äntligen!!Godkjenner bygging av tunnel mellom Puerto de Mogán og Taurito
Gran Canarias kommisjon for kulturarv har godkjent byggingen av en lenge etterlengtet tunnel på kystvei GC-500 mellom Puerto de Mogán og Taurito på Gran Canaria
/Canariajournalen.no
Håller med.Äntligen!!
Asfalten mellan Ayacata och Pico är ju hemsk. Uppför går ju an men utför är en pina, även med 28 mm däck och lågt tryck. Det är en gnutta bättre mellan S Bart och Ayacata men lite ny asfalt även där vore ju inte fel. 10EUR vore det ju lätt värt!Håller med.
Tiden från nu till byggstart ????
Manana manana
Vet inte om pengarna finns.
Tror dessutom de behöver boka upp bergsborr utrustning som de själva inte har.
Vill minnas att Norsk utrustning nämnts.
Skulle själv som cyklist kunna lägga 10€ på tunnel och 10€ på ny asfalt hela vägen VOTT förutsatt att vi är många som gör samma.
Ooooups. Höll på att glömma en tia € för ny beläggning San Bartolome - Pico
Du får hyra en specialized roúbaix nästa gång. Jag kör på en sån och det är grymt skönt på de sämre partierna. Tror det kommer vara enklare än att övertyga det lokala vägverket att de ska asfaltera om :-)Asfalten mellan Ayacata och Pico är ju hemsk. Uppför går ju an men utför är en pina, även med 28 mm däck och lågt tryck. Det är en gnutta bättre mellan S Bart och Ayacata men lite ny asfalt även där vore ju inte fel. 10EUR vore det ju lätt värt!
Sagt det tidigare.Asfalten mellan Ayacata och Pico är ju hemsk. Uppför går ju an men utför är en pina, även med 28 mm däck och lågt tryck. Det är en gnutta bättre mellan S Bart och Ayacata men lite ny asfalt även där vore ju inte fel. 10EUR vore det ju lätt värt!
Gött, sista(enda) gången jag körde ner där var det crossbana?Sagt det tidigare.
”När jag har tid kör jag hellre ner via GC130 till Telde eller viker av tidigare ner till Ingenio. Nylagd asfalt” ?
Ja den har varit fruktansvärd länge MEN NU är den desto bättreGött, sista(enda) gången jag körde ner där var det crossbana?
Backintervaller Ingenio-Cazadores?Sagt det tidigare.
”När jag har tid kör jag hellre ner via GC130 till Telde eller viker av tidigare ner till Ingenio. Nylagd asfalt” ?
Kommer troligen göra mera ont närmaste dagarna.Bröt ett revben när jag surfade i förrgår. Nån som provat att cykla med brutet revben? Jag känner inget i vissa lägen och ibland känns det som jag får en kniv i sidan. Är inte sugen på att skippa cykling för resten av GC semestern...
Backintervaller Ingenio-Cazadores?
Tack för tipsen. Det är lite bättre nu (dag 5). Fick hjälp på apoteket med några piller som är som voltaren fast starkare. Har dock för ont för fysisk aktivitet ännu. Var och körde vågsurf i PdI och kraschade in i några stenarKommer troligen göra mera ont närmaste dagarna.
Om din mage tål så knapra typ Ipren, Naprosyn eller liknande tre gånger/dag
Kombinera med Alvedon (paracetamol) 1000mg (1g) fyra gånger/dag.
Ovanstående gäller om smärtan omöjliggör cykling.
Ipren eller Naprosyn är det viktigaste.
Försök att känna efter om revbenet är helt av. TROR det då kan finnas viss risk att orsaka hål i lungsäcken.
Googla på behandling av revbensfraktur.
Var det vågsurfing eller windsurfing?
Kan bli jobbigt att få upp pulsen utför, i alla fall under lite längre tid.Utför..... inga problem. ?
OoooupsTack för tipsen. Det är lite bättre nu (dag 5). Fick hjälp på apoteket med några piller som är som voltaren fast starkare. Har dock för ont för fysisk aktivitet ännu. Var och körde vågsurf i PdI och kraschade in i några stenar
Jag har uppfattat det som att Voltaren(Diklofenak) sänker immunförsvaret.Ooooups
Voltaren är effektivt mot smärta.
MEN vill minnas att det har förknippats med fotbollsspelares hjärtbesvär under pågående match. (De har ju som ni sett oftast VÄLDIGT ont jämf cyklister)
Kör defensivt (om du kör) och var uppmärksam på infektionssymtom som tabletterna kan kamouflera.
Eller menade hon att mätaren sa att någon sorts medelvärdesbildad lutning över ett kortare parti där hon precis befann sig var 9%?
Syntes inte på dig att du upplevde VOTT som jobbig. ?Oklart, men hon är youtuber och överdriver kanske en aning. "aldrig mer" och sen, "hmm tre gånger är kanske bra"
Eftersom jag har cyklat den och tyckte att den var jobbig, men inte dödlig, gillar jag ju att se sådant där den beskrivs som "aldrig mer". Det får ju mig att känna mig lite starkare än vad jag är ?
Jag vet, lågt.
Men jag gillar hennes videos, relativt ny långdistansare, liksom jag.
Dålig koll och vanligt tjat för följare.Men vad säger hon med start runt 1.34? "An 8 km climb averaging 9%"? Längden kan väl kanske stämma men snittlutningen är inte i närheten av 9%. Med tanke på höjden på passet skulle klättringen i så fall starta runt 100 meter under havsnivån.
Verkar blåst på bra med stormen Hermine
Eller menade hon att mätaren sa att någon sorts medelvärdesbildad lutning över ett kortare parti där hon precis befann sig var 9%?
Var försiktig ffa nerför om du inte åkt samma väg uppför, mycket sten rasar ut vid regn.Är på plats sedan några dagar. Kan säga att de första två cykeldagarna regnade bort och nu inatt lite cyklon på det. Får väl se om det finns några vägar kvar imorn ;)
Hoppas du får lite fin cykling också. Var som sagt försiktig med nedrasade stenar.Är på plats sedan några dagar. Kan säga att de första två cykeldagarna regnade bort och nu inatt lite cyklon på det. Får väl se om det finns några vägar kvar imorn ;)
Var försiktig ffa nerför om du inte åkt samma väg uppför, mycket sten rasar ut vid regn.
Tack! Ska vara försiktig. De kraftiga vindarna verkar i alla fall ha uteblivit under natten men regnet har fortsatt vräka ner.Hoppas du får lite fin cykling också. Var som sagt försiktig med nedrasade stenar.
Jag kör bara landsväg men håller lite koll på vägar under tiden jag är här. Regnet har ju som sagt fört med sig en hel del lera som man kan se på bilden nedan från San Agustin imorse.Åker ner för lite grus- o asfaltcykling den 24/11, så man undrar ju hur vägarna har klarat sig. Särskilt gruset. Flera år sedan kom jag ner efter kraftiga regn och grusvägarna var delvis fördärvade av att regnet skapat djupa diken tvärs över vägen och en hel del ras och det finare materialet var bortspolat. Men en cykel är ju lätt att bära över medan mc o bilar fick vända. På vägen ner från Ayaguares hade de små rännilarna i svackor på vägen förvandlats till halvmeter djupa bäckar. Bara att hoppas att vägarna fixats till innan vi flyger ner.