Cykla i Skarpnäck?

Simpanovic

Ny medlem
Cykla i Skarpnäck?
Jaha, ser ut som att jag kommer flytta till Skarpnäck...

Har egentligen ingen koll på området annat än att arkitekturen inte är från min favoritepok. Men "valet" kändes ändå helt OK med tanke på den relativa närheten till Nackareservat, Sickla, Hellas och allt det där som jag så länge tänkt att utforska. Att ta sig ut i skogen kommer således bli en smula lättare...

Men frågan är om någon har bra tips på de där korta snabba efter-jobbet-rundorna-på-vardagskvällar? Känner jag mig själv rätt kommer jag inte palla cykla för långt till det roliga börjar en trött torsdagskväll. Har för mig att någon i någon tråd nämnde något om en stig runt sjön Flaten t.ex?
Vartåt skall man sikta i Skarpnäckstrakten för att få lite rolig skog helt enkelt? Två år sedan förstaköpet anser jag mig fortfarande vara nybörjare, kan ju nämnas också.

Senast redigerad av en moderator:
Cykla i Skarpnäck?
Som du själv kommit fram till har du valt att bosätta dig i direkt anslutning till Hellasskogen. Man måste inte börja sina turer från HBB. Fem/tio minuter hemifrån kommer du ut på Ulvsjöslingan.

Edit: Se till att låsa in cykeln ordentligt bara, eftersom det lär finnas en del element med långa fingrar i området.

Senast redigerad av en moderator:
Cykla i Skarpnäck?
Jodå, som singel kommer den äntligen få bo i lägenheten.

Ja själva frågan var ju vad man gör om man inte pallrar sig till HBB. Har mest kollat kartor på hitta.se etc, men saker med ordet "slinga" i gillar man ju.

Cykla i Skarpnäck?
Klockrent! Skogen runt husknuten. Natur åt nästan alla håll. Hellaskog, erstaviksskog och flatenskog. Som Stumpy sa, 5-10 minuter så är du på ulvsjöslingan.. Men det finns roliga stigar så fort du kommer bort från bostadsområdet.

Cykla i Skarpnäck?
Du får knyta lite skarpnäck-kontakter via tisdagsrajderna framöver, finns flera st som bor i närheten av skarpnäck och många av turerna går ju i närområdet så du lär dig snabbt!

Cykla i Skarpnäck?
Det är ju just nära till hellas,erstavik och flaten. Och pendlar du med cx så är det bara lägga på en flaten runda med fint kvällsdopp på vägen hem på sommarhalvåret. Jag kör även en morgonrunda via skarpnäck-äventyrsbanan sen in till stan. De jag har känt som bott där har trivs bra.

Cykla i Skarpnäck?
Låter galant Black planet! Måste bara skaffa den CX:en först :) Utan sambo blir det ju avsevärt lättare!
Eller så gör jag något nytt fulbygge av min jämrans Miyata. Slicks kanske, så vips blir den pendlar- och badhoj!

Cykla i Skarpnäck?
Välkommen till Skarpnäck!

Hör av dig när du är sugen på lite cykling.
Vi kanske kan starta en Torsdagsrajd-tradition med start från Skarpnäcks skate-plaza?
Är lite trött på att behöva cykla till HBB hela tiden :-)
/Rickard

Cykla i Skarpnäck?
Finns som sagt många möjligheter till all typ av cykling i Skarpnäck med stigar precis utanför stugknuten. Har sett dirtjumps på andra sidan Tyresövägen. Och så fort snön smält och vägarna blir sopade ser man väldigt många på racer som cyklar förbi längs gamla Tyresövägen. Har inte utforskat så många stigar själv. Brukar mest cykla över till Hellas från Skarpnäck. Inte teknisk på något sätt, men skönt flowig på sina ställen då det är en anlagd stig som ansluter till gula spåret i Hellas.
Torsdagsraid från skate-plazanlåter som en bra ide.

//John

Cykla i Skarpnäck?
Flaten e ju närmast. annarse detju skogen mellan älta och skarpnäck. Hellas är längre än vad man kan tr från skarpnäck. Har ju bott i bagis i typ 10 år;)

Tillbaka
Topp