Cykla landsväg nu ?

Cykla landsväg nu ?
Pfaff sa:
Torra, rena vägar, nästan vindstilla, mycket moln och råkallt. Det går alldeles utmärkt att köra i västra Skåne.

Kul. Jag hade tänkt köra i helgen. Först var det minus massor och idag kom det snö. Borde plockat ut den andra cykeln på en tur, men jag hittade inte min HTFU, så därför skyller jag på trasiga knän.
Funderar istället på att ta en tur i morgon efter jobbet. Garanterat krävs det HTFU då, så jag hoppas att den kommer tillrätta.

Cykla landsväg nu ?
Pfaff sa:
Torra, rena vägar, nästan vindstilla, mycket moln och råkallt. Det går alldeles utmärkt att köra i västra Skåne.

Råkallt? Landskrona checking in, det är ju plusgrader här! Eller åtminstone inte minus. Jag har kört 40 mil på landsväg i år redan (vilket kanske inte verkar så mycket men med tanke på att jag cyklade totalt 250 mil förra året så är jag på god väg att slå det redan...). När det var fem minus och 10 m/s motvind var det rejält kallt men annars är det inte så farligt. Eller?

Cykla landsväg nu ?
Det var lite jävligt att cykla när det var -23, nu är det rena drömmen. Sol och inte lager på lager samt dubbfritt. Lite kyliga vindar kanske.

Cykla landsväg nu ?
GustafH sa:
Pfaff sa:

Råkallt? Landskrona checking in, det är ju plusgrader här! Eller åtminstone inte minus. Jag har kört 40 mil på landsväg i år redan (vilket kanske inte verkar så mycket men med tanke på att jag cyklade totalt 250 mil förra året så är jag på god väg att slå det redan...). När det var fem minus och 10 m/s motvind var det rejält kallt men annars är det inte så farligt. Eller?

Råkallt = någon plusgrad och jättefuktig luft.
Man ska kanske vara infödd skåning för att uppskatta det. Jag hör inte dit.

Cykla landsväg nu ?
Pfaff sa:
GustafH sa:
Pfaff sa:

Du är inte riktig skåning va? Råkallt = några minusgrader och dimma, gärna även lite gödsellukt i luften.

Cykla landsväg nu ?
me.I.am sa:
Pfaff sa:
GustafH sa:
Pfaff sa:

Du är inte riktig skåning va? Råkallt = några minusgrader och dimma, gärna även lite gödsellukt i luften.

+1

Cykla landsväg nu ?
Arsozath sa:
CW sa:
Arsozath sa:
Det var lite jävligt att cykla när det var -23, nu är det rena drömmen. Sol och inte lager på lager samt dubbfritt. Lite kyliga vindar kanske.
Ja för er i norr så är det väl ett tag kvar...

Norra Småland ja :)

Norra? Vadå? Det finns väl inget som heter Södra småland. Allt norr om Hallandsåsen är Norrland :p

Hmm..vänta nu här.... Det skulle ju innebära att jag skall cykla till Norrland i kväll...?

Senast ändrad:
Cykla landsväg nu ?
Har redan kört en del Räcer-turer i Stockholm Norrort nu, very coolt! Torrt och fint nästan överallt, ganska mkt grus kvar, men ibland är det tom sopat ! Kör med kanttrådsdäck för säkerhets skull !!

På en del ställen så finns det små 3-4 meters is-partier kvar, bara att gasa på och köra rakt över ! Har även stött på ett fåtal knöggliga is-partier där jag hoppat av och promenerat kanske 20 m..

Riktigt Nice, Sol, fint väder, några plusgrader, snö & is här och var !! Crisp and Nice - Trying to get back in shape like last year !! Men ibland lite kallt om fötterna...

Cykla landsväg nu ?
Blev en liten mini #HTFU i kväll.

Genom skogen, i mörkret på snöiga vägar.

Skarmavbild2016-02-29kl.20.36.18.png

Ont i knäet nu :(

Tillbaka
Topp