Cykla med hjärtsvikt

DondaDan

Aktiv medlem
Cykla med hjärtsvikt
Hej! Har drabbats av hjärtsvikt och är ordinerad vila, ingen pulshöjande aktivitet som ger över 115 slag/min. Ingen cykling till en början. Gå till affären… där ligger ribban nu. Någon som har erfarenhet av detta? När fick cykeln komma ut igen? Har börjat leka med tanken på elcykel. Finns en Yamaha wabash i rätt storlek hos den lokala Yamaha-handlaren. Vet någon nåt om den? Verkar trevlig det jag hittar, cykeln alltså. Detta är bara treveckor gammalt , så jag håller på landar i att vara ”sjuk”. Mycket materialvård blir det?

Cykla med hjärtsvikt
Läbbigt

Elcykel låter vettigt för att komma ut men annan träning av alla kroppens muskler också.

Personligen skulle jag låta pumpen vila också.
Antar att den har fått stryk.

Cykla med hjärtsvikt
Jag har inget att bidra med när det gäller cykeln, men vill bara dela med mig av att den jag cyklar mest tillsammans med cyklar elcykel (Crescent Elina) pga hjärtsvikt. Så det kan absolut vara det som förlänger cykellivet :)

Varje persons situation är nog mer eller mindre unik, så jag skulle ta det försiktigt och se till att följa läkarens rekommendationer.

Cykla med hjärtsvikt
Tack för input. Nu gör jag inget. Utom slösurfar och drömmer om cykel. Tränar på att ha tråkigt. Måste bara få drömma lite..?

Cykla med hjärtsvikt
Har inte riktigt samma problem som dig men har dock haft problem med förmaksflimmer. Skaffa elcykel är givet - du ska inte sluta röra på dig - tvärtom, men du måste se till att hålla pulsen nere. HR-monitor och en elcykel så kan du ge dig ut och cykla utan risk för att överbelasta ditt hjärta - du väljer hur tungt det ska gå. Var noga med din medicin och fortsätt cykla.

Cykla med hjärtsvikt
Fick diagnosen för sex år sedan och kom upp på cykeln ganska fort. Lyssna på din läkare och lyssna på ditt hjärta, en bra pulsmätare är guld värd. Ta inte i för kung och fosterland och framförallt strunta inte i din medicin, det kan gå mycket illa. Själv kör jag på en lätt, lättdriven landsvägscykel, el-cykel nja jag är ju fortfarande ung inte åttio fyllda

Tillbaka
Topp