Cyklande statist till långfilm

erik_mss

Ny medlem
Hej! Jag letar efter en statist tills nu på fredag för inspelning i Mölndal! Behöver en man mellan 18 och 50 som är tillgänglig hela dagen och kan ta med egen cykel samt cykelkläder. "Typen" av cykel och kläder ska vara motion/landsväg.

Söker också en tjej eller kille mellan 13 och 18 år för en teknisk repetition imorgon. Där spelar det ingen roll vilken typ av cykel och kläder du har.

Ersättningen ligger på 300 kr och lunch om man är med hela dagen.

Är du intresserad går det bra att maila till statistmss@gmail.com

Filmen heter "My Skinny Sister", läs mer här: http://www.svd.se/kultur/3571464.svd

Vänliga hälsningar, Erik Lövoll,
statistavdelningen
Tangy AB

Jag förstår att folk ställer upp för att de tycker att det är roligt, men 37kr i timmen känns skrattretande lågt. Roligt att få en liten insikt i arbetsmiljön för en statist...

Ähh sluta gnälla jag hade lätt ställt upp om det inte vore för att jag bor på Sveriges framsida i Stockholm. Seså anmäl er nu, chansen att få vara med på film är begränsad.

Om "chansen" är att synas fyra suddiga sekunder i en film kan det ju kvitta. Hade ju hellre tagit ett knippe trisslotter, då hade man ju faktiskt haft en riktig chans att få ut något av det.

Är folk verkligen så kåta på att synas i media att man hoppar på vad som oavsett villkor?

/Freddo

300kr + mat för att inte göra något mer än att finnas tillgänglig och sannolikt gå lite hit och gå lite dit under tagningarna tycker inte jag är så illa. Tippar en hel del väntetid där man kan ägna sig åt annat. Hade lätt tagit det erbjudandet när jag var student eller kanske tom om jag inte haft nåt annat för mig bara för att jag är nyfiken eller för att det är en kul grej.

Luthman Photography skrev:
-------------------------------------------------------
> mollo borde ju vara lämplig, han cyklar ju långt
> och det är en lång film. han kan vara med hela
> tiden och cykla i bakgrunden.

Dessutom är han van vid epitetet statist....

jomper skrev:
> Dessutom har han varit med på tv förut.

Fast den här gången måste han ha kläder på sig.

fphotography skrev:
> Om "chansen" är att synas fyra suddiga sekunder i
> en film kan det ju kvitta. Hade ju hellre tagit
> ett knippe trisslotter, då hade man ju faktiskt
> haft en riktig chans att få ut något av det.
>
> Är folk verkligen så kåta på att synas i media
> att man hoppar på vad som oavsett villkor?
>
> /Freddo

Du kan ju köpa lotter för pengarna...

Tillbaka
Topp