Cykling förbjuds i centrala Stockholm?

Kupa skrev:
-------------------------------------------------------
> Dricker den här som bäst nu:
>
>

Dubbel? Det ska ju vara trippel!

glitch skrev:
> En ung man som skänkt många på happy glädje
> eller i var fall fått oss att skratta/gråta om
> vartannat.
>
>

Free Oskar!

Senast redigerad av en moderator:
Mötte en säkert jätte giftig orm idag.
,

Bilagor

• koppar3.JPG
    koppar3.JPG
    28.3 KB · Besök: 84
FY FAN ! Haha så går det när man inte har hjälm eller hur är det nu egenligen? ...

Det där måste väl ändå vara bland det värsta man kan råka ut för(som kan hända av egen kraft på cykel) .. bryta av framgaffeln/ramen

Senast redigerad av en moderator:
MangeB skrev:
> Det där måste väl ändå vara bland det värsta
> man kan råka ut för(som kan hända av egen kraft
> på cykel) .. bryta av framgaffeln

Verkar snarare som det är ramen som brutits av, han håller fortfarande i styret...

the_TnT skrev:
> MangeB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det där måste väl ändå vara bland det
> värsta
> > man kan råka ut för(som kan hända av egen
> kraft
> > på cykel) .. bryta av framgaffeln
>
> Verkar snarare som det är ramen som brutits av,
> han håller fortfarande i styret...

Vad hände sen? Jag tror han får resten av hojen i bakhuvet/ryggen, eftersom det säkert hänger ihop med nån vajer fortfarande. Skönt.

Kan oxå nämna, men bilden har ja tyvärr inte hittat, men svär på att de e sant. Under en av mina vistelser i Estland blev jag nödgad att söka sjukvård, och döm om min förvåning när doktorn Hette Lembit Kukner. Ingen man ska anlita i potensfrågor, antar jag. Nästa gång jag åker till Estland ska jag stjäla hans dörrskylt!

42Hz skrev:
> >
> Spindel på kranballast..

Oj, det ser ut att vara en riktigt stor kran!

Här kan vi se att en annan doktor Kukner tjänstgör som skolläkare på onsdagar(Kolmapäev)

varsågod NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSTA!

Bilagor

• screenshot0002.jpg
    screenshot0002.jpg
    56.9 KB · Besök: 86
TigerMale skrev:
> Här kan vi se att en annan doktor Kukner
> tjänstgör som skolläkare på
> onsdagar(Kolmapäev)

Äsch, det är väl inget mot det här: http://www.studentaffairs.colostate.edu/news/archived.asp?id=46

Dr. Kuk Assumes Full-time Faculty Position

Dr. Linda Kuk, Vice President for Student Affairs at Colorado State University will be leaving her position to teach full-time in the University’s School of Education. Dr. Kuk will also serve as the Director for our nationally known Student Affairs in Higher Education (SAHE) master’s program. An alumna of Colorado State University, Dr. Kuk assumed the vice presidency in April 2001. Her leadership has brought positive changes, program innovations, growth and vision to the Division. Among her many honors, Dr. Kuk was recently recognized as a “Pillar of the Profession” by the National Association of Student Personnel Administrators. Her dedication to students and student learning will undoubtedly continue as Dr. Kuk seeks to strengthen and enhance the SAHE program.

the_TnT skrev:
> PerM skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
>
> Aj som fan!

Tjena!

Och folk undrar varför jag kör med trenollor.. Vad väljer man att faceplanta? en stor mjuk trenolla eller en stenhårt pumpad 2,3" Nobby Nic?

Denna skylt sitter utanför en Pub i Tartu,Estland. Puben går hel o hållet i gangstertema med al capone o andra gangsters på väggarna(H) och har namnet ristiisa pubi(Gudfaderns pub)

Bilagor

• 47759_9DJXVT.jpg
    47759_9DJXVT.jpg
    10.4 KB · Besök: 80
Kneecap skrev:
> Och folk undrar varför jag kör med trenollor..
> Vad väljer man att faceplanta? en stor mjuk
> trenolla eller en stenhårt pumpad 2,3" Nobby Nic?

jag skulle föredra en mjuk 2,3" Nobby Nic än ett stenhård pumpad trenolla.

en klasskamrat ville ha hjälp med att ta bort kylarslangen på en motor som var varmkörd och det var tryck i systemet.. jag tar bort slangen och det sprutar mycket hett kylarvatten på min handled

utdrag i text från en "översatt" bruksanvisning tillhörande en universalfjärrkontroll från Lidl, komplett med nån besserwissers kommentarer

Avlägsen kontroll

av Television, Satelliten ta emot CBL, Kabeltelgram låda CBL, Video Domare" med mera. Jag vill bara påpeka att på god svenska heter det oftast "brännjärn".

Jag ser att det finns en knapp som enligt beskrivningen "Vänder apparaten på eller bort". Den verkar inte fungera. Ingen apparat, vare sig i min närhet eller mer avlägset, vänder åt något håll när jag trycker på den knappen.

I avsnittet där jag tror att ni beskriver hur man sätter in batterier använder ni ibland det litet ålderdomliga ordet "ackumulator". Därför finns det risk att yngre läsare inte förstår instruktionen "Glida ackumulatorn täcke rygg in i ställe."

I ett avsnitt skriver ni "Gammal anordningen tillhörde inte inne om hembiträde neka!" Den meningen bör nog justeras med tanke på att hembiträden inte längre är så vanligt förekommande i Sverige. Så kallade hushållsnära tjänster är en känslig politisk fråga här.

Under "Lära sig en Befalla" kunde jag hitta formuleringen "Pressa och hålla få vad man förtjänar nyckel om mer än 3 sekunden, och då frige den". Det kunde kanske uttryckas en aning tydligare? På många andra ställen talas det också om att pressa olika nycklar, vilket upplevs som litet förvirrande.

Under "Anmärka"står "Du Maj pressa någon anordning nyckel för exempel TV-nyckel till slut den lära sig operation." Jag tycker mycket om det här greppet att anpassa handledningen till kunden, men jag heter faktiskt Henrik. Har jag fått fel bruksanvisning?

Eric W skrev:
> Alltså , hur tänker folk?
>

Inte alls.

Hittade en bild från semesterns Oslobesök när jag letade lite bland bilderna , frugan sa att det låg en cykelaffär i backen när hon bodde & jobbade där för några år sen och visst fanns det... ;-)

Bilagor

• 195612326_502733091f.jpg
    195612326_502733091f.jpg
    57.8 KB · Besök: 72
Oj, har han två pitoler. Det måste vara svårt att trycka av samtidigt. I hans fall verkar det ju inte vara en sekund för tidigt... =)

Mathias skrev:
> Oj, har han två pitoler. Det måste vara svårt
> att trycka av samtidigt. I hans fall verkar det ju
> inte vara en sekund för tidigt... =)

"Better safe than sorry"

/J

PeaceDog skrev:
> Lite peddovarning på den killen.